Τουρκία: Απώλειες για τρίτο συνεχόμενο μήνα στον τομέα του τουρισμού

 Τουρκία: Απώλειες για τρίτο συνεχόμενο μήνα στον τομέα του τουρισμού

Για τρίτο συνεχόμενο μήνα, η Τουρκία μία από τις ανταγωνίστριες χώρες στον χώρο του τουρισμού, βλέπει τα τουριστικά μεγέθη της να συρρικνώνονται. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του τουρκικού Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, οι αφίξεις ξένων επισκεπτών τον Ιούλιο υποχώρησαν κατά 5% σε σχέση με το 2024, φτάνοντας τα 6,97 εκατομμύρια.

Η τάση πτώσης, κατά το tourismtoday, αφορά κυρίως τις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά επεκτείνεται και σε άλλους σημαντικούς προορισμούς. Συνολικά, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, οι αφίξεις στην Τουρκία ανήλθαν σε 28,4 εκατ., σημειώνοντας μείωση 2,1% σε σχέση με πέρυσι.

Το 2024 η Τουρκία είχε προσελκύσει 52,6 εκατ. ξένους επισκέπτες (62,3 εκατ. συνολικά), κατακτώντας την τέταρτη θέση παγκοσμίως με έσοδα 61,1 δισ. δολάρια αποτελώντας βασική ανταγωνίστρια χώρα σε σχέση με την Ελλάδα.

Η Γερμανία παραμένει η κορυφαία αγορά για την Τουρκία με 981.000 αφίξεις, ακολουθούμενη από τη Ρωσία (953.733), το Ηνωμένο Βασίλειο, την Πολωνία και την Ολλανδία. Ωστόσο, η γενική κατεύθυνση είναι αρνητική. Βεβαίως, ένα μεγάλο κομμάτι των Τούρκων που εισέρχονται στη χώρα από τη Γερμανία είναι ομογενείς, που έρχονται για διακοπές.

H πτώση από τις ΗΠΑ έφτασε το 21,9%, από το Ιράν το 19% και από την Ελλάδα το 14,4%. Οι ευρωπαϊκές αγορές, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του τουρκικού τουρισμού, δείχνουν πλέον μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα. Με πληθωρισμό στο 33,5%, υψηλά επιτόκια και ανατίμηση της λίρας, οι τιμές στη διαμονή και τις υπηρεσίες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.

Τα άλλοτε ελκυστικά all – inclusive πακέτα κοστίζουν πλέον πολύ ακριβότερα ενώ οι τουρίστες διαμαρτύρονται για εξωφρενικές τιμές σε εστιατόρια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα 35 δολάρια για ένα πιάτο κεφτεδάκια ή τα 20 δολάρια για μια πίτσα σε τουριστικές παραλιακές περιοχές.

g2609ba6da0fdd5e5ecf3d43dab09408194218631375777bc5120cb20634f599c8f3919600ca6fb5409d7a00ae1c777f198b33732ef70c49c0325faf172c0e7d2 1280

Με τον τουρισμό να αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του ΑΕΠ και το 5% της απασχόλησης της Τουρκίας, η κάμψη πλήττει ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά γραφεία αλλά και την οικονομία στο σύνολό της. Παράλληλα, αποτελεί προειδοποίηση για τις αγορές και τους επενδυτές.

Σε μια περίοδο που ο ανταγωνισμός στην Ανατολική Μεσόγειο σκληραίνει, αυτά τα στοιχεία μπορούν να αποτελέσουν καθοριστικό πλεονέκτημα αλλά και προειδοποιητικό μήνυμα για τιμές εξωφρενικές και σε ορισμένες ελληνικές τουριστικές περιοχές.