Bluehorizon: Η “κροκοδείλια” ανακοίνωση του AtticaGroup, οι ευθύνες του πλοιάρχου και του λιμενικού και η “ζούγκλα” της ακτοπλοϊας

 Bluehorizon: Η “κροκοδείλια” ανακοίνωση του AtticaGroup, οι ευθύνες του πλοιάρχου και του λιμενικού και η “ζούγκλα” της ακτοπλοϊας

Σωρεία εγκληματικών λαθών και παραλείψεων φαίνεται πως προκύπτει κατά τον πνιγμό του 36χρονου Αντώνη, πράξη που συνιστά αποκτήνωση και ανθρωποκτονία. Όσα προκύπτουν από συγκλονιστικές μαρτυρίες και το βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας οι ευθύνες είναι προφανείς και αφορούν: πρωτίστως τα μέλη του πληρώματος που έσπρωξαν τον άνθρωπο στην θάλασσα, τον πλοίαρχο που είναι βέβαιο πως γνώριζε τα πάντα από την πρώτη στιγμή (κάμερες ασφαλείας και εσωτερική επικοινωνία υπάρχου που βρισκόταν στον καταπέλτη και πλοιάρχου), αλλά και το λιμενικό που φαίνεται πως απουσίαζε κατά τον απόπλου.

Η κτηνωδία αποκαλύπτει, όμως, και όσα συμβαίνουν στην “ζούγκλα” της ακτοπλοϊας όπου δεν τηρούνται ούτε οι στοιχειώδεις κανόνες από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες στο πλαίσιο του ανταγωνισμού και της σύμπτυξης δρομολογίων (με τις υπέρογκες τιμές των εισητηρίων που αυξήθηκαν περαιτέρω φέτος). Η Attica Group που με την BlueStarFerries διαχειρίζεται το BlueHorizon δηλώνει την λύπη της για το τραγικό περιστατικό, όμως, το υπουργείο Ναυτιλίας οφείλει να πάψει να είναι παρατηρητής όσων συμβαίνουν στα λιμάνια -ειδικά κατά την θερινή περίοδο.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης οφείλει να δώσει εντολές ώστε να διενεργηθεί τάχιστα η έρευνα, το ίδιο οφείλει και η Δικαιοσύνη, ώστε να αποδοθούν ευθύνες που δεν μπορεί να σταματούν μόνο στα μέλη του πληρώματος.

Τα εγκληματικά λάθη και η κτηνωδία

1ον Επιβατηγό πλοίο δεν αποπλέει με κατεβασμένο τον καταπέλτη. Είναι διεθνής κανονισμός να ολοκληρώνεται το κλείσιμο του καταπέλτη και μετά να λυθούν οι κάβοι και να επιτραπεί ο απόπλους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, με απόλυτη ευθύνη του πλοιάρχου, του υπάρχου και του πληρώματος, το Bluehorizon απέπλευσε με κατεβασμένο καταπέλτη,

2ον Ο ύπαρχος και μέλος του πληρώματος έσπρωξαν τον 36χρονο στη θάλασσα και το πλοίο απέπλευσε. Ο πλοίαρχος είναι αδύνατο να μην είχε εικόνα του τι είχε συμβεί, παρόλα αυτά απέπλευσε παρότι υπήρχε άνθρωπος στη θάλασσα. Πέραν της απάνθρωπης στάσης του δεν εφάρμοσε ούτε τους στοιχειώδεις κανονισμούς!

3ον Ο κανονισμός ασφαλείας ISPS (στα λιμάνια) προβλέπει για τον Πειραιά σειρά προβλέψεων. Πρόσφατα έγινε διεθνής έλεγχος, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες μετά την αναχώρηση των ελεγκτών τα μέτρα (μπάρες ασφαλείας κ.ά) ήρθησαν…

4ον Σύμφωνα με μαρτυρίες, από τα μεγάφωνα υπήρξε ενημέρωση για την καθυστέρηση του πλοίου, μετά τον απόπλου (και προφανώς μη γνωρίζοντας πως υπήρχε βιντεοσκόπηση του συμβάντος από κινητό τηλέφωνο), η οποία ανέφερε ότι «ενημερώνουμε τους κυρίους επιβάτες ότι η καθυστέρηση απόπλου του πλοίου οφείλεται σε περιστατικό που έγινε στο λιμάνι του Πειραιά. Το πλοίο δεν έχει καμία ευθύνη για το συμβάν. Ευχαριστούμε για την κατανόηση».

5ον Σήμερα, η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση λίγων λέξεων για το περιστατικό: Η Διοίκηση της Attica Group, συγκλονισμένη από το τραγικό περιστατικό που έλαβε χώρα στο λιμένα Πειραιά, δηλώνει ότι συνεργάζεται με κάθε αρμόδια Αρχή για την πλήρη διαλεύκανση του συμβάντος. Καμία ανάληψη της προφανούς ευθύνης δεν γίνεται! Εάν δε ληφθεί υπόψη ότι, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, γίνεται προσπάθεια αποποίησης ευθυνών από το πλήρωμα και ειδικότερα τον πλοίαρχο, ο κίνδυνος για προσπάθεια συγκάλυψης είναι προφανής.

6ον Οι κανονισμοί προβλέπουν ότι κατάπλους ή απόπλους πλοίου γίνεται με την παρουσία των αντρών και γυναικών του λιμενικού. Από το βίντεο που κυκλοφόρησε αλλά και από μαρτυρίες επιβατών και άλλων που ήταν στην προβλήτα δεν προκύπτει παρουσία λιμενικών! Γιατί; Προκύπτει δε πως πέρασαν 15 λεπτά για την ανάσυρση του 36χρονου από την θάλασσα, γεγονός που μάλλον επιβεβαιώνει την απουσία λιμενικών στις πρώτες κρίσιμες στιγμές.

“Δεν έγινε καμία προσπάθεια να σωθεί ο άνθρωπος”

Για την υπόθεση αυτήν συνελήφθησαν τέσσερα άτομα, ο πλοίαρχος, ο αξιωματικός καταστρώματος και δύο μέλη του πληρώματος.

Επιβάτης που ήταν παρών στο περιστατικό, μίλησε στο MEGA περιγράφοντας την σκηνή.

«Την ώρα που ξεκίναγε το πλοίο και έβαζε τις μηχανές, ακούω φωνές και τρέχω στο πίσω μέρος και βλέπω τον ύπαρχο του πλοίου να απωθεί έναν άνθρωπο που προσπαθούσε να μπει στο καράβι. Όλος ο κόσμος φώναζε γιατί ήταν φως φανάρι ότι θα έπεφτε στη θάλασσα. Αυτός συνέχισε, με αποτέλεσμα ο άνθρωπος να πέσει στη θάλασσα. Ήταν φως φανάρι ότι θα συμβεί το κακό».

Σοκαρισμένοι οι επιβάτες του πλοίου είδαν τον άντρα να πνίγεται και ειδοποίησαν αμέσως το Λιμενικό για να ενημερώσουν για όσα συνέβησαν.

«Για μένα το χειρότερο το οποίο συνέβη είναι, αν δείτε το βίντεο, ότι ρίχνει μια ματιά (σ.σ. ο ύπαρχος) λες και έπεσε… και γατί να έπεφτε και σκύλος στη θάλασσα, θα υπήρχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Γυρνάει και τον κοιτάει σαν να μην συμβαίνει τίποτα και γυρνάει απαθέστατα και δίνει σήμα για να φύγει το πλοίο».

«Δεν έγινε καμία προσπάθεια για να σωθεί ο άνθρωπος» καταγγέλλει ο ίδιος, συμπληρώνοντας:

«Ο άνθρωπος τον τράβηξε η δίνη της θάλασσας, τον χάσαμε για λίγο από τα μάτια μας και μετά ξεβράστηκε πάνω και τον ξαναπήρε από κάτω. Εκεί πιστεύω τελείωσε ο άνθρωπος. Έφυγε το πλοίο και από ό, τι έμαθα πήγε ο κόσμος στον καπετάνιο και του χτύπαγε την πόρτα και αυτός τους έκλεισε την πόρτα σαν να μην συμβαίνει τίποτα».

«Μια γυναίκα που έδωσε κατάθεση μαζί μου, είχε πάει στον καπετάνιο και του χτύπησε την πόρτα και της έκλεισε την πόρτα. Το ακόμα χειρότερο είναι ότι από την στιγμή που πέφτει άνθρωπος στη θάλασσα πρέπει να ειδοποιηθεί το Λιμεναρχείο. Ούτε αυτό συνέβη, εμείς ειδοποιήσαμε το Λιμεναρχείο. Δεν υπήρχε λιμενικός στο σημείο».

Σχετικά Άρθρα