Ξεκινούν 15/12 τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τρένο, Η τηλεδιοίκηση έρχεται το 2025

 Ξεκινούν 15/12 τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τρένο, Η τηλεδιοίκηση έρχεται το 2025

Στις 15 Δεκεμβρίου θα ξεκινήσουν τα επιβατικά δρομολόγια με τρένα στο σύνολο της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη με παρεμβάσεις στα σημεία που έχουν πληγεί από τις καταστροφές. Στις 10 του ίδιου μήνα θα επαναλειτουργήσουν οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές της ίδιας γραμμής.

Αυτό ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας στο πλαίσιο του 7ου Thessaloniki Summit 2023 τονίζοντας ότι το κόστος αποκατάστασης του δικτύου ανέρχεται σε περισσότερα από 200 εκ. ευρώ, ενώ ήδη τρέχουν έργα ύψους 14 εκ. ευρώ για την προσωρινή αποκατάσταση. Ωστόσο, όπως ανέφερε, η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου με τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση εκτιμάται στις αρχές του 2025.

Κατά την ομιλία του επισήμανε για τη Θεσσαλονίκη ότι κατανοεί την ανασφάλεια και την καχυποψία των πολιτών ως προς την έγκαιρη υλοποίηση των έργων υποδομής ενώ επισήμανε για μια ακόμη φορά ότι το μετρό θα παραδοθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 με το τελευταίο διάστημα να έχουν επιταχυνθεί οι διαδικασίες. Για το μεγάλο έργο του Fly Over δήλωσε πως θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα.
Αναφορά έκανε και στη σύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με το σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης.

Στη συνέχεια ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στις πηγές χρηματοδότησης που αξιοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την υποστήριξη των έργων που υλοποιούνται και προγραμματίζονται.

Οι επτά χρηματοδοτικές πηγές για την αναβάθμιση των υποδομών και των μεταφορών στη χώρα μας έχουν ως εξής:

-Οι πόροι, από το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος, της νέας προγραμματικής περιόδου.
-Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέσα από την υφιστάμενη κατανομή πόρων και την ανακατανομή ποσών.
-Το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την αποκατάσταση ζημιών που υπέστησαν οι πληγείσες περιοχές των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
-Η δανειοδότηση – με καλούς όρους – από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από την Αναπτυξιακή Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης.
-Η χρηματοδότηση των έργων μέσα από ένα πιο υγιές και σταθερό – σήμερα – τραπεζικό σύστημα.
-Η αξιοποίηση πόρων μέσα από τον υφιστάμενο και τον μελλοντικό Μηχανισμό υπό τον τίτλο «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility).
-Η άντληση πόρων από τον ίδιο τον Κρατικό Προϋπολογισμό, μέσα από την αξιοποίηση δημοσιονομικού χώρου, που σταθερά δημιουργείται τα τελευταία χρόνια.«Μέσα από αυτά, τις επτά χρηματοδοτικές πηγές, έχουμε την ευκαιρία και τη δυνατότητα, πολιτεία και ιδιωτικός τομέας, να αναβαθμίσουμε σημαντικά τον τομέα υποδομών και μεταφορών στη χώρα μας», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Σημείωσε ακόμη ότι έχουν προγραμματιστεί, από το 2019, έργα που ξεπερνούν τα 15 δισ. ευρώ, πολλά από τα οποία σήμερα είτε έχουν παραδοθεί, είτε υλοποιούνται, είτε δημοπρατούνται, είτε συμβασιοποιούνται, είτε δρομολογούνται, αξιοποιώντας εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, με τη συμμετοχή και συμβολή και του ιδιωτικού τομέα, μέσω – μεταξύ άλλων – των παραχωρήσεων και των Συμβάσεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. «Αυτή η υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδίου για την Ελλάδα του 2030, απαιτεί σκληρή δουλειά, μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα», πρόσθεσε.

Σχετικά Άρθρα