“Τι παίζει” με κάποιες εταιρείες δημοσκοπήσεων;
Δικαίως παρατηρούν τα κομματικά επιτελεία τις μετρήσεις των τελευταίων ημερών επισημαίνοντας, για παράδειγμα, πως μία εταιρεία δημοσκοπήσεων δίνει την Πλεύση Ελευθερίας δεύτερη με 14%, και η άλλη τέταρτη με περίπου το μισό ποσοστό. Μία δίνει, τον ΣΥΡΙΖΑ κοντά στο 6%, η άλλη στο 3,2% να μπαίνει και να μην μπαίνει στη Βουλή.
Συνέβη και παλαιότερα με τις ίδιες εταιρείες, όταν π.χ έδιναν το Κίνημα Δημοκρατίας του Στέφανου Κασσελάκη κοντά στο 9% και οι μετρήσεις των μεγάλων εταιρειών που ακολούθησαν τον …κατέβαζαν κάτω από το 4%, ενώ στις τελευταίες κινείται μεταξύ 2 και 3%.
Μία από αυτές τις εταιρείες, μάλιστα, έδωσε τη Ν.Δ να εκτοξεύεται κατά 5 μονάδες σε σύγκριση με την προηγούμενη μέτρηση της, σε πολιτικό χρόνο μάλλον όχι τόσο ευνοϊκό για την κυβέρνηση, και να την φέρνει στο 32% στην Εκτίμηση Ψήφου, ήτοι σε τροχιά προς την αυτοδυναμία.
Κορυφαίος δημοσκόπος, εκ των ηγετικών στελεχών του συνδέσμου των εταιρειών μετρήσεων, που ρωτήθηκε απάντησε με νόημα πως “δεν είναι όλα τα δαχτυλα του χεριού ίδια“, ενώ άλλοι παραπέμπουν στο ότι οι συγκεκριμένες εταιρείες δεν ανήκουν στον ΣΕΔΕΑ, άρα δεν ελέγχονται στο πλαίσιο των κανόνων δεοντολογίας. Και τι σημαίνει αυτό; Μπορεί κάθε εταιρεία να διαμορφώνει κλίμα, έστω και πρόσκαιρα;
Πληροφορούμαι πως υπάρχουν υπόνοιες ότι ορισμένες εταιρείες (προσοχή: όχι οι γνωστές και μεγάλες) δεν διαθέτουν καν call center για να διεξάγουν δημοσκοπήσεις και μάλλον “δανείζονται” πρόχειρα τηλεφωνικά κέντρα που υπάρχουν στην αγορά, ενώ διατυπώνεται και η άποψη ότι μπορεί να να παίρνουν στοιχεία διάσπαρτα και να τα επεξεργάζονται.
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει τόσο ο ΣΕΔΕΑ, όσο και το αρμόδιο υπουργείο να διερευνήσει τι ακριβώς συμβαίνει. Όπως και τη σχέση κάποιων εταιρειών με επιχειρηματικά ή εκδοτικά συμφέροντα.