Αγωγή εναντίον της Boeing για κατασκευαστικό λάθος, που είχε αποτέλεσμα να σκοτωθούν 260 άτομα

 Αγωγή εναντίον της Boeing για κατασκευαστικό λάθος, που είχε αποτέλεσμα να σκοτωθούν 260 άτομα

Αγωγή για εγκληματική αμέλεια εναντίον της Boeing από οικογένειες επιβατών που έχασαν τη ζωή τους σε αεροσκάφος της Air India που συνετρίβη τον περασμένο Ιούνιο. Σύμφωνα με την αγωγή που κατέθεσαν στις ΗΠΑ κατά της κατασκευάστριας αεροσκαφών Boeing και της κατασκευάστριας ανταλλακτικών αεροσκαφών Honeywell, 4 οικογένειες επιβατών αεροσκάφους της Air India, που συνετρίβη σπέρνοντας τον θάνατο σε 260 άτομα μολονότι οι εταιρείες γνώριζαν για το κατασκευαστικό λάθος στο αεροσκάφος δεν ενημέρωσαν για το πρόβλημα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την αγωγή οι δυο εταιρείες ήξεραν πως υπάρχει πρόβλημα με το αεροσκάφος και κίνδυνος συντριβής λόγω προβλήματος στη ροή καυσίμων αλλά παρόλα αυτά διέθεσαν στην αγορά το 787 Dreamliner και τα εξαρτήματά του. Συνολικά 229 επιβάτες, 12 μέλη πληρώματος καμπίνας και 19 άτομα στο έδαφος έχασαν τη ζωή τους όταν το αεροπλάνο συνετρίβη.

Η αγωγή που κατατέθηκε την Τρίτη από τη δικηγορική εταιρεία Lanier με έδρα το Τέξας και την οποία είδε το BBC, ανέφερε ότι ελαττωματικοί διακόπτες καυσίμου προκάλεσαν το δυστύχημα. Οι οικογένειες κατηγορούν τις εταιρείες για κατασκευαστικό λάθος και τονίζουν πως δεν έκαναν «τίποτα» παρά το γεγονός ότι γνώριζαν τους κινδύνους του σχεδιασμού του αεροσκάφους.

Η πτήση 171 της Air India είχε προορισμό το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου. Αφορούσε ένα Boeing 787, που συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του από το Αχμενταμπάντ, σκοτώνοντας 260 άτομα. Το θέμα του καυσίμου είχε μπει στο επίκεντρο των ερευνητών, μετά από προκαταρκτική έρευνα που διαπίστωσε ότι η παροχή του στους κινητήρες διακόπηκε λίγο μετά την απογείωση του αεροπλάνου.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) είχε δηλώσει νωρίτερα ότι οι διακόπτες ελέγχου καυσίμου στα αεροπλάνα της Boeing είναι ασφαλείς.

Η αμερικανική κατασκευαστική εταιρεία αεροσκαφών δεν απάντησε για το θέμα αλλά επικαλέστηκε την προκαταρκτική έκθεση έρευνας του Γραφείου Διερεύνησης Ατυχημάτων Αεροσκαφών της Ινδίας (AAIB) για τη συντριβή. Δεν είναι η πρώτη φορά που τα αεροσκάφη της Boeing μπαίνουν στο στόχαστρο.

Η εταιρεία επικαλέστηκε μια συμβουλή της FAA του 2018 που προέτρεπε – αλλά δεν υποχρέωνε – τους χειριστές να επιθεωρήσουν τον μηχανισμό κλειδώματος των διακοπτών καυσίμου για να διασφαλίσουν ότι δεν θα μπορούσε να μετακινηθεί κατά λάθος, διακόπτοντας έτσι την παροχή καυσίμου.

Στην περίπτωση της πτήσης 171 της Air India, ο διακόπτης μετακινήθηκε από τη θέση «λειτουργία» στη θέση «αποκοπής», παρεμποδίζοντας την ώθηση του αεροπλάνου, σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση έρευνας της AAIB. Οι οικογένειες δήλωσαν ότι αυτό ισοδυναμούσε με κατασκευαστικό λάθος, που «επέτρεψε την ακούσια διακοπή της παροχής καυσίμου και την πλήρη απώλεια της ώσης που ήταν απαραίτητη για την πρόωση» του αεροπλάνου.

Στην αγωγή τονίζεται πως οι δυο εταιρείες, η κατασκευαστική και η εταιρεία ανταλλακτικών δεν προειδοποίησαν τις αεροπορικές εταιρείες ότι οι διακόπτες χρειάζονταν έλεγχο και επισκευή και δεν παρείχαν ανταλλακτικά για να μπορέσουν οι πελάτες τους να τους εγκαταστήσουν.