Ρεπορτάζ libre-1ο ΔΣ Φιλιατρών: Εισαγγελική έρευνα για την κατάρρευση οροφής-Από θαύμα δεν υπήρξαν θύματα

 Ρεπορτάζ libre-1ο ΔΣ Φιλιατρών: Εισαγγελική έρευνα για την κατάρρευση οροφής-Από θαύμα δεν υπήρξαν θύματα

H είδηση δεν διεκδίκησε κάτι περισσότερο από μία απλή αναφορά στη ροή των περισσότερων site την Τετάρτη. Μέρος της οροφής σε αίθουσα του 1ου δημοτικού σχολείου των Φιλιατρών Μεσσηνίας έπεσε, γεγονός που ανάδειξε με ποστάρισμά του στο facebook, ο πρόεδρος της διδασκαλικής ομοσπονδίας Ελλάδας Σπύρος Μαρίνης.

Εχουν λάβει χώρα δεκάδες, εκατοντάδες καλύτερα, περιστατικά σε όλη την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Παίζουν σαν σε λούπα σε sites και εφημερίδες αλλά σχεδόν κανείς δεν δίνει την ανάλογη σημασία. Κακώς.

Στο περιστατικό των Φιλιατρών (και σε πολλά άλλα) συμπυκνώνεται το σύνολο της αδιαφορίας της κεντρικής διοίκησης αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης για τη σωστή συντήρηση των σχολικών κτιρίων. Μία αδιαφορία που από τύχη δεν έχει στοιχίσει μέχρι στιγμής ανθρώπινη ζωή.

Τι έγινε στα Φιλιατρά;

Σ’ ένα κτίριο σχεδόν 80 χρόνων (δόθηκε για πρώτη φορά σε λειτουργία στα τέλη της δεκαετίας του 40!) ο Δήμος Τριφυλλίας με μειοδοτικό διαγωνισμό ανέθεσε έργο βελτίωσης των τεσσάρων από τις έξι αίθουσες του σχολείου.

Οι σχετικές εργασίες έλαβαν χώρα κατά τις διακοπές του Πάσχα, διάστημα κατά το οποίο το σχολείο ήταν κλειστό. Οπως φαίνεται και από τη φωτογραφία που δημοσίευσε ο κ. Μαρίνης τοποθετήθηκε ένα πλέγμα στην οροφή το οποίο εν συνεχεία σοβατίστηκε. Πάνω σ’ αυτό το πλέγμα τοποθετήθηκαν και τα φώτα της αίθουσας.

Αυτή ακριβώς η κατασκευή κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος στο χρονικό διάστημα από την Τρίτη το απόγευμα μέχρι την Τετάρτη πρωί όταν, ευτυχώς, δεν βρισκόταν κανείς στην αίθουσα.

494858945 122153082374574827 7777161278101168715 n

Είναι φανερό ότι πρόκειται για κακοτεχνία. Και το πρώτο ερώτημα που γεννάται είναι το ποιος ελέγχει αυτούς που αναλαμβάνουν τέτοιου είδους μικροεργολαβίες στα σχολεία; Ποιος από το δήμο πέρασε και πιστοποίησε ότι πράγματι όλα έγιναν όπως έπρεπε και ότι η αίθουσα μπορεί και πάλι να χρησιμοποιηθεί; Ποιος είναι τέλος πάντων αυτός ο ελεγκτικός μηχανισμός που διασφαλίζει το προφανές;

  • Στην εν λόγω περίπτωση παιδιά και εκπαιδευτικοί είχαν άγιο. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να διαπιστώσει ότι αν το πλέγμα μαζί με τις λάμπες έπεφτε σε ανθρώπινο κεφάλι, θα το άνοιγε σαν τριαντάφυλλο. Και αν αυτό συνέβαινε, ποιος τελικά θα έπαιρνε την ευθύνη;

Ο συνδικαλιστικός φορέας των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της Μεσσηνίας έχει συλλέξει και καταγράψει όλα τα παρόμοια περιστατικά που έχουν λάβει χώρα από την αρχή του σχολικού έτους μέχρι και σήμερα. Είναι πάρα πολλά.

  • Για το θέμα διεξάγει έρευνα, όπως πληροφορήθηκε το Libre, η εισαγγελική αρχή του νομού.  Με ενδιαφέρον αναμένεται το σχετικό της πόρισμα.

Για την ιστορία, τέλος, παραθέτουμε το σχετικό ποστάρισμα του Σπύρου Μαρίνη, μαζί με τη σχετική σοκαριστική φωτογραφία:

“Ένα ακόμα σοβαρό περιστατικό κατάρρευσης σε σχολική τάξη με κίνδυνο τη ζωή των μαθητών μας. Η απαξίωση των σχολικών υποδομών και η λογική του κόστους μέσα από την οποία αντιμετωπίζονται οι ανάγκες συντήρησης και ασφάλειας των σχολείων είναι επικίνδυνη και εγκληματική. Αυτή είναι η «αξιολόγηση» που γίνεται κάθε μέρα στη κυβερνητική πολιτική.

Αυτά τα μεγάλα προβλήματα επιχειρεί να συγκαλύψει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας στοχοποιώντας τους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται για ένα σχολείο σύγχρονο, ασφαλές, δημόσιο και δωρεάν που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει”.