Αθηνών-Κορίνθου: Οργή και αγανάκτηση από εγκλωβισμένους οδηγούς στην Εθνική οδό – Τι απαντούν η Τροχαία και η Πυροσβεστική

 Αθηνών-Κορίνθου: Οργή και αγανάκτηση από εγκλωβισμένους οδηγούς στην Εθνική οδό – Τι απαντούν η Τροχαία και η Πυροσβεστική

Η φωτιά που ξέσπασε χθες σε βυτιοφόρο που μετέφερε υγροποιημένο φυσικό αέριο στην Αθηνών- Κορίνθου, στάθηκε αφορμή να προκαλέσει μεγάλη οργή και αγανάκτηση σε εκατοντάδες οδηγούς που εγκλωβίστηκαν για ώρες στην Εθνική οδό. Στην αντικειμενική δυσκολία της μετάγγισης του επικίνδυνου φορτίου 7,2 τόνων υγροποιημένου φυσικού αερίου, ήρθε να προστεθεί και έλλειμμα οργάνωσης με αποτέλεσμα χάος και ταλαιπωρία.

Από τις 12 το μεσημέρι οπότε και σημειώθηκε η διαρροή και η πυρκαγιά στο βυτιοφόρο στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, πέρασαν ώρες κατά τις οποίες φαίνεται ότι δεν ελήφθησαν επαρκή μέτρα για να μην εγκλωβιστούν οχήματα. 

Η μόνη ενημέρωση που είχαν οι οδηγοί ήταν μία αναφορά στους ηλεκτρονικούς πίνακες πως λόγω πυρκαγιάς σε βυτιοφόρο στην Κινέτα θα υπήρχε παράκαμψη από την παλιά εθνική οδό. Τελικά με καθυστέρηση η Τροχαία έδωσε εντολή για υποχρεωτική αναστροφή στα διόδια Ελευσίνας και Ισθμού.

Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά η Αθηνών- Κορίνθου να φρακάρει, ενώ την ίδια στιγμή ανοιγόκλεινε η παλιά εθνική οδός, όπου επίσης επικράτησε το αδιαχώρητο.

Εν τω μεταξύ περνούσαν οι ώρες και μηχανές του ΕΚΑΒ παρείχαν βοήθεια σε πολίτες που είχαν μείνει πέντε, έξι και επτά ώρες εγκλωβισμένοι κάτω από τον καυτό ήλιο. Τα πρατήρια είχαν ξεμείνει από νερό και τα ΙΧ άρχισαν να ξεμένουν από βενζίνη, καθώς αναγκαστικά δούλευαν συνεχώς τον κλιματισμό.

Τελικά η μετάγγιση του επικίνδυνου φορτίου ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις εννέα το βράδυ και αφού διασφαλίστηκε ότι δεν υπήρχε κίνδυνος έκρηξης άνοιξε ξανά η νέα εθνική οδός καταρχήν στο ρεύμα προς Αθήνα.

Τι απαντούν Τροχαία και Πυροσβεστική

Για περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό κάνουν λόγο η ΕΛ.ΑΣ και η Πυροσβεστική σχετικά με την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε χθες σε βυτιοφόρο που μετέφερε υγραέριο, στην Εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου και το κυκλοφοριακό χάος που δημιουργήθηκε.

Στη κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν αναφέρεται ότι “η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιφόρο. «Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή» σημειώνουν.

Παράλληλα γίνεται εκτενής αναφορά τις ενέργειες που έκαναν αλλά και πως ενημέρωσαν τους εγκλωβισμένους οδηγούς μέχρι να δώσουν στην κυκλοφορία και τα δύο ρεύματα της εθνικής οδού στις 22:40.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.

Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.

Aναλυτικά η ανακοίνωση:

Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.

 Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.

 Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).

 Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο.

 Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.

 Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για όσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.

 Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της.

Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός.

Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.

Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μορέα, και της Γέφυρας, μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.

 Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις (4) μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα (4) ασθενοφόρα, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία. Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.

 Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.

 Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.

Σχετικά Άρθρα