Βουλιαγμένη: Ο δήμαρχος είχε προειδοποιήσει για την “ακαταλληλότητα του ελικοδρομίου στη Μαρίνα”
Ο δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, είχε εκφράσει από το 2018 την κατηγορηματική του αντίθεση στη δημιουργία ελικοδρομίου στη Μαρίνα της Βουλιαγμένης. Με τη φράση «Δεν μπορεί να φτιαχτεί ελικοδρόμιο, δεν θα αδειοδοτηθεί ποτέ», είχε προειδοποιήσει ότι τέτοιο σχέδιο είναι εκτός νομικού και κανονιστικού πλαισίου.
Ως πρώην πιλότος της Ολυμπιακής και γνώστης των κανόνων πτήσης, ο Κωνσταντέλλος είχε υποστηρίξει από τότε πως η περιοχή δεν πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφαλείας και χωροταξίας για τη λειτουργία ελικοδρομίου, ενώ είχε τονίσει και τις επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των κατοίκων και στο περιβάλλον της παραλιακής ζώνης.
Η τοποθέτησή του παραμένει επίκαιρη, με φόντο τις συζητήσεις που επανέρχονται για την αξιοποίηση της Μαρίνας και τις αντιδράσεις που προκαλούν σχέδια για αεροπορική πρόσβαση υψηλών εισοδημάτων στην περιοχή.
Ο ίδιος είχε ξεκαθαρίσει, με γνώση και σαφήνεια, ότι μια τέτοια προοπτική είναι αδύνατη αεροναυτικά και χωροταξικά, επικαλούμενος μάλιστα την τεχνική αρχή του «επιπέδου ελευθερώσεως εμποδίων» – την ελάχιστη απόσταση ασφαλείας από φυσικά ή τεχνητά εμπόδια που απαιτείται για κάθε ασφαλή εναέρια λειτουργία.
Η εγγύτητα στα πρανή του Λαιμού και η πολεοδομική διάταξη της περιοχής καθιστούν αδύνατη, σύμφωνα με τον ίδιο, οποιαδήποτε ασφαλή πτητική δραστηριότητα με ελικόπτερα. Όπως είχε πει χαρακτηριστικά:
«Είδαμε τη μελέτη, παρουσιάστηκε από τους συντάκτες της. Δεν υπάρχει ελικοδρόμιο και δεν μπορεί να υπάρξει ελικοδρόμιο».
Πέρα από το τεχνικό σκέλος, η παρέμβασή του φανέρωνε μια διάθεση να προλάβει δυσμενείς εξελίξεις που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές ή να διαταράξουν την ασφάλεια και λειτουργικότητα της περιοχής.
Σήμερα, που η συζήτηση για πτήσεις, ελικόπτερα και ασφάλεια επανέρχεται με δραματικό τρόπο στην επικαιρότητα, τα λόγια του επανέρχονται ως προειδοποιητικό ηχητικό σήμα — όχι απλώς για τους κατοίκους της Βουλιαγμένης, αλλά για όσους εμπλέκονται στον σχεδιασμό υποδομών υψηλού ρίσκου σε πυκνοδομημένες περιοχές.