Γιατί θα πάρει θηριώδες μπόνους 100 εκατ. ευρώ ο CEO της Ruanair- Η μάχη με τον χρόνο για την τιμή της μετοχής

 Γιατί θα πάρει θηριώδες μπόνους 100 εκατ. ευρώ ο CEO της Ruanair- Η μάχη με τον χρόνο για την τιμή της μετοχής

Ο Μάικλ Ο’Λίρι πλησιάζει το μεγαλοπρεπές πριμ, καθώς η Ryanair ανακοινώνει κέρδη και νέο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών

Η αδιάκοπη προσήλωση της Ryanair Holdings Plc σε χαμηλούς ναύλους και βασικές υπηρεσίες προσφέρει στον διευθύνοντα σύμβουλο Μάικλ Ο’Λίρι τη μεγαλύτερη ευκαιρία του μέχρι σήμερα να εξασφαλίσει ένα εντυπωσιακό μπόνους ύψους €100 εκατομμυρίων.

Ο Ο’Λίρι μπορεί να διεκδικήσει αυτή τη μεγάλη αμοιβή εάν η μετοχή της μεγαλύτερης low-cost αεροπορικής στην Ευρώπη διατηρηθεί στα ή πάνω από τα €21 για 28 ημερολογιακές ημέρες.

Μέχρι στιγμής, η μετοχή έχει διατηρηθεί σε αυτό το επίπεδο για 18 συνεχόμενες ημέρες—η μεγαλύτερη περίοδος από τότε που ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση. Παρότι οι σχετικές μετοχικές επιλογές δεν κατοχυρώνονται πριν το 2028, απαιτώντας από τον CEO να παραμείνει στην εταιρεία έως τότε, ο Ο’Λίρι εμφανίστηκε αισιόδοξος σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές για την επίτευξη του στόχου.

«Υπάρχει πιθανότητα να πετύχουμε τους στόχους είτε αργότερα μέσα στον μήνα είτε ελπίζουμε αργότερα μέσα στη χρονιά», δήλωσε τη Δευτέρα, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Ryanair, που εκτόξευσαν τη μετοχή στο υψηλότερο επίπεδο από τις αρχές του μήνα. Όπως τόνισε, οι επιλογές «δεν ενεργοποιούνται για άλλα τρία χρόνια και πολλά μπορούν να συμβούν μέχρι τότε».

Οι όροι του μπόνους και η νέα συμφωνία

Το μπόνους των €100 εκατ. μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο εάν ο Ο’Λίρι καταφέρει είτε να διατηρήσει τη μετοχή στα €21 ή παραπάνω για 28 συνεχόμενες ημέρες είτε να αυξήσει τα ετήσια καθαρά κέρδη της εταιρείας στα €2,2 δισ. πριν το 2028. Το σχετικό πρόγραμμα κινήτρων ανακοινώθηκε αρχικά το 2019, αλλά ο Ο’Λίρι συμφώνησε το 2022 να επεκτείνει το συμβόλαιό του για άλλα πέντε και μισό χρόνια.

Η μετοχή της Ryanair σημείωσε άνοδο έως και 5,4% σε ιστορικό υψηλό τη Δευτέρα, μετά την ανακοίνωση καθαρών κερδών ύψους €1,61 δισ. για τη χρήση 2025—πτώση 16% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η εταιρεία γνωστοποίησε επίσης πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους €750 εκατ. και ανέφερε ότι έχει ακυρώσει σχεδόν το 36% του εκδοθέντος μετοχικού κεφαλαίου από το 2008, ενισχύοντας έτσι τη χρηματοοικονομική της θέση.

Michael O'Leary: A Life in Full Flight : Ruddock, Alan: Amazon.co.uk: Books

Αντιδράσεις και πορεία της εταιρείας υπό τον Ο’Λίρι

Αναλυτές της Barclays Plc εξέφρασαν επιφυλάξεις σχετικά με το μπόνους, επισημαίνοντας ζητήματα εταιρικής διακυβέρνησης, καθώς μια απόφαση του διοικητικού συμβουλίου για επαναγορά μετοχών θα μπορούσε θεωρητικά να οδηγήσει τη μετοχή στο επιθυμητό επίπεδο.

Ο Μάικλ Ο’Λίρι, 64 ετών, βρίσκεται στη θέση του CEO της Ryanair από το 1994 και ανήκει στους πλουσιότερους επιχειρηματίες της Ιρλανδίας. Μεταμόρφωσε την εταιρεία όταν ανέλαβε τα ηνία, μετατρέποντάς την στη μεγαλύτερη low-cost αεροπορική της Ευρώπης και στον κορυφαίο αγοραστή αεροσκαφών Boeing Co. εκτός ΗΠΑ.

Η προηγούμενη μεγαλύτερη περίοδος κατά την οποία η μετοχή βρέθηκε στα €21 συνεχόμενα ήταν τον Μάρτιο του 2024, αλλά μόλις για πέντε ημέρες. Τη Δευτέρα, ο Ο’Λίρι υπερασπίστηκε το ενδεχόμενο μπόνους, υπογραμμίζοντας τις αποδόσεις προς τους μετόχους: «Πιστεύω ότι προσφέρουμε εξαιρετική αξία στους μετόχους της Ryanair σε μια εποχή που ποδοσφαιριστές και προπονητές της Premier League λαμβάνουν €20 έως €25 εκατ. ετησίως», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Όπως αναφέρει ο ιστότοπος europeanceo.com, «ο Michael O’Leary είναι διευθυντής της Ryanair από το 1988 και διευθυντής της Ryanair Holdings από τον Ιούλιο του 1996. Διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος της Ryanair το 1994», αναφέρει η ιστοσελίδα της εταιρείας σε μια στεγνή μορφή που δεν θα μπορούσε να είναι λιγότερο σύμφωνη με τις αντισυμβατικές τάσεις του Ιρλανδού. Με μια πληθώρα κωμικών αποσπασμάτων στο όνομά του και χωρίς την συνήθη ευθύτητα των περισσότερων στη θέση του, ο O’Leary απέχει πολύ από τον εταιρικό συντηρητισμό που τόσο συχνά κατοικεί στον κλάδο.

Η εφημερίδα Guardian ανέφερε το 2005 ότι ο Ο’Λίρι είχε διακοσμήσει τη Mercedes Benz του με μια πινακίδα οροφής «προς ενοικίαση» και ταξίμετρο, επιτρέποντάς του να έχει ελεύθερη διέλευση για να χρησιμοποιεί τις λεωφορειολωρίδες σε αυτό που διαφορετικά θα αποδεικνυόταν ένα ταξίδι με συμφόρηση προς τα κεντρικά γραφεία της Ryanair. Η ιστορία ήταν αυτή που εξόργισε το κοινό, μεταξύ των οποίων και τον πρόεδρο της Ιρλανδικής Ομοσπονδίας Ταξί, Τζον Άσερ, ο οποίος δήλωσε στην Irish Independent: «Θα έπρεπε να βγει από τις λεωφορειολωρίδες και να βγει από αυτές τώρα».

Διαβάστε το αρχικό άρθρο εδώ.