Πανελλαδικές 2025: Πιο απαιτητικά από τα περσινά τα θέματα-Τα σχόλια μαθητών και καθηγητών

 Πανελλαδικές 2025: Πιο απαιτητικά από τα περσινά τα θέματα-Τα σχόλια μαθητών και καθηγητών

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας άνοιξε σήμερα, Πέμπτη 30 Μαΐου, η αυλαία των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων. Το θέμα της δημιουργικότητας και της σημασίας της στη ζωή και στην εκπαίδευση βρέθηκε στο επίκεντρο της εξέτασης, με τους υποψηφίους να καλούνται, μεταξύ άλλων, να γράψουν άρθρο για το προσωπικό τους ιστολόγιο σχετικά με τον ρόλο του σχολείου στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και τις προσωπικές τους επιλογές ως προς την έκφρασή της.

Το σημερινό θέμα στο οποίο κλήθηκαν να εξεταστούν οι μαθητές των Γενικών Λυκείων για το μάθημα της Έκθεσης στις Πανελλήνιες 2025 αφορούσε τη δημιουργικότητα, τη σημασία της, τον τρόπο με τον οποίο το σύγχρονο σχολείο οφείλει να την καλλιεργεί ενώ παράλληλα οι υποψήφιοι έπρεπε να αναπτύξουν τους τρόπους με τους οποίους οι ίδιοι επιλέγουν στην προσωπική τους ζωή να εκφράσουν τη δημιουργική τους σκέψη και έκθεση.

Μπορεί το θέμα να φαντάζει σχετικά εύκολο και βατό όμως πέρα από την επιφανειακή προσέγγιση κρύβεται μια μεγάλη αντίφαση και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη και «αυτογκολ» από πλευράς σχολείου το ζήτημα της δημιουργικότητας μιας και αυτό εν πολλοίς αγνοείται στη σχολική πραγματικότητα.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), τα φετινά θέματα κρίνονται ελαφρώς πιο απαιτητικά σε σύγκριση με πέρυσι, χωρίς όμως να δυσκολεύουν όσους έχουν προετοιμαστεί συστηματικά.

Αντίστοιχη εκτίμηση έκανε και ο ακαδημαϊκός υπεύθυνος Νεοελληνικής Γλώσσας των φροντιστηρίων Πουκαμίσας, επισημαίνοντας πως η τελευταία άσκηση απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή.

Ο καθηγητής στον σχολιασμό του για τα θέματα που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών τόνισε ότι η τελευταία άσκηση χρειαζόταν τη μεγαλύτερη προσοχή.

Την ίδια στιγμή, η πρώτη εικόνα από τα σχολεία δείχνει ικανοποίηση και αισιοδοξία.

Μαθητές από το Λύκειο Θρακομακεδόνων που μίλησαν στην ΕΡΤ χαρακτήρισαν το θέμα «βατό και ενδιαφέρον». Ένας μαθητής σημείωσε χαρακτηριστικά πως «η δημιουργικότητα είναι ένα πράγμα που λείπει από τον σύγχρονο άνθρωπο», προσθέτοντας ότι ο ίδιος την εκφράζει μέσα από τον αθλητισμό και την αγάπη του για τον ΠΑΟΚ. Όπως είπε, αναγνώρισε το θέμα από τη διδακτέα ύλη και προσέγγισε τις ασκήσεις «με ψυχραιμία και αυθορμητισμό».

Αισιόδοξη εμφανίστηκε και μια συμμαθήτριά του, λέγοντας πως το θέμα της άρεσε πολύ, ενώ γενικότερα η θεματολογία φάνηκε οικεία στους περισσότερους υποψηφίους.

Το πρόγραμμα των επόμενων ημερών

Οι εξετάσεις για τους μαθητές των ΓΕΛ συνεχίζονται τη Δευτέρα 2 Ιουνίου με Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία, ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού.

Την Τετάρτη 4 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν σε Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική, ενώ η αυλαία θα πέσει την Παρασκευή 6 Ιουνίου με Ιστορία, Φυσική και Οικονομία.

Για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, οι Πανελλαδικές ξεκινούν την Παρασκευή 31 Μαΐου με το μάθημα των Νέων Ελληνικών.

panellinies 2025 programma gel 1
panellinies 2025 programma epal 0