Τσίπρας/Ανανέωση εκ βάθρων και στην επικοινωνία – Νέα ατζέντα, συνθήματα, εικόνα – Η “αποκάλυψη” Μαραντζίδη

 Τσίπρας/Ανανέωση εκ βάθρων και στην επικοινωνία – Νέα ατζέντα, συνθήματα, εικόνα – Η “αποκάλυψη” Μαραντζίδη

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από τον Αλέξη Τσίπρα η αποκάλυψη της σοσιαλδημοκρατικής ταυτότητας του ΣΥΡΙΖΑ στη μάχη για την επικράτηση στο χώρο της κεντροαριστεράς. Παροπλισμός της εσωκομματικής αντιπολίτευσης και αξιοποίηση προσώπων με διάθεση να εκφράσουν μια εικόνα συγκροτημένου κόμματος και προγράμματος.

Το μεσημέρι συνεδριάζει η νέα Εκλογική Επιτροπή με τα 20 πρόσωπα που θα ηγηθούν της προσπάθειας αναστήλωσης του ΣΥΡΙΖΑ στα μάτια των ψηφοφόρων ως κόμματος εξουσίας με σαφή χαρακτηριστικά κυβερνησιμότητας.

Από τα ονόματα λείπουν οποιεσδήποτε αναφορές στη λεγόμενη εσωκομματική αντιπολίτευση. Η απόφαση αυτή του Αλέξη Τσίπρα να ανατρέψει ακόμη και τις δικές του αρχικές σκέψεις για αξιοποίηση προσώπων σύμφωνα με πληροφορίες δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία αν αναλογιστεί κανείς τις πολύ κακές επιδόσεις τους στις πρώτες κάλπες.

Το αποτέλεσμα της σταυροδοσίας την 21η Μαΐου ήταν ένα σαφές μήνυμα των πολιτών ότι επιθυμούν μια άλλου τύπου πολιτική από το ΣΥΡΙΖΑ και σίγουρα αυτό το μήνυμα το έλαβαν στον 6ο όροφο της Κουμουνδούρου. Το μήνυμα φαίνεται να το έλαβε και προσωπικά ο κ. Τσίπρας ο οποίος κάνει όλα όσα δεν έκανε στην προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση.

  • Μπορεί να μοιάζει ότι όλα έγινα ανάποδα σε αυτή την εκλογική αναμέτρηση ωστόσο η ανάγκη να συγκρατηθούν τα ποσοστά του κόμματος επιβάλλει γενναίες αλλαγές και σκληρές αποφάσεις από τη πλευρά του προέδρου.

Τα μέλη του εκτελεστικού γραφείου που θα βρίσκεται σε διαρκή συνεδρίαση κατέληξαν ότι υπάρχουν δυο βασικές παράμετροι που μπορούν να ανατρέψουν την εκλογική τάση που για την ώρα τρέχει σε βάρος του ΣΥΡΙΖΑ.

  • Η πρώτη να εμπεδωθεί στην κοινωνία η ανησυχία για μια ΝΔ παντοδύναμη σε αντιπαραβολή με τα όσα συντελέστηκαν την περασμένη τετραετία σε επίεπδο θεσμών και χειραγώγησής τους σε όλα τα πεδία.
  • Η δεύτερη είναι επιβεβαιωθεί αυτή τη φορά και από τον ίδιο το ΣΥΡΙΖΑ η βασική εκλογική αρχή ότι οι εκλογές κερδίζονται με θετικά μηνύματα.

Οι αλλαγές στα social media

Μια από τις ήττες του Αλέξη Τσίπρα απέναντι στο βασικό του αντίπαλο συντελέστηκε στο πεδίο των social media. Τα μέσα κοινωνική δικτύωσης αποδείχτηκαν αχαρτογράφητα νερά για τον Αλέξη Τσίπρα.

Ο επαγγελματικός τρόπος με τον οποίο προσέγγισε ο κ. Μητσοτάκης το μέσο και κατ’ επέκταση τους νέους ψηφοφόρους όπου και επικράτησε τελικά κατά κράτος έδειξε και το λάθος της Κουμουνδούρου.

Ο Αλέξης Τσίπρας δεν παραιτείται από την προσπάθεια να αξιοποιήσει και αυτό το εργαλείο και για το λόγο αυτό προσέλαβε και ειδικό για του τρέξει τους λογαριασμούς του και την ηλεκτρονική του καμπάνια.

Ένας social accounter σύμφωνα με πληροφορίες θα εγκατασταθεί δίπλα στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ στη νέα εκλογική μάχη που όπως όλα δείχνουν δεν θα θυμίζει τουλάχιστον για το ΣΥΡΙΖΑ την προηγούμενη.

Η αποκάλυψη… Μαραντζίδη

Στην Κουμουνδούρου αναγνωρίζουν ότι σε συνθήκες στρατηγικού λάθους με την απλή αναλογική και την προοδευτική συνεργασία ήταν αδύνατο να επιτύχει οποιοδήποτε μοντέλο επικοινωνίας και οποιοδήποτε σύνθημα, όπως ήταν το «Δικαιοσύνη Παντού».

Όλα κατέληξαν θολά και δυσερμήνευτα. Τον γρίφο των νέων συνθημάτων θα τον λύσουν και αυτόν οι ειδικοί. Πληροφορίες θέλουν τον κ. Τσίπρα να δέχεται εισηγήσεις να αναλάβουν επικοινωνιολόγοι και άνθρωποι της αγοράς να λύσουν το πρόβλημα και με βάση τη νέα στρατηγική να καταθέσουν προτάσεις στον Αλέξη Τσίπρα.

Ένας στρατηγικός διαφημιστής ίσως είναι η καταλληλότερη επιλογή, σύμφωνα με ηγετικά στελέχη, για να αναλάβει μια εξαιρετικά δύσκολη δουλειά και σε μια φάση που η κούραση της προηγούμενης περιόδου δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για φρέσκιες ιδέες…

Σε κάθε περίπτωση οι κινήσεις πρέπει να γίνουν γρήγορα ώστε να τα λεγόμενα focus groups να τρέξουν τις αναλύσεις τους πάνω σε συγκεκριμένες στοχεύσεις.

  • Μεγάλη συζήτηση έγινε και για τον Νίκο Μαραντζίδη τον οποίο ο Αλέξης Τσίπρας αποφάσισε και να τον αποκαλύψει στο ευρύ κοινό αλλά και να τον αξιοποιήσει πιο ενεργά στον εκλογικό του σχεδιασμό.

Πολλοί αντιμετωπίζουν καχύποπτα τον καθηγητή πολιτικής επιστήμης εντός και εκτός κόμματος ωστόσο ψύχραιμες φωνές επιμένουν ότι άσχετα από θέσεις και απόψεις σε μια δύσκολη στιγμή χρειάζεσαι δίπλα σου επαγγελματίες σημειώνουν.

Δουλειά του κ. Μαραντζίδη μεταξύ άλλων θα είναι και οι εκλογικές τακτικές του ΣΥΡΙΖΑ εν κινήσει για τον επόμενο ένα μήνα.

Σχετικά Άρθρα