Πανάκριβα τα φετινά Χριστούγεννα – Νέες ανατιμήσεις σε τρόφιμα και… χρυσό το γιορτινό τραπέζι

 Πανάκριβα τα φετινά Χριστούγεννα – Νέες ανατιμήσεις σε τρόφιμα και… χρυσό το γιορτινό τραπέζι

Πανάκριβα θα αποδειχθούν τα φετινά Χριστούγεννα για τους καταναλωτές. Σύμφωνα με έρευνα, οι μισοί θα δαπανήσουν αρκετά λιγότερα για την αγορά τροφίμων και ποτών. Στη μάχη κατά της ακρίβειας θα προστεθεί βεβαίως και το «καλάθι των Χριστουγέννων» και πιθανότατα του Αγίου Βασίλη, με παιδικά παιχνίδια, παρόλα αυτά οι καταναλωτές -σύμφωνα με την έρευνα- θα δυσκολευτούν να τα “φέρουν βόλτα”.

Οι ανατιμήσεις ξεπερνούν το 20% και οι ενδείξεις από τις χονδρικές τιμές δείχνουν νέα άνοδο στις τιμές μέχρι τις γιορτές.

Επιπλέον, από την Πρωτοχρονιά η αύξηση του ΦΠΑ στο 24% στα σερβιριζόμενα μη αλκοολούχα ποτά θα ανεβάσει ακόμη περισσότερο τον προϋπολογισμό μας.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα» σε σχέση με το 2022 οι αυξήσεις στα λίπη και στα έλαια φτάνουν το 26%, στη ζάχαρη το 8,2 %, ενώ στα γαλακτοκομικά στο 7%.

Οι αυξήσεις αυτές επηρεάζουν και τα παραδοσιακά γλυκά της περιόδου, καθώς το φρέσκο βούτυρο έχει πάρει ανατίμηση 2 με 2,5 ευρώ και το μέλι 2 με 3 ευρώ το κιλό.

Αυξημένες είναι οι τιμές και σε κρέατα και λαχανικά, με την κατεψυγμένη γαλοπούλα να στοιχίζει περίπου στα 5,52 ευρώ έως 5,82 ευρώ το κιλό, κατά ένα ευρώ αύξηση στο κιλό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κεντρικής Αγοράς Αθηνών, την περασμένη Δευτέρα οι χονδρικές τιμές για τα εγχώρια αρνιά κυμαίνονται από 6 έως 9 ευρώ το κιλό. Για τα φρούτα και τα λαχανικά η εικόνα είναι παρόμοια.

Το λάχανο είναι στα 0,45 ευρώ από 0,30 πέρυσι, το μαρούλι στα 0,40 ευρώ από 0,30 ευρώ πέρυσι.

Ενδεικτικές τιμές χονδρικής τη Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου

  • Καρότα: Από 0,50 ευρώ πέρυσι φέτος κυμαίνεται στο 0,75 ευρώ.
  • Κρεμμύδια φρέσκα: Από 1 ευρώ πέρυσι, φέτος κυμαίνεται στο 1,4 ευρώ φέτος.
  • Τα τοματάκια βελανιδιά: Από 1,5 ευρώ πέρυσι, φέτος θα τα βρούμε 2,5 ευρώ.
  • Ρόδια: Από 0,9 ευρώ πέρυσι, φέτος στοιχίζει 1,2 ευρώ.

Ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν άμεσο αντίκτυπο στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Έρευνα της Focus Bari έδειξε πως οι μισοί Έλληνες δηλώνουν πως τους επόμενους 12 μήνες θα δαπανήσουν λιγότερα για την αγορά τροφίμων και ποτών. Το αντίστοιχο διεθνές ποσοστό είναι μόλις 24%, δηλαδή ένας στους τέσσερις.

Σχετικά Άρθρα