Αθήνα: 24ωρη λειτουργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – Πώς λειτούργησε το Μετρό
Ένα καθοριστικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό και την εναρμόνιση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα έκανε η Αθήνα το βράδυ του Σαββάτου προς ξημερώματα Κυριακής, με την πιλοτική έναρξη της 24ωρης λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Για πρώτη φορά από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, το Μετρό, τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ και ο ΗΣΑΠ παρέμειναν σε πλήρη λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, προσφέροντας συνεχείς μετακινήσεις σε χιλιάδες πολίτες και επισκέπτες της πρωτεύουσας.
24 ώρες μετακίνηση: Η εμπειρία των πολιτών και τα πρώτα στοιχεία
Η απόφαση αυτή έφερε έναν αέρα αισιοδοξίας, με τους πολίτες να υποδέχονται με ενθουσιασμό το νέο μέτρο, εκφράζοντας την ελπίδα να συνεχιστεί ή ακόμα και να μονιμοποιηθεί σε επιλεγμένες γραμμές. Ιδιαίτερα θετικές ήταν οι αντιδράσεις από νέους, εργαζόμενους στη νυχτερινή διασκέδαση και τουρίστες που απόλαυσαν τη βραδινή Αθήνα χωρίς το άγχος της μετακίνησης.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Θανάσης Κοτταράς, η 24ωρη λειτουργία του Μετρό εξελίχθηκε ομαλά και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα: «Έγιναν 26 παραπάνω δρομολόγια σε κάθε γραμμή. Υπολογίζουμε περίπου 15.000 επιβάτες ανά γραμμή, δηλαδή συνολικά 25-30.000 επιβάτες στις δύο γραμμές».
Μετρό, λεωφορεία, τραμ και ΗΣΑΠ: Όλα τα ΜΜΜ σε νυχτερινή λειτουργία
- Το Μετρό έμεινε ανοιχτό σε όλες τις βασικές γραμμές, διευκολύνοντας τη μετακίνηση από και προς το κέντρο.
- Λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ εξυπηρέτησαν διαδρομές–κλειδιά σε όλο το λεκανοπέδιο.
- Ο ΗΣΑΠ (Γραμμή 1) συνέχισε τα δρομολόγια χωρίς διακοπή.
Πολλοί ήταν αυτοί που εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία για διασκέδαση στο κέντρο, έξοδο για φαγητό ή ακόμη και για εργασία, με την πόλη να θυμίζει ευρωπαϊκή μητρόπολη που δεν κοιμάται ποτέ.
Ενισχύσεις προσωπικού και σχέδια για το μέλλον
Η πιλοτική εφαρμογή ανέδειξε την ανάγκη για περαιτέρω ενίσχυση του προσωπικού. Όπως ανακοίνωσε ο Θανάσης Κοτταράς, «για την 24ωρη λειτουργία χρειάζεται προσωπικό που έδωσε τον καλύτερο του εαυτό. Ήδη προχωράμε στη διαδικασία προσλήψεων αορίστου χρόνου 350 ατόμων, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των δρομολογίων και να μπορέσει να επεκταθεί το μέτρο».
Το επόμενο βήμα: Μόνιμη 24ωρη λειτουργία στα ΜΜΜ της Αθήνας;
Η επιτυχημένη πρώτη εφαρμογή ανοίγει τον δρόμο για το ενδεχόμενο μονιμοποίησης της 24ωρης λειτουργίας, τουλάχιστον σε κεντρικές γραμμές και διαδρομές με αυξημένη ζήτηση. Το στοίχημα πλέον είναι η διατήρηση της ποιότητας των υπηρεσιών, η ενίσχυση της ασφάλειας και η προσαρμογή στα πρότυπα των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων.