Νέα Στύρα: Σοβαρές οι ευθύνες της εταιρείας- Χωρίς σχέδιο αποκόλλησης, δεν λειτουργούσε το ραντάρ-Κίνδυνος βύθισης

 Νέα Στύρα: Σοβαρές οι ευθύνες της εταιρείας- Χωρίς σχέδιο αποκόλλησης, δεν λειτουργούσε το ραντάρ-Κίνδυνος βύθισης

Πολλά ερωτήματα έχουν προκύψει σχετικά με τα αίτια της προσάραξης του πλοίου Παναγία Παραβουνιώτισσα σε ξέρα, στην περιοχή των Νέων Στύρων Ευβοίας. Μιλώντας στο ERTNews, ο ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος, Νικόλαος Σπανός, χαρακτήρισε το περιστατικό αποτέλεσμα «καθαρού ανθρώπινου λάθους», ενώ επέκρινε και τη σημαντική καθυστέρηση στην κατάθεση του σχεδίου αποκόλλησης του πλοίου.

Όπως τόνισε ο πρώην διευθυντής της Λιμενικής Αστυνομίας και πραγματογνώμονας Ναυτιλίας, την αποκλειστική ευθύνη για την εκπόνηση και την άμεση υποβολή του σχεδίου αποκόλλησης φέρει η διαχειρίστρια εταιρεία του φέρι μποτ.

«Φέρει άμεση ευθύνη η διαχειρίστρια εταιρεία. Δεν έχει ακόμη υποβάλει σχέδιο, ενώ έχει ήδη δοθεί εντολή από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να το κάνει άμεσα», δήλωσε, προσθέτοντας ότι αν συνεχιστεί η αδράνεια, τότε πρέπει να παρέμβει ο κρατικός μηχανισμός.

Ο κ. Σπανός εξέφρασε έντονη ανησυχία για την καθυστέρηση της διαδικασίας, επισημαίνοντας πως «αν δεν αφαιρεθεί φορτίο από το πλοίο, αν δεν σταλεί δύτης να ελέγξει τη γάστρα και αν δεν γίνει το πλοίο ελαφρύτερο, υπάρχει κίνδυνος να βουλιάξει κατά την προσπάθεια ρυμούλκησης».

Ο ναύαρχος ε.α. εμφανίστηκε ιδιαίτερα επικριτικός για τη στάση του πληρώματος, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Το πλήρωμα δεν ακολούθησε τίποτα από το πρωτόκολλο. Πανικοβλήθηκε περισσότερο από τους επιβάτες».

Όπως εξήγησε, βάσει του ναυτικού πρωτοκόλλου, το πλήρωμα – το οποίο γνώριζε πολύ καλά το δρομολόγιο – όφειλε να κατευθύνει τους επιβάτες στον σταθμό συγκέντρωσης (το σαλόνι), όπου θα λάμβαναν οδηγίες για πιθανή εκκένωση από τον αρμόδιο αξιωματικό.

«Ο πλοίαρχος παραμένει στη γέφυρα. Η καθοδήγηση των επιβατών γίνεται από τους αξιωματικούς», υπογράμμισε.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο ζήτημα του ραντάρ, σημειώνοντας ότι: «Το είδα σε βίντεο. Το ραντάρ δεν λειτουργούσε. Αυτό είναι σοβαρή παράλειψη».

Παράλληλα, ανέφερε πως παραμένει άγνωστο εάν το πλοίο βρισκόταν σε χειροκίνητη πλοήγηση ή λειτουργούσε με αυτόματο πιλότο, αφήνοντας έτσι ανοιχτά κρίσιμα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το ατύχημα.

Υπό κράτηση ο καπετάνιος του φέρι μποτ

Υπό κράτηση τέθηκε ο καπετάνιος του φέρι μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα», το οποίο προσάραξε σε ξέρα στα Νέα Στύρα το απόγευμα της Τρίτης, προκαλώντας πανικό στους 105 επιβάτες και σειρά καταγγελιών.

Ο πλοίαρχος θα προσαχθεί εκ νέου την Παρασκευή, ενώ οι Αρχές συνεχίζουν την έρευνα για τις συνθήκες του περιστατικού.

Καθυστέρηση στην ενημέρωση των Αρχών και νομικές συνέπειες

Στο μικροσκόπιο των λιμενικών Αρχών έχει μπει πλέον η καθυστέρηση του πλοιάρχου να ενημερώσει το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης. Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, χρειάστηκαν δέκα λεπτά και επανειλημμένες προσπάθειες μέχρι να εντοπιστεί τηλεφωνικά από τις Αρχές.

Νέα Στύρα: «Κόλλησαν τα πηδάλια, δεν είδα την ξέρα», ισχυρίστηκε ο καπετάνιος

Ο καπετάνιος προσήχθη στο λιμενικό τμήμα Νέας Στύρας και αναμένεται να οδηγηθεί στον εισαγγελέα.

Νέα Στύρα: «Κόλλησαν τα πηδάλια, δεν είδα την ξέρα», ισχυρίστηκε ο καπετάνιος

Αδράνεια και αδιαφορία από την πλοιοκτήτρια εταιρεία

Την ίδια στιγμή, στο στόχαστρο των ερευνών βρίσκεται και η πλοιοκτήτρια εταιρεία, καθώς –σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας– έχουν περάσει πάνω από 14 ώρες από την προσάραξη και δεν έχει εκπονηθεί κανένα σχέδιο αποκόλλησης ή ναυαγιαίρεσης του πλοίου.

Νέα Στύρα: «Κόλλησαν τα πηδάλια, δεν είδα την ξέρα», ισχυρίστηκε ο καπετάνιος

«Μέχρι και τις πρωινές ώρες, δεν έχει ανατεθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία η εκπόνηση και κατάθεση Σχεδίου Αποκόλλησης και Ναυαγιαίρεσης προς έγκριση, γεγονός που εγείρει σοβαρό ζήτημα για τη διασφάλιση των περιουσιών των πολιτών αλλά και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.

Το υπουργείο ενημέρωσε τον αρμόδιο εισαγγελέα για τη μη ανταπόκριση της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι η αμέλεια αυτή παραβιάζει τις υποχρεώσεις που προβλέπει η ναυτική νομοθεσία σε περίπτωση ατυχήματος.