Συναγερμός στη Θεσσαλονίκη: Απαγόρευση συγκεντρώσεων για την ταινία “Αδέσποτα κορμιά”

 Συναγερμός στη Θεσσαλονίκη: Απαγόρευση συγκεντρώσεων για την ταινία “Αδέσποτα κορμιά”

Λίγες μέρες μετά την ομοφοβική επίθεση στην πλατεία Αριστοτέλους απο όχλο νεαρών μεταξύ των οποίων πολλών ανηλίκων εναντίον δύο τρανς αλλά και την επίθεση ακροδεξιών στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ συναγερμός έχει σημάνει και πάλι στο κέντρο της Θεσσαλονικης λόγω της τανίας “Αδέσποτα κορμιά” η οποία θα προβληθεί απόψε στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ. Η ταινία έχει ξεσηκώσει το… θρησκευτικό συναίσθημα της εκκλησίας αλλά και φανατικών παραεκκλησιαστικών κύκλων καθώς και ακροδεξιών ενώ η αστυνομία ανακοίνωσε μάλιστα την απαγόρευση κάθε υπαίθριας δημόσιας συνάθροισης, από τις 2 μ.μ. έως τις 12 τα μεσάνυχτα, στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Η συγκεκριμένη απαγόρευση επιβάλλεται «καθώς ενόψει της πραγματοποίησης εξαγγελθεισών συναθροίσεων επαπειλείται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια λόγω πιθανής διάπραξης σοβαρών εγκλημάτων, ιδίως κατά της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ιδιοκτησίας και απειλείται σοβαρά η διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής, της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών, καθώς και της λειτουργίας των υποδομών και κοινωφελών εγκαταστάσεων στην οριοθετημένη και κεντρικότερη περιοχή της πόλης» όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Για τις 7 το απόγευμα έχει αναρτηθεί διαδικτυακό κάλεσμα για συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τον Κινηματογράφο «Ολύμπιον», με αφορμή την αφίσα του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα Κορμιά», που απεικονίζει σταυρωμένη μία ημίγυμνη εγκυμονούσα. Η ταινία πρόκειται να προβληθεί απόψε στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Η ταινία της Ελίνας Ψύκου στοχοποιήθηκε από τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της αφίσας της, με τον Μητροπολίτη Φιλόθεο να αναφέρει μεταξύ άλλων πως «αὐτές οἱ διαφημίσεις ὑπό το πρόσχημα μιᾶς ἀμφίβολης καλλιτεχνικὰ γραφιστικῆς προσέγγισης, ἀγγίζουν - ἐνίοτε δὲ καὶ ὑπερβαίνουν - τὰ ὅρια τῆς κακόβουλης πρόκλησης».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αστυνομίας, η παραπάνω απαγόρευση ισχύει για τους παρακάτω δρόμους: Λ. Νίκης – 30ης Οκτωβρίου – Γ΄ Σεπτεμβρίου – Λ. Στρατού – Αγγελάκη – Εγνατία – Μ. Γενναδίου – Φιλίππου – Χαλκέων – Εγνατία – Μοναστηρίου – Ταντάλου – Καζαντζάκη – Αναγεννήσεως – 26ης Οκτωβρίου – Καρατάσου – Ν. Κουντουριώτου – Λ. Νίκης, καθώς και στην πλατεία – μνημείο Λευκού Πύργου Θεσσαλονίκης και την εφαπτόμενη σ’ αυτήν πλατεία αγαλμάτων Μ. Αλεξάνδρου και Κ. Καραμανλή, σε όλη την έκταση αυτών, που οριοθετείται από τις οδούς Λ. Νίκης – 30ης Οκτωβρίου (έως του σημείου που η 30ης Οκτωβρίου τέμνεται με την οδό Γ΄ Σεπτεμβρίου) και σε όλο το πλακόστρωτο της παραλίας, που περικλείεται από τις ανωτέρω οδούς.

Η ταινία – ντοκιμαντέρ

Το ντοκιμαντέρ ονομάζεται «Αδέσποτα κορμιά» ουσιαστικά εστιάζει στα δικαιώματα των γυναικών στην Ευρώπη. Η αφίσα δείχνει μια έγκυο γυναίκα πάνω σε έναν σταυρό και δημοσιοποιήθηκε στο facebook από τη δημιουργό του ντοκιμαντέρ Ελίνα Ψύκου. Η ταινία εμβαθύνει στη σφαίρα της σωματικής αυτονομίας σε μια Ευρώπη που παρέχει ελευθερία ταξιδιού, εργασίας και κατανάλωσης, αλλά, όπως σημειώνει η σκηνοθέτις, συχνά αρνείται τη δυνατότητα να ζήσει ή να πεθάνει κάποιος με τους δικούς του όρους.

Πρόκειται για ένα road movie με την εξής υπόθεση: Η Ρόμπιν εγκυμονεί, όμως δεν επιθυμεί να γίνει μητέρα. Βρίσκεται σε δύσκολη θέση, φοβάται και νιώθει μπερδεμένη, επειδή στη Μάλτα όπου ζει η άμβλωση είναι παράνομη. Η Ιταλίδα Κατερίνα λαχταρά να αποκτήσει παιδί, αλλά δεν μπορεί καθώς ο νόμος στη χώρα της είναι πολύ αυστηρός και αντιμετωπίζει ανυπέρβλητα εμπόδια. Ταξιδεύει στην Ελλάδα για εξωσωματική γονιμοποίηση. Η Γκάια επισκέπτεται την Αθήνα για αναπαραγωγικό τουρισμό. Μετακινείται από το 2018 σε άλλες χώρες για να επιτύχει τον οικογενειακό της σχεδιασμό. Η Κική πάλευε με τη νόσο του Χόκινγκ για δύο δεκαετίες αναζητώντας ένα αξιοπρεπές τέλος στη ζωή της.

Η αφίσα όπως ήταν φυσικό προκάλεσε αντιδράσεις και οι γνωστοί ακραίοι, θρησκόληπτοι, ακροδεξιοί, όπως και σε άλλες περιπτώσεις επιτίθενται στην τέχνη με το πρόσχημα αυτή τη φορά ότι η εικόνα παραπέμπει στην Παναγία.

Ο βουλευτής του κόμματος ΝΙΚΗ, Κομνηνός Δελβερούδης ανέφερε: «Η εν λόγω αφίσα προσβάλλει απροκάλυπτα τα χρηστά ήθη, βλασφημώντας το ιερό σύμβολο του Σταυρού και τα ιερά πρόσωπα του Εσταυρωμένου Χριστού και της Παναγίας, ενώ το απαράδεκτο αυτό γεγονός φανερώνει, για μια ακόμη φορά, πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη επαναφοράς των ποινικών διατάξεων για την κακόβουλη βλασφημία και την καθύβριση θρησκεύματος».

Αποστομωτική απάντηση της σκηνοθέτιδας:

«Το αρχικό σκεπτικό ήταν ένα σώμα (κορμί όπως λέει και ο τίτλος της ταινίας) που συνδυάζει τη γέννηση και τον θάνατο, τα ανθρώπινα πάθη, το γυναικείο και το ανδρικό βίωμα, δηλαδή τον άνθρωπο. Αυτή την ανθρωποκεντρική προσέγγιση κάποια άτομα τη βρίσκουν βλάσφημη», λέει συμπληρώνοντας ότι ακούει τα σχόλια και δέχεται αυτά να γράφονται στα κοινωνικά της δίκτυα, «όπως κι εγώ έχω το δικαίωμα και την απόλυτη ελευθερία να εκτυπώνω, να αναρτώ και να αφισοκολλώ το πόστερ της ταινίας μου και σε λίγες ημέρες να την προβάλω».

Σχετικά Άρθρα