Μετρό:Μαρτυρία σοκ στο libre για το συμβάν στον “Ευαγγελισμό”-Ο υπάλληλος δεν γνώριζε τον ήχο συναγερμού

 Μετρό:Μαρτυρία σοκ στο libre για το συμβάν στον “Ευαγγελισμό”-Ο υπάλληλος δεν γνώριζε τον ήχο συναγερμού

Η είδηση την Τετάρτη (το πρωί) πέρασε στα ψιλά. Μία δυσλειτουργία στις κυλιομένες σκάλες του σταθμού του Μετρό στον Ευαγγελισμό στάθηκε αιτία να βγουν καπνοί και να σημάνει συναγερμός. Για περίπου μία ώρα οι συρμοί δεν στάθμευαν στον εν λόγω σταθμό. Αφού έγινε ο σχετικός έλεγχος, ο σταθμός παραδόθηκε και πάλι για χρήση.

Αυτά έγιναν, επισήμως, γνωστά. Ομως με τη μαρτυρία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το Libre καταδεικνύεται ότι η ετοιμότητα του προσωπικού για τη διαχείριση τέτοιων καταστάσεων βρίσκεται ακόμη σε χαμηλό επίπεδο, γεγονός που μπορεί να στοιχίσει ακριβά σε μία πιο δύσκολη και απαιτητική κατάσταση.

Τα στοιχεία του ανθρώπου που έδωσε τη μαρτυρία βρίσκονται στη διάθεσή μας.

“Ηταν περίπου 9 το πρωί χθες όταν μπήκα στο σταθμό του Ευαγγελισμού να αγοράσω εισιτήριο. Προτίμησα τα γκισέ. Την ώρα που ετοιμαζόμουν να πληρώσω, ακούστηκε ένας πολύ δυνατός, εκκωφαντικός θόρυβος που δεν είχα ξανακούσει ποτέ στο Μετρό. Ηταν φανερό ότι είναι ένας τρόπος να ειδοποιηθούμε ότι υπήρχε κάποιος κίνδυνος. Ο υπάλληλος απέναντί μου φάνηκε αιφνιδιασμένος και με ρώτησε: “Το κινητό σας κάνει αυτό το θόρυβο;”

Του απάντησα πως όχι και τον ρώτησε μήπως κάτι έχει συμβεί. Μήπως υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Μου απάντησε ότι δεν είχαν καμία σχετική ενημέρωση. Εν τω μεταξύ ο ήχος εξακολουθούσε να ακούγεται χωρίς πράγματι να υπάρχει ενημέρωση από τα μεγάφωνα για το τι πρέπει να πράξει ο κόσμος.

Ελάχιστα αργότερα, συνειδητοποίησα ότι έβγαιναν καπνοί από κάτω (από το μέρος που βρίσκονται οι αποβάθρες και προς το πάνω). Είδα κόσμο να ανεβαίνει γρήγορα πάνω μέσα σε πανικό. Ο κόσμος δεν μπορούσε να καταλάβει τι είχε συμβεί ούτε υπήρχε κάποιος για να δώσει μία εξήγηση ή μία οδηγία. Καθαρίστριες που βρίσκονταν πάνω στις σκάλες έλεγαν στους ανθρώπους ότι δεν πρέπει να κατέβουν κάτω.

Μία κατάσταση χαοτική θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω. Οι συνειρμοί ήρθαν αυτόματα στο μυαλό μου και τρόμαξα. Στη συνέχεια αποφάσισα να βγω από το σταθμό και να πάω στο Μέγαρο Μουσικής. Είχε εν τω μεταξύ ακουστεί μήνυμα από τα μεγάφωνα οτι ο σταθμός του Ευαγγελισμού θα παραμείνει κλειστός μέχρι νεωτέρας χωρίς όμως να αναφερθεί ο λόγος αυτού.

Στο σταθμό του Μεγάρου Μουσικής ο κόσμος είχε συγκεντρωθεί γύρω από το σταθμάρχη ο οποίος δεν είχε κάποια σχετική ενημέρωση, δεν ήξερε τι αιτία του κλεισίματος του Ευαγγελισμού.

Φάνηκε να μην υπάρχει κανένα πρωτόκολλο ασφαλείας ή αν υπήρχε, φάνηκε η αδυναμία να εφαρμοστεί σε μία φαινομενικά απλή κατάσταση. Ακόμα και όταν επιχείρησα, στον Ευαγγελισμό, να κατευθυνθώ στο αντίθετο ρεύμα, κανείς δεν με σταμάτησε, κανείς δεν μου είπε το οτιδήποτε. Επρεπε να διαβάσω τα sites και να ακούσω ραδιόφωνο, αρκετή ώρα αργότερα, για να διαπιστώσω τι έχει συμβεί”.

Σοβαρά ερωτήματα

Όπως γίνεται κατανοητό, η παραπάνω μαρτυρία (από πολίτη που χρησιμοποιεί καθημερινά το μετρό) θίγει πολύ σοβαρά ζητήματα. Αν ένας υπάλληλος του Μετρό δεν είναι σε θέση να αναγνωρίζει τον ήχο του συναγερμού και να δράσει αναλόγως, υπάρχει πρόβλημα.

Αν δεν βρίσκεται ένας άνθρωπος για να δώσει κατευθύνσεις στον κόσμο και να τον οδηγήσει με ασφάλεια προς την έξοδο σε περίπτωση ανάγκης, επίσης υπάρχει πρόβλημα.

Δεν θέλουμε να σκεφτόμαστε ότι δεν υφίστανται πρωτόκολλα ασφαλείας σε περίπτωση φωτιάς στο Μετρό. Προφανώς υπάρχουν. Το ζήτημα έχει να κάνει με την ακρίβεια της εφαρμογής τους.

  • Εχει τσεκαριστεί το επίπεδο ετοιμότητας του προσωπικού;
  • Υπάρχει αρκετό προσωπικό στους κατά τόπους σταθμούς για να διαχειριστεί μία τέτοια δύσκολη κατάσταση;
  • Τι ακριβώς προβλέπεται σε περίπτωση ξεσπάσματος πυρκαγιάς σε σταθμό;

Είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που προκύπτουν.