Τα πρώτα στοιχεία από την αξιολόγηση των ασθενών για τα δημόσια νοσοκομεία-Θετικά και αρνητικά

 Τα πρώτα στοιχεία από την αξιολόγηση των ασθενών για τα δημόσια νοσοκομεία-Θετικά και αρνητικά

Η φωνή των ασθενών για την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας στα δημόσια νοσοκομεία άρχισε να αποτυπώνεται συστηματικά μέσω του νέου ψηφιακού εργαλείου αξιολόγησης, που τέθηκε σε εφαρμογή στις 14 Ιουλίου. Ήδη, μέσα σε λίγο περισσότερο από έναν μήνα, έχουν αποσταλεί πάνω από 32.000 SMS και το 25% των ερωτηματολογίων έχει απαντηθεί, προσφέροντας πολύτιμα δεδομένα για την εμπειρία νοσηλείας.

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν υψηλή ικανοποίηση των πολιτών, κυρίως ως προς την επάρκεια του ιατρικού προσωπικού, με το 92% να δηλώνει ότι έλαβε την απαραίτητη φροντίδα από τις κατάλληλες ειδικότητες, ενώ σε εξαιρετικά θετικά επίπεδα κινούνται και οι αξιολογήσεις για την ευγένεια και τον σεβασμό του προσωπικού, καθώς και την παροχή σαφών οδηγιών πριν το εξιτήριο.

Ωστόσο, χαμηλότερες βαθμολογίες καταγράφονται στην αριθμητική επάρκεια του νοσηλευτικού προσωπικού, την καθαριότητα των χώρων, την ποιότητα της σίτισης και την ψυχολογική υποστήριξη των ασθενών, τομείς που αναδεικνύονται ως βασικές προτεραιότητες βελτίωσης.

«Η μέχρι τώρα ανταπόκριση αποτιμάται ως εξαιρετικά ενθαρρυντική και αναμένουμε αύξηση των συμπληρωμένων ερωτηματολογίων το επόμενο διάστημα», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη.

Καλεί μάλιστα τους νοσηλευόμενους να αφιερώσουν λίγα λεπτά από τον χρόνο τους και να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο που θα λάβουν με sms πέντε ημέρες μετά το εξιτήριό τους.

Η διαδικασία ξεκίνησε στις 14 Ιουλίου 2025 και μέχρι τις 20 Αυγούστου έχουν αποσταλεί 32.457 μηνύματα SMS με σύνδεσμο προς ερωτηματολόγιο, από τα οποία περίπου ένα στα τέσσερα έχει συμπληρωθεί. Η ανταπόκριση θεωρείται ενθαρρυντική και εκτιμάται ότι θα αυξηθεί όσο περισσότεροι ασθενείς εξοικειώνονται με το εργαλείο και διαπιστώνουν ότι οι απαντήσεις τους λαμβάνονται υπόψη.

Το ερωτηματολόγιο, που βασίζεται σε διεθνή πρότυπα (δείκτες PREMs), περιλαμβάνει 35 κλειστές ερωτήσεις που καλύπτουν όλα τα στάδια της νοσηλείας, από την εισαγωγή έως το εξιτήριο. Σύμφωνα με τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία, η συνολική εικόνα είναι ιδιαίτερα θετική.

Οι ασθενείς εκφράζουν υψηλά επίπεδα ικανοποίησης, κυρίως ως προς την επάρκεια του ιατρικού προσωπικού, την παρουσία των απαραίτητων ειδικοτήτων, την ευγένεια και τον σεβασμό από το σύνολο του προσωπικού, καθώς και τον γενικό συντονισμό της φροντίδας. Θετικά αξιολογήθηκαν επίσης η πληροφόρηση για κινδύνους και επιπλοκές, η ενημέρωση των συγγενών και οι οδηγίες εξόδου, με το 90% να δηλώνει ότι έλαβε κατανοητές οδηγίες.