Υπέρ του ανοίγματος της Βασιλίσσης Όλγας τάχθηκαν οι Αθηναίοι της 2ης δημοτικής κοινότητας

 Υπέρ του ανοίγματος της Βασιλίσσης Όλγας τάχθηκαν οι Αθηναίοι της 2ης δημοτικής κοινότητας

Υπέρ του ανοίγματος της Βασιλίσσης Όλγας για τα αυτοκίνητα τάχθηκαν στην πλειονότητά τους οι κάτοικοι της 2ης Δημοτικής Κοινότητας, που συμμετείχαν στο εργαστήριο του δήμου Αθηναίων.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, οι κάτοικοι της περιοχής ζήτησαν να παραμείνει δρόμος η Βασιλίσσης Όλγας. Ειδικότερα το 83% των κατοίκων της 2ης Δημοτικής Κοινότητας, που πήρε μέρος στο συμμετοχικό εργαστήριο του Δήμου Αθηναίων για την «Ανοιχτή Γειτονιά 15 λεπτών», το οποίο πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου στη Λέσχη Φιλίας Νέου Κόσμου “Η Ανάληψη του Κυρίου», ζήτησαν να παραμείνει ο δρόμος ανοικτός στα αυτοκίνητα ώστε να μειωθεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Το γεγονός αυτό έχει δημιουργήσει χάσμα ανάμεσα στην κυβέρνηση και στον δήμο Αθηναίων.
Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, παρουσίασε το νέο σχέδιο που, όπως ανέφερε, διορθώνει τις παραλείψεις του παρελθόντος και ανοίγει τον δρόμο για όλους: «Η Βασιλίσσης Όλγας έκλεισε πέντε χρόνια χωρίς ποτέ να μπει μπουλντόζα, με μια μελέτη που έγινε εν μέσω Covid και χωρίς αυτοκίνητα στους δρόμους. Αποτέλεσμα: χάος, ταλαιπωρία, ένας δρόμος βαμμένος με χρώματα, αλλά χωρίς έργο. Σήμερα, σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της νέας κυκλοφοριακής μελέτης που έγινε μέσα τον Ιούνιο. Με μελέτη και σχέδιο να παραδοθεί ένας δρόμος που αποσυμφορεί, συνδέει και υπηρετεί όλους τους Αθηναίους».

Οι παρευρισκόμενοι, μεταξύ των οποίων πολλοί κάτοικοι του Παγκρατίου και Νέου Κόσμου κλήθηκαν να απαντήσουν στο εξής ερώτημα: «Πιστεύετε ότι πρέπει να ανοίξει η Βασιλίσσης Όλγα για τα αυτοκίνητα;». Η συντριπτική πλειονότητα (83%), έδωσε θετική απάντηση, με μόλις το 17% να εκφράζει την αντίθεσή του. Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν και «ποιο είναι το σημαντικότερο όφελος από το άνοιγμα της Βασιλίσσης Όλγας» και αξιολόγησαν ως εξής:

• 45%: μείωση κυκλοφοριακής συμφόρησης
• 20%: λειτουργία ως πολυτροπικός δρόμος (συνύπαρξη ΜΜΕ, ΙΧ, πεζών με σαφείς κανόνες)
• 20%: πιο εύκολες μετακινήσεις για τους κατοίκους της περιοχής
• 10%: ισότιμη μεταχείριση πολιτών
• 6%: καλύτερη ροή οχημάτων, λιγότερη ρύπανση

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, ανέλυσε το έργο για το άνοιγμα της Βασιλίσσης Όλγας ως δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. «Η Βασιλίσσης Όλγας δεν μπορεί να παραμένει κλειστή, κόβοντας την Αθήνα στα δύο. Ανοίγει με σχέδιο, νομιμότητα και ισορροπία. Δεν είναι πια δρόμος για λίγους, αλλά ένας άξονας για όλους». Ο ίδιος τόνισε πως εκπονήθηκε πλήρης κυκλοφοριακή μελέτη (Ιούνιος 2025), η οποία προβλέπει συνολική βελτίωση κυκλοφορίας με μεγάλη μείωση καθυστερήσεων, έως και 20%, καθώς και μείωση ρύπων στην ευρύτερη περιοχή.

Υποστήριξε πως με το νέο σχέδιο η Βασιλίσσης Όλγας θα αφορά πεζούς, ποδηλάτες, Τραμ, Τρόλεϊ και λίγα ΙΧ με χαμηλή ταχύτητα (<20 χλμ/ώρα). Οι επιπτώσεις στα ΜΜΜ αναμένεται να είναι πολύ μικρές. Επιπλέον, δημιουργείται, όπως είπε, εκτεταμένη διαδρομή πεζών με πράσινο, από το Ζάππειο έως τους Στύλους του Ολυμπίου Διός.

Το σχέδιο ανάπλασης δεν αλλάζει, εξήγησε. «Χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, διορθώνονται παραλείψεις και προχειρότητες του παρελθόντος. Η διέλευση ΙΧ δεν επηρεάζει τις αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν. Ο κ. Δούκας εξήγησε πως βασικοί στόχοι είναι η βιώσιμη κινητικότητα για καλύτερη ροή και λιγότερη ρύπανση.

Η Αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης & Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, δήλωσε σύμφωνα με το news247.gr : «Η 2η Δημοτική Κοινότητα είναι μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης… Μαζί με τους κατοίκους της Κοινότητας σχεδιάζουμε και υλοποιούμε το μέλλον της γειτονιάς μας».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν και οι υπόλοιπες πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί από τον δήμο Αθηναίων από τον φωτισμό έως τις παιδικές χαρές και τους αθλητικούς χώρους μέχρι και την κατεδάφιση κτηρίων, που ήταν έτοιμα να πέσουν.

Αφού ολοκληρώθηκε η συζήτηση για τη Βασιλίσσης Όλγας, οι πολίτες, με διαδραστικά εργαλεία κατέθεσαν ιδέες για ασφαλείς διαδρομές, πράσινους χώρους και παρεμβάσεις ώστε να γίνει η ζωή τους καλύτερη στις γειτονιές. Το εργαστήριο συγκέντρωσε πλήθος δεδομένων, τα οποία θα ομαδοποιηθούν και θα αξιοποιηθούν ώστε να σχεδιαστούν οι πρώτες ζώνες – διαδρομές προτεραιότητας.