Τέμπη: Τι είπαν στον ανακριτή τρεις που ”κόπηκαν” από την εξεταστική επιτροπή

 Τέμπη: Τι είπαν στον ανακριτή τρεις που ”κόπηκαν” από την εξεταστική επιτροπή

Η κυβέρνηση γνώριζε τα πάντα για τη διάλυση στον σιδηρόδρομο. Η επιστολή τρεις μήνες πριν το δυστύχημα και ο μηχανικός της ΕΡΓΟΣΕ, που θεωρείται “κόκκινο πανί”.

Τρεις κρίσιμοι μάρτυρες στην υπόθεση των Τεμπών δεν κλήθηκαν ποτέ να καταθέσουν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, που ερεύνησε τις ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων για το σιδηροδρομικό δυστύχημα, πρωτίστως των πρώην Υπουργών, Κώστα Αχ. Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη. Και οι τρεις μάρτυρες προτάθηκαν στην Εξεταστική από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, όμως οι κυβερνητικοί βουλευτές τούς απέρριψαν. Τα ίδια πρόσωπα, ωστόσο, είχαν κληθεί για κατάθεση από τον εφέτη ειδικό ανακριτή στη Λάρισα, ο οποίος χειρίζεται την υπόθεση.

Οι καταθέσεις στον ανακριτή περιλαμβάνονται στο υλικό της δικογραφία που διαβιβάστηκε την Τετάρτη στη Βουλή. Παραμένει άγνωστο αν τα ίδια πρόσωπα θα κληθούν στην Εξεταστική Επιτροπή, έστω την ύστατη στιγμή. Οι καταθέσεις τους αποκαλύπτουν κρίσιμα στοιχεία για την κατάσταση διάλυσης στον σιδηρόδρομο πριν το δυστύχημα στα Τέμπη, τα οποία ήταν επίσημα σε γνώση της κυβέρνησης.

Ο πρώτος κρίσιμος μάρτυρας είναι ο Φίλιππος Τσαλίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το διάστημα 2016-2021. Εξετάστηκε από τον εφέτη ανακριτή στη Λάρισα στις 22 Φεβρουαρίου 2024 και όπως περιέγραψε ότι ο πρώην Υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ήταν ενήμερος για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο. Ο Φιλ. Τσαλίδης, λίγες ημέρες πριν παραιτηθεί από τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον Σεπτέμβριο του 2021, είχε στείλει επιστολή στο Υπουργείο Μεταφορών για την κατάσταση του δικτύου.

Ρωτήθηκε από τον ανακριτή, αν είχε κάνει νωρίτερα αντίστοιχες ενημερώσεις προς το Υπουργείο, δηλαδή τον Κώστα Αχ. Καραμανλή. «Ναι, είχα κάνει ενημερώσεις, οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούσαν την υποδομή. Οι ενημερώσεις γίνονταν είτε μέσω αλληλογραφίας είτε προφορικά», απάντησε.

Ανακριτής: Έχετε αποστείλει και άλλες τέτοιες επιστολές στον κ. Υπουργό, τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου;
Φιλ. Τσαλίδης: Απ’ όσο θυμάμαι είχα ξαναστείλει αντιστοίχου περιεχομένου επιστολές.
Ανακριτής: Λάβατε απαντήσεις σε αυτές τις επιστολές σας;
Φιλ. Τσαλίδης: Στις περισσότερες από αυτές δεν είχα λάβει απάντηση.

Σε άλλο σημείο, ρωτήθηκε αν λειτουργούσε η σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα-Ν. Πόροι, το οποίο περιλαμβάνει το σημείο του δυστυχήματος. «Σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση δεν λειτουργούσαν στον κύριο άξονα. Σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση λειτουργούσε με προβλήματα στο τμήμα ΣΚΑ-Αεροδρόμιο και μόνο τηλεδιοίκηση με προβλήματα στο ΣΚΑ-Κόρινθος», απάντησε.

Ο Φιλ. Τσαλίδης κατέθεσε, επίσης, ότι δεν υπήρχε καταγραφή της θέσης των συρμών σε πραγματικό χρόνο, ότι δεν φαινόταν η κίνηση του κάθε συρμού ανά κατεύθυνση, ότι δεν λειτουργούσε το σύστημα GSM-R, ενώ τόνισε ακόμη ότι παρότι είχαν εγκατασταθεί τα συστήματα ETCS, δεν λειτουργούσαν γιατί αυτό προϋποθέτει ολοκληρωμένο σύστημα σηματοδότησης.

Σχετικά Άρθρα