Χάος στα βρετανικά αεροδρόμια λόγω τεχνικής βλάβης- Καθυστερήσεις, ακυρώσεις, οργή επιβατών
Μεγάλη αναστάτωση σημειώθηκε το απόγευμα της Τετάρτης (30/7) σε αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, λόγω τεχνικού προβλήματος στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, που οδήγησε σε καθήλωση δεκάδων πτήσεων. Το πρόβλημα επηρέασε τόσο τα κεντρικά αεροδρόμια του Λονδίνου, όπως το Χίθροου, όσο και περιφερειακά όπως το Εδιμβούργο και το Μπέρμιγχαμ.
Αν και μετά τις 19:00 ώρα Ελλάδας (17:00 Βρετανίας) οι απογειώσεις επανεκκίνησαν, οι καθυστερήσεις συνέχισαν να ταλαιπωρούν επιβάτες και προσωπικό.
Μέχρι τις 19:30, είχαν καταγραφεί τουλάχιστον 45 ακυρώσεις εισερχόμενων πτήσεων και 35 πτήσεις αναχώρησης δεν πραγματοποιήθηκαν, ενώ 16 αεροσκάφη αναγκάστηκαν να προσγειωθούν σε άλλα αεροδρόμια.
Ο οργανισμός NATS, αρμόδιος για τη διαχείριση του εναέριου χώρου στο Ηνωμένο Βασίλειο, επιβεβαίωσε την ύπαρξη τεχνικής βλάβης και περιόρισε προσωρινά τον αριθμό πτήσεων για λόγους ασφαλείας. Λίγο μετά τις 18:30, ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα αποκαταστάθηκε, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει τη φύση του.
Επιβάτες περιέγραψαν σκηνές ταλαιπωρίας, καθώς παρέμεναν για ώρες καθηλωμένοι σε αεροπλάνα χωρίς άδεια απογείωσης.
Η Κάρλι Γιανγκ, επιβάτιδα πτήσης από Κεφαλονιά προς Γκάτγουικ, δήλωσε πως το αεροσκάφος της προσγειώθηκε εκτάκτως στο Παρίσι, όπου παραμένει ακινητοποιημένο για πάνω από μία ώρα. «Ο πιλότος μας ενημέρωσε ότι ίσως χρειαστεί να περιμένουμε αρκετά», ανέφερε.
Στο μεταξύ, ο Neil McMahon, στέλεχος της Ryanair, εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά της διοίκησης της NATS, ζητώντας την άμεση παραίτηση του επικεφαλής Μάρτιν Ρολφς.
«Δεν μάθαμε τίποτα από την κατάρρευση του συστήματος τον Αύγουστο του 2023», δήλωσε χαρακτηριστικά, καλώντας την υπουργό Μεταφορών Χάιντι Αλεξάντερ να τον απομακρύνει για λόγους κακοδιαχείρισης.
Ο Eurocontrol, υπεύθυνος για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στην ΕΕ, επιβεβαίωσε ότι η εναέρια ζώνη του Λονδίνου είχε τεθεί προσωρινά εκτός λειτουργίας.
Παρά την αποκατάσταση της βλάβης, η ταλαιπωρία συνεχίστηκε για χιλιάδες ταξιδιώτες, ενώ το ενδεχόμενο πολιτικών επιπτώσεων στη διοίκηση της NATS παραμένει ανοιχτό.