Μειονοτικά σχολεία: Διαψεύδουν τα περί κλεισίματος- Αναστέλλεται η λειτουργία τους λόγω μικρής προσέλευσης μαθητών

 Μειονοτικά σχολεία: Διαψεύδουν τα περί κλεισίματος- Αναστέλλεται η λειτουργία τους λόγω μικρής προσέλευσης μαθητών

Η αναπληρώτρια περιφερειακή διευθύντρια εκπαίδευσης, δήλωσε πως όταν υπάρχει αύξηση των μαθητών, αυξάνεται η οργανικότητα του σχολείου, δηλαδή υπηρετούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί, ενώ όταν υπάρχει μείωση των μαθητών μειώνεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών και όταν ο αριθμός των μαθητών είναι πολύ μικρός, το σχολείο αυτό “κλείνει” και συγχωνεύεται με ένα άλλο σχολείο που είναι σε μικρή απόσταση. Ειδικά τα μειονοτικά σχολεία δεν “κλείνουν” αλλά αναστέλλεται η λειτουργία τους.

Η αναπληρώτρια περιφερειακή διευθύντρια εκπαίδευσης, Μαριγούλα Κοσμίδου, διέψευσε τα δημοσιεύματα που θέλουν τα μειονοτικά σχολεία στη Θράκη να κλείνουν και να μένουν στο δρόμο πολλοί μικροί μαθητές.

Σε δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είπε ότι “όταν υπάρχει αύξηση των μαθητών, αυξάνεται η οργανικότητα του σχολείου, δηλαδή υπηρετούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί. Όταν υπάρχει μείωση των μαθητών μειώνεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών και όταν ο αριθμός των μαθητών είναι πολύ μικρός, το σχολείο αυτό “κλείνει” και συγχωνεύεται με ένα άλλο σχολείο που είναι σε μικρή απόσταση. Ειδικά τα μειονοτικά σχολεία δεν “κλείνουν” αλλά αναστέλλεται η λειτουργία τους. Σε κάθε περίπτωση λαμβάνεται μέριμνα για τη δωρεάν μεταφορά των μαθητών στις περιοχές όπου λειτουργεί σχολείο. Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχει ελεύθερη επιλογή τύπου σχολείου φοίτησης”.

Όπως επισήμανε, “όλα τα υπουργεία Παιδείας ανά τον κόσμο ακολουθούν τη βασική παιδαγωγική αρχή, βάσει της οποίας τα σχολεία πρέπει να έχουν επαρκή αριθμό μαθητών σε κάθε τάξη. Εξαιρέσεις γίνονται μόνο όταν η γεωγραφία δεν επιτρέπει κάτι διαφορετικό, π.χ. απομονωμένοι ορεινοί οικισμοί, μικρά νησιά κ.λπ.

Γι’ αυτό και μειονοτικά σχολεία που βρίσκονται σε ιδιαίτερα απομακρυσμένους και απομονωμένους οικισμούς και από/προς τα οποία δεν είναι δυνατή η μεταφορά μαθητών διατηρούνται σε λειτουργία παρά το ότι έχουν ελάχιστο αριθμό μαθητών, π.χ. το μειονοτικό σχολείο Πετρολόφου λειτούργησε και με έναν μαθητή”.

Πρόσθεσε ότι “η σχετική απόφαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης για τα μειονοτικά σχολεία δεν “κλείνει” αλλά αναστέλλει τη λειτουργία σχολείων, δηλαδή εάν αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών, το μειονοτικό σχολείο θα επανέλθει σε λειτουργία, όπως έγινε παλαιότερα στους οικισμούς Παλλαδίου και Κομάρου”.

Κατέληξε λέγοντας ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση “λαμβάνοντας υπόψη τον ιδιαίτερο χαρακτήρα των μειονοτικών σχολείων ακολουθεί μια πολιτική θετικών δράσεων, π.χ. αυξάνοντας το εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί σε αυτά παρά το ότι ο αριθμός των μαθητών δεν το δικαιολογεί, όπως συμβαίνει με τη λειτουργία των τριτμήματων έως εξατμήματων σχολείων. Θα μπορούσε, μάλιστα, κάποιος να θέσει ακόμα και ζήτημα προνομιακής μεταχείρισής τους σε σχέση με αντίστοιχα δημόσια σχολεία”.

Σχετικά Άρθρα