Θεμιστοκλέους για την αξιολόγηση του ΕΣΥ από τους πολίτες: “Ήρθε η ώρα να μας κρίνουν οι ασθενείς”
Μια νέα εποχή διαφάνειας και λογοδοσίας ξεκινά –σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Υγείας– για το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), καθώς τίθεται σε εφαρμογή η αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ίδιους τους πολίτες. Ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, σηματοδότησε την έναρξη αυτής της πρωτοβουλίας με ένα βίντεο στον προσωπικό του λογαριασμό στο TikTok, τονίζοντας τη σημασία της για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Συγκεκριμένα, σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, ξεκίνησε η αποστολή 2.312 SMS σε ασθενείς που έλαβαν εξιτήριο την περασμένη Τετάρτη, καλώντας τους να αξιολογήσουν την εμπειρία τους, όπως βεβαίωσε το μεσημέρι μιλώντας από το υπουργείο, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, αλλά και όπως αναφέρει και ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, στην ανάρτησή του στο TikTok. Η διαδικασία αυτή θα είναι καθημερινή, με στόχο τη συλλογή συνεχών δεδομένων για την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας.
Πρόκειται για μια κομβική κυβερνητική επιλογή που φέρνει τη λογοδοσία στο επίκεντρο της λειτουργίας του ΕΣΥ. Για πρώτη φορά, οι πολίτες αποκτούν ενεργό ρόλο στην αξιολόγηση των υπηρεσιών που λαμβάνουν. Η Πολιτεία, από την πλευρά της, δεσμεύεται να χρησιμοποιεί αυτή την ανατροφοδότηση από τους ασθενείς για τη βελτίωση της διοίκησης, την ενίσχυση της διαφάνειας και τη συνολική αναβάθμιση των νοσοκομείων.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου ανασυγκρότησης του ΕΣΥ, όπου η ποιότητα δεν είναι απλώς μια υπόσχεση, αλλά μετριέται και τεκμηριώνεται με απτά στοιχεία που προέρχονται απευθείας από τους χρήστες των υπηρεσιών, όπως δεσμεύεται το υπουργείο Υγείας.
Τι αλλάζει για τους ασθενείς με την αξιολόγηση του ΕΣΥ
Η αξιολόγηση των νοσοκομείων του ΕΣΥ από τους ίδιους τους πολίτες, θα ξεκινά με την αποστολή SMS σε ασθενείς που λαμβάνουν εξιτήριο, καλώντας τους να αξιολογήσουν την εμπειρία τους. Αυτή η διαδικασία δεν θα είναι εφάπαξ, αλλά θα συνεχίζεται καθημερινά, διασφαλίζοντας μια συνεχή ροή ανατροφοδότησης από τους χρήστες των υπηρεσιών υγείας. Το μέτρο αυτό, που υλοποιείται με την υποστήριξη του υφυπουργού Υγείας, Μάριου Θεμιστοκλέους, σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή, καθώς, για πρώτη φορά, οι πολίτες καθίστανται άμεσα κριτές της ποιότητας των υπηρεσιών που έλαβαν.
Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί μια στοχευμένη κυβερνητική επιλογή που φέρνει στο επίκεντρο την έννοια της λογοδοσίας και της διαφάνειας. Τα δεδομένα που θα συλλέγονται από τις αξιολογήσεις των ασθενών δεν θα παραμείνουν απλώς στατιστικά στοιχεία. Αντίθετα, η Πολιτεία δεσμεύεται να τα χρησιμοποιήσει ενεργά για τη βελτίωση της διοίκησης των νοσοκομείων, την ενίσχυση της διαφάνειας στις διαδικασίες και, τελικά, την ουσιαστική αναβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο ανασυγκρότησης του ΕΣΥ, με την ποιότητα των υπηρεσιών να μετριέται πλέον όχι με λόγια, αλλά με απτά στοιχεία που προέρχονται απευθείας από την εμπειρία των ασθενών.