Τι είναι το Cold Ironing (κρύο σιδέρωμα) και σε ποιά λιμάνια θα εφαρμοστεί- Ανακοινώσεις στο Maritime Networking Summit

 Τι είναι το Cold Ironing (κρύο σιδέρωμα) και σε ποιά λιμάνια θα εφαρμοστεί- Ανακοινώσεις στο Maritime Networking Summit

«Έχουμε ήδη εξασφαλίσει περίπου 500.000.000 ευρώ για τις διαδικασίες cold ironing σε 12 λιμάνια της χώρας» ανέφερε μεταξύ άλλων η Δρ. Διονυσία–Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων και Ειδική Απεσταλμένη του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς μιλώντας στο Maritime Networking Summit που διοργάνωσε η Boussias events στο Costa Navarino. «Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντική δέσμευση. Τα 4 πρώτα λιμάνια έχουν ήδη ξεκινήσει, τα 8 έπονται» ανέφερε η ίδια.

Το Cold Ironing ή αλλιώς Shore Power είναι μία πρακτική, η οποία εφαρμόζεται ήδη σε κάποια λιμάνια από τη δεκαετία του 1990, κατά βάση από εμπορικά πλοία ή κρουαζιερόπλοια. Με τον όρο Cold Ironing νοείται η παροχή ηλεκτροδότησης των ελλιμενιζόμενων πλοίων από ξηράς, μέσω σύνδεσης τους στο ηλεκτρικό δίκτυο του λιμανιού. Σκοπός της σύνδεσης είναι να απενεργοποιηθούν οι γεννήτριες των πλοίων κατά τη διάρκεια παραμονής των πλοίων στα λιμάνια, ώστε να μειωθούν οι παραγόμενες εκπομπές αερίων, όπως το διοξείδιο του θείου(SOx), τα οξείδια του αζώτου(NOx), το διοξείδιο του άνθρακα(CO2) κ.α. καθώς και ο θόρυβος και οι δονήσεις που προκαλούνται από τις μηχανές τους. Έτσι, βελτιώνεται αισθητά η ποιότητα του αέρα στα λιμάνια και τις γύρω περιοχές και οι κάτοικοι απολαμβάνουν πιο ήσυχες συνθήκες διαβίωσης. Επιπλέον, με την εφαρμογή αυτής της πρακτικής οι ναυτιλιακές εταιρείες συμμορφώνονται με τις αυξανόμενες περιβαλλοντικές κανονιστικές απαιτήσεις και δεσμεύονται για την εφαρμογή στρατηγικών βιωσιμότητας. Τέλος, απενεργοποιώντας τις μηχανές τους, οι ναυτιλιακές εταιρείες εξοικονομούν πόρους, μέσω της μείωση της κατανάλωσης καυσίμων.

Ποιά λιμάνια θα συνδεθούν

Τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Ραφήνας θα αποτελέσουν τις πρώτες ελληνικές λιμενικές εγκαταστάσεις που θα διαθέτουν καθετοποιημένες υπηρεσίες προς τη ναυτιλία, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης σταθμών φόρτισης για κρουαζιερόπλοια και επιβατηγά πλοία. Σε δεύτερη φάση, αντίστοιχες υποδομές προβλέπεται να αναπτυχθούν στα λιμάνια του Λαυρίου, της Καβάλας και της Κέρκυρας.

image 61 png

Η Δρ Αυγερινοπούλου μιλώντας στο summit για τη ναυτιλία αναφερόμενη στα κονδύλια που έχουν εξασφαλιστεί τόνισε πως στο Ocean Conference μεταξύ άλλων σημαντικών δεσμεύσεων συμπεριλαμβάνεται και μία του υπουργείου Ναυτιλίας ύψους 1,6 εκατομμυρίων ευρώ για το πλάνο πάνω στο οποίο θα γίνει ο μετασχηματισμός της ακτοπλοΐας. Επίσης συμπεριλαμβάνεται ακόμα μια άλλη δέσμευση ύψους 80 εκατομμυρίων για  την ενεργειακή αναβάθμιση των πλοίων που εξυπηρετούν τις άγονες γραμμές και τις οποίες ούτως ή άλλως το κράτος χρηματοδοτεί μέχρι σήμερα.

Η πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων τόνισε πως τόσο το «πρασίνισμα» της ναυτιλίας όσο και το «πρασίνισμα» των θαλασσών είναι μονόδρομος. «Λέμε ότι στην πολιτική δεν υπάρχουν μονόδρομοι. Αυτός όμως είναι μονόδρομος γιατί αφορά την ίδια μας τη ζωή» ανέφερε η ίδια για να συμπληρώσει στη συνέχεια  «όχι γιατί μας το επιβάλλει ο ΙΜΟ, η Ευρωπαϊκή Ένωση ή ο οποιοσδήποτε άλλος, αλλά είναι για εμάς τους ίδιους».

Τέλος η Δρ Αυγερινοπούλου απευθυνόμενη στο κοινό του summit ανέφερε πως η ελληνική ναυτιλία διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ώστε να παίξει ηγετικό ρόλο παγκοσμίως. «Αυτό λοιπόν που προτείνω στην ελληνική ναυτιλία είναι να ασκήσει ηγεσία, παγκόσμια ηγεσία και εμείς αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι το δικό μας λόμπινγκ στα fora στα οποία πηγαίνουμε. Και βέβαια, επειδή υπάρχουν τα χρήματα και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, να φτιαχτούν και πάρα πολύ σημαντικά funds και κρατικά και ιδιωτικά, να χρηματοδοτηθεί αυτή η μεγάλη προσπάθεια» κατέληξε η ίδια.