Έρευνα: Η Ελλάδα από τα πιο αστεία έθνη του κόσμου

 Έρευνα: Η Ελλάδα από τα πιο αστεία έθνη του κόσμου

Το χιούμορ, δηλαδή η ικανότητα να αντιλαμβάνεται κανείς και να δημιουργεί αστεία που προκαλούν γέλιο, αποτελεί συχνά μια γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους. Είτε για να «σπάσει ο πάγος», είτε για να χτιστούν σχέσεις ή να εκτονωθούν τεταμένες καταστάσεις, παραμένει ένα παγκόσμιο εργαλείο επαφής.

Σε αυτό το «άθλημα», φαίνεται πως οι Έλληνες διαπρέπουν, καθώς η Ελλάδα κατατάσσεται ανάμεσα στα πιο αστεία έθνη του κόσμου, σύμφωνα με μια νέα παγκόσμια μελέτη που βασίζεται στο Ερωτηματολόγιο Στυλ Χιούμορ (Humour Styles Questionnaire).

Η μελέτη, την οποία πραγματοποίησε η Remitly με δείγμα άνω των 6.000 ανθρώπων από διαφορετικές χώρες, εξετάζει τέσσερις βασικές διαστάσεις χιούμορ και πώς αυτές εκφράζονται πολιτισμικά. Σκοπός ήταν να αποτυπωθεί η σχέση του χιούμορ με την κοινωνικότητα, τη δημιουργία δεσμών και την ψυχολογική ευελιξία.

Στην κορυφή της λίστας βρέθηκε η Τσεχία, ενώ η Ελλάδα καταλαμβάνει την 5η θέση παγκοσμίως, με μέση βαθμολογία 71,1 στα 112 — τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Μεσογείου.

Οι 10 πρώτες χώρες σε αίσθηση του χιούμορ:

  1. Τσεχία
  2. Πορτογαλία
  3. Ιρλανδία
  4. Βέλγιο
  5. Ελλάδα
  6. Χιλή
  7. Αυστραλία
  8. Πολωνία
  9. Δανία
  10. Ουγγαρία
humor

Η Τσεχία αναγνωρίζεται για το σαρκαστικό και διακριτικό της χιούμορ, που αιφνιδιάζει με την ευφυΐα του. Η Πορτογαλία ακολουθεί, συνδυάζοντας θερμότητα και πνευματώδη διάθεση, ενώ η Ιρλανδία αξιοποιεί το αυτοσαρκαστικό χιούμορ και την προφορική παράδοση στη δημιουργία σχέσεων.

Η Ελλάδα, που μοιράζεται την 5η θέση με τη Χιλή, φέρει το δικό της μεσογειακό στίγμα: χιούμορ με πνεύμα, ζεστασιά, συμμετοχικότητα και αυτοσαρκασμό – στοιχεία που φαίνεται πως «πιάνουν» διεθνώς. Από τη λίστα δεν λείπουν και οι εκπλήξεις: Η Χιλή και η Αυστραλία είναι οι μόνες μη ευρωπαϊκές χώρες στην πρώτη δεκάδα.

Αντίθετα, οι παραδοσιακές δυνάμεις της παγκόσμιας ψυχαγωγίας εμφανίζονται χαμηλότερα. Το Ηνωμένο Βασίλειο κατατάσσεται στην 18η θέση, ενώ οι ΗΠΑ στην 29η, με το αμερικανικό χιούμορ να κλίνει περισσότερο προς τη χρήση του ως μηχανισμού ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης σε δύσκολες στιγμές.

Σε έναν κόσμο που αλλάζει, το χιούμορ παραμένει μια παγκόσμια γλώσσα – και οι Έλληνες συνεχίζουν να την μιλούν καλά.