Χειμερινές εκπτώσεις:Δύο Κυριακές ανοιχτά τα εμπορικά

 Χειμερινές εκπτώσεις:Δύο Κυριακές ανοιχτά τα εμπορικά

Μετά τις γιορτές έρχονται οι χειμερινές εκπτώσεις οι οποίες φέτος ξεκινούν στις 8 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν έως και τις 29 Φεβρουαρίου. Έκπληξη ωστόσο προκαλεί, το γεγονός ότι για τις χειμερινές εκπτώσεις τα μαγαζιά δεν θα ανοίξουν μια Κυριακή, όπως συνηθιζόταν τις προηγούμενες χρονιές, αλλά δύο Κυριακές.

Συγκεκριμένα, τα καταστήματα θα λειτουργήσουν τις Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου 2024 σε όλη την επικράτεια με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ.

  • Υπενθυμίζεται ότι βάσει νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης, οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν τη δεύτερη Δευτέρα κάθε Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται στα τέλη του Φεβρουαρίου.

Τα σουπερμάρκετ δεν ακολουθούν το λιανεμπόριο, ειδικά στις εκπτωτικές περιόδους, σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των καταστημάτων τους, ενώ στις εορταστικές περιόδους Πάσχα, Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά ανοίγουν κανονικά.

Θέλοντας να διασφαλίσουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών», η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος έχει δώσει τους 5 κανόνες που θα πρέπει να ακολουθήσουν.

  1. Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  2. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
  3. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται τόκοι στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.
  4. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής
  5. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Επίσης, σημειώνει ότι: Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Στο σημερινό πλαίσιο της εκρηκτικής ακρίβειας σε αγαθά πρώτης ανάγκης, ο καταναλωτής οφείλει να ενεργεί τις αγορές του με σύνεση και περίσκεψη.

Σχετικά Άρθρα