Αγωνία για τον πιλότο- Νοσηλεύεται διασωληνωμένος μετά το ατύχημα στο Τατόι

 Αγωνία για τον πιλότο- Νοσηλεύεται διασωληνωμένος μετά το ατύχημα στο Τατόι

Το αεροσκάφος έπεσε λίγο μετά την απογείωση, κατά τη διάρκεια άσκησης στο Τατόι. Οι δύο πιλότοι, ένας αντισμήναρχος και ένας σμηναγός της Σχολής Ικάρων αν και τραυματισμένοι, κατάφεραν να βγουν ζωντανοί. Ο ένας αξιωματικός φέρει κρανιοεγκεφαλική κάκωση με αιμάτωμα και έχει διασωληνωθεί στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας για προληπτικούς λόγους, ενώ ο δεύτερος έχει υποστεί κάταγμα στη λεκάνη και υπεβλήθη σε χειρουργική επέμβαση.

Τα αίτια του ατυχήματος διερευνώνται από επιτροπή της Πολεμικής Αεροπορίας η οποία αναμένει και την καλυτέρευση της υγείας των δυο αξιωματικών προκειμένου να δώσουν καταθέσεις που θα ρίξουν φως στα αίτια του ατυχήματος. Παράλληλα, εξετάζονται όλα τα πιθανά σενάρια που μπορεί να το προκάλεσαν.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η ΕΡΤ για τις αιτίες του συμβάντος, τα βασικά σενάρια είναι δύο:

  • Στην πρώτη περίπτωση στο αεροσκάφος έκανε «κράτηση» ο κινητήρας, δηλαδή να υπήρξε ξαφνική βλάβη που προκάλεσε την άμεση απώλεια ύψους
  • Η δεύτερη υπόθεση είναι οι δύο πιλότοι να έκαναν άσκηση απώλειας κινητήρα και κατά τη διάρκεια της προσπάθειας να τεθεί ξανά σε λειτουργία, αυτό να μην κατέστη εφικτό.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, «αεροσκάφος P2002-JF Tecnam της 360 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος, που συμμετείχε σε πτήση συντήρησης, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης άσκησης στον κύκλο του αεροδρομίου Τατοΐου, προσέκρουσε στο έδαφος εκτός του διαδρόμου προσγείωσης. Το πλήρωμα διακομίστηκε στο 251 ΓΝΑ, όπου υποβάλλεται στις απαραίτητες εξετάσεις. Τα αίτια του συμβάντος διερευνώνται».

Η τεχνική επιτροπή της Πολεμικής Αεροπορίας ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή αυτοψία στο σημείο της πρόσκρουσης και συνέλεξε στοιχεία από τα συντρίμμια του αεροσκάφους το οποίο είχε αγοραστεί το 2018.

Το Tecnam P2002-JF είναι ελαφρύ, διθέσιο αεροσκάφος ιταλικής κατασκευής, που χρησιμοποιείται στη βασική εκπαίδευση των Ικάρων για πτήσεις πρώτου επιπέδου. Ανήκει στη νέα γενιά εκπαιδευτικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας και χαρακτηρίζεται από χαμηλή κατανάλωση, υψηλή ευελιξία και αξιοπιστία.

Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 12 τέτοια αεροσκάφη. Ωστόσο ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι μέσα στο 2025

Σύμφωνα με την περιγραφή του αεροσκάφους από την ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας «τo P2002-JF είναι διθέσιο, μονοκινητήριο, ελικοφόρο, χαμηλοπτέρυγο και με σταθερό σύστημα προσγείωσης και χρησιμοποιείται για το στάδιο εκπαίδευσης επιλογής των νέων Ικάρων (IK I).

Είναι ιταλικής κατασκευής, από την εταιρεία Tecnam και πρωτοεισήλθε σε παραγωγή το 2002. Η Πολεμική Αεροπορία, σε αντικατάσταση του Τ-41D, τον Οκτώβριο του 2018 προμηθεύτηκε το πρώτο αεροσκάφος P2002-JF και τον Ιούνιο του 2019 τα τελευταία τρία (3), από τα δώδεκα (12) συνολικά.

Ανήκουν στην 360 Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος, με έδρα την Αεροπορική Βάση Δεκελείας και χαρακτηριστικό κλήσης «Θαλής». Φέρουν βαφή αποτελούμενη από δύο φαιές (γκρι) αποχρώσεις, ενώ ο κώνος του έλικα, τα ακροπτερύγια και τμήμα του κάθετου ουραίου πηδαλίου είναι χρώματος ερυθρού».

Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις

Πλήρωμα: 2 (1 κυβερνήτης και 1 επιβάτης)
Κινητήρας: Bombardier Rotax 912 S2, τετρακύλινδρος εμβολοφόρος
Μέγιστη ισχύς: 98,5 ίπποι στις 5800 ΣΑΛ
Εκπέτασμα πτερύγων: 8,6 μέτρα
Μήκος: 6,61 μέτρα
Ύψος: 2,43 μέτρα
Μέγιστη ταχύτητα: 142 Κόμβοι (≈263 χαω)
Μέγιστο ύψος πτήσης: 14000 πόδια/ 4260 μέτρα από μέση στάθμη θάλασσας
Μέγιστο βάρος απογείωσης: 620 κιλά
Μέγιστο βάρος αποσκευών: 20 κιλά
Μέση κατανάλωση: 17 λίτρα/ ώρα
Μέγιστη ποσότητα καυσίμου: 100 λίτρα (99 λίτρα χρησιμοποιούμενη)
Μέγιστη εμβέλεια: 568 ναυτικά μίλια (≈1052 χιλιόμετρα)

Σημειωτέον ότι 11 ατυχήματα έχουν σημειωθεί μόνο με τον συγκεκριμένο τύπο εκπαιδευτικών αεροσκαφών από τις αρχές του 2025,τα περισσότερα επί ευρωπαϊκού εδάφους.