Ελεύθεροι καπετάνιος και πρώτος μηχανικός του Blue Star Chios- Πώς “έφυγε” ο 20χρονος Τάσος

 Ελεύθεροι καπετάνιος και πρώτος μηχανικός του Blue Star Chios- Πώς “έφυγε” ο 20χρονος Τάσος

Το πλοίο “Blue Star Chios” δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά, Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025. Ένας 20χρονος ναυτικός σκοτώθηκε, ενώ έκανε εργασίες στο πλοίο. Ο εργαζόμενος ήταν καθαριστής μηχανής και εγκλωβίστηκε σε υδατοστεγή συρόμενη πόρτα του ισόγειο γκαράζ του πλοίου. Το εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε εν πλω. Μεταφέρθηκε στο Τζάνειο Νοσοκομείο όπου και κατέληξε. Οι λιμενικές Αρχές διενεργούν προανάκριση για τις ακριβείς συνθήκες του ατυχήματος, ενώ ενημερώθηκε ο αρμόδιος εισαγγελέας. Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ προκήρυξαν 24ωρη απεργία, στο συγκεκριμένο πλοίο, τονίζοντας πως “ως την πλήρη διερεύνηση των συνθηκών του δυστυχήματος το πλοίο δεν θα φύγει από το λιμάνι του Πειραιά”. (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Ελεύθεροι αφέθηκαν ο καπετάνιος και ο πρώτος μηχανικός του «Blue Star Chios», που σύμφωνα με τη δικογραφία κατηγορούνται για ανθρωποκτονία από αμέλεια για τον θάνατο 20χρονου, που ήταν μέλος του πληρώματος και βρήκε τραγικό θάνατο, όταν πιάστηκε ρούχο του στη γκαραζόπορτα του πλοίου.

Οι δυο άντρες προσήλθαν μετά τη σύλληψή τους για τον θάνατο του 20χρονου Τάσου από τη Δροσιά Χαλκίδας στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά και κατηγορούνται για παράβαση του άρθρου 302 του Ποινικού Κώδικα για ανθρωποκτονία από αμέλεια.

Το πλοίο νηολογίου Πειραιά 10883 εκτελούσε το προγραμματισμένο δρομολόγιο Ρόδος- Πειραιάς με ενδιάμεσες στάσεις σε Χάλκη, Διαφάνι, Κάρπαθο, Κάσο, Ανάφη και Θήρα.

Το τραγικό περιστατικό συνέβη τις πρώτες πρωινές ώρες, όταν ο νεαρός ναυτικός με ειδικότητα καθαριστή, επρόκειτο να πιάσει βάρδια και υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμές συνθήκες, εγκλωβίστηκε σε υδατοστεγή θύρα του πλοίου.

Ο 20χρονος ναυεργάτης σπούδαζε σε ιδιωτική σχολή μηχανικών και είχε ναυτολογηθεί στο πλοίο στις 15 Σεπτεμβρίου με την ειδικότητα του καθαριστή μηχανής. Δεν ήταν δόκιμος, αλλά κανονικό μέλος του πληρώματος και σκοτώθηκε ανήμερα των γενεθλίων του.

Υπό άγνωστες συνθήκες πιάστηκε σε υδατοστεγή συρόμενη πόρτα στο ισόγειο γκαράζ του πλοίου το ρούχο του και τον εγκλώβισε με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του. Ας σημειωθεί πως η πόρτα του γκαράζ, που κλείνει αυτόματα, είναι φτιαγμένη από χάλυβα και είναι εξαιρετικά βαριά.

Οι κανονισμοί, όπως έλεγαν λιμενικές πηγές, απαιτούν η πόρτα ν’ ανοίγει πλήρως προτού την διασχίσει μέλος του πληρώματος. Ωστόσο, αν κάποιος προσπαθήσει να περάσει πριν ολοκληρωθεί το άνοιγμα ενεργοποιείται ο μηχανισμός και υπάρχει κίνδυνος εγκλωβισμού. Οι συνθήκες υπό τις οποίες ο νεαρός εγκλωβίστηκε παραμένουν υπό διερεύνηση. Το παλικάρι εντόπισε συνάδελφός του και σύμφωνα με μαρτυρίες, είχε βαριά τραύματα στον θώρακα και τα πόδια.

Με τον κατάπλου στο λιμάνι του Πειραιά, ο άτυχος ναυτικός παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και μεταφέρθηκε στο «Τζάνειο» Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Την προανάκριση διενεργεί το Α΄ Λιμενικό Τμήμα Τζελέπη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας: «Αναφορικά με το θάνατο 20χρονου ναυτικού εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «BLUE STAR CHIOS» Ν.Π. 10883 στον Πειραιά, οι δύο συλληφθέντες προσήχθησαν σήμερα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά και αφέθησαν προσωρινά ελεύθεροι, ενώ παραγγέλθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης».

Ξάδελφος του 20χρονου ναυτικού μίλησε στο MEGA και αποκάλυψε ότι «Τον έπιασε η πόρτα, η υδατοστεγής πόρτα. Δέκα ημέρες είχε πάει. Είχε πάει σε μία ιδιωτική σχολή, πήγε εκεί να δουλέψει, να ξεκινήσει από εκεί. Να ξεκινήσει να κάνει εκεί τη δουλειά του. Έχω πέσει από τα σύννεφα, δεν ξέρω τι γίνεται. Πολύ καλό παιδί, είναι ένα κομμάτι μάλαμα. Τι να σας πω τώρα; Ότι πριν από δέκα ημέρες, πριν φύγει, ήμασταν μαζί και τρώγαμε και πίναμε», είπε ο ξάδελφός του.

Ο διεθνής πραγματογνώμονας Νίκος Σπανός, εξήγησε πώς πιθανότατα: «ο 20χρονος άνοιξε λίγο την πόρτα αλλά δε χώρεσε, προσπάθησε να την ανοίξει όλη αλλά η πόρτα έκλεισε».