Η ηλεκτροκίνηση στα σκάφη μπήκε δυναμικά και στη Μαρίνα Φλοίσβου

 Η ηλεκτροκίνηση στα σκάφη μπήκε δυναμικά και στη Μαρίνα Φλοίσβου

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο σκάφος υπηρεσίας κατασκευάστηκε ειδικά για τις ανάγκες της Μαρίνας Φλοίσβου και πλέον χρησιμοποιείται για την υποστήριξη μεγάλων γιοτ κατά τις διαδικασίες πρόσδεσης των πλοιαρίων.

Η Μαρίνα Φλοίσβου βρίσκεται στην περιοχή Παλαιού Φαλήρου σε μια έκταση 3.800τ.μ. Προσφέρει σήμερα περίπου 250 θέσεις ελλιμενισμού από τις οποίες πάνω από το 50% μπορούν να φιλοξενήσουν θαλαμηγούς μήκους άνω των 30 μέτρων καλύπτοντας σε μεγάλο βαθμό την αντίστοιχη εγχώρια ανάγκη ελλιμενισμού και ταυτόχρονα δημιουργώντας πόλο έλξης τακτικών επισκεπτών υψηλών απαιτήσεων στην Ελλάδα.

Το νέο ηλεκτροκίνητο σκάφος εντάσσεται στη στρατηγική πράσινης ανάπτυξης της LAMDA Marinas, με στόχο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος και την υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών, όπως προβλέπεται από τις διεθνείς περιβαλλοντικές συμφωνίες.

Η σχεδίαση, κατασκευή και προμήθεια του ηλεκτροκίνητου σκάφους, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι αποτέλεσμα δύο ετών έρευνας σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία και αναζήτησης της καταλληλότερης λύσης για την υποστήριξη των μεγάλων γιοτ και τη λειτουργική υποβοήθηση πρόσδεσης σκαφών εντός της μαρίνας.

Το σκάφος κατασκευάστηκε στο εξειδικευμένο ναυπηγείο της TS Marine στην Εσθονία, το οποίο διαθέτει πολυετή εμπειρία στη σχεδίαση και ναυπήγηση πλωτών μέσων υψηλών προδιαγραφών για επαγγελματική χρήση, με έμφαση στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα.
Έχει τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:

  • Ανθεκτική κατασκευή από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας (HDPE)
  • Μήκος 5μ. και πλάτος 2,2μ.
  • Ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης συνολικής ισχύος 24kW (δύο εξωλέμβιες μηχανές)
  • Μπαταρίες με αυτονομία 3-4 ωρών υπό συνθήκες συνεχούς λειτουργίας
  • Δυνατότητα πλήρους και γρήγορης ηλεκτροφόρτισης των μπαταριών στο δίκτυο της μαρίνας με ηλεκτρικό ρεύμα που προέρχεται από Α.Π.Ε.
  • Ικανότητα μεταφοράς τεσσάρων ατόμων και υποστήριξης χειρισμών πρόσδεσης μεγάλων σκαφών

Οι δοκιμές πλεύσης για το ηλεκτροκίνητο όχημα όπως τονίζουν οι αρμόδιοι, ολοκληρώθηκαν τον περασμένο Ιούλιο, επιβεβαιώνοντας την αξιόπιστη και αποδοτική λειτουργία του σύμφωνα με τις υψηλότερες απαιτήσεις και τεχνικές προδιαγραφές.