Ξενοδοχείο στο Ηράκλειο έβαλε ποινική ρήτρα για να μη φύγουν οι υπάλληλοι – Θα δώσουν 5.000 ευρώ αποζημίωση

 Ξενοδοχείο στο Ηράκλειο έβαλε ποινική ρήτρα για να μη φύγουν οι υπάλληλοι – Θα δώσουν 5.000 ευρώ αποζημίωση

Σοβαρές καταγγελίες για παραβατική και παράτυπη συμπεριφορά των ξενοδόχων κάνουν λόγο εκπρόσωποι του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου.

Παράτυπες “ποινικές ρήτρες”, δηλωμένους εργαζόμενους στο εξωτερικό ενώ εργάζονται στην Ελλάδα και συμπεριφορές που εντάσσονται στο φαινόμενο του εργασιακού εκφοβισμού είναι μερικές από τις καταγγελίες που διαμορφώνουν ένα προβληματικό τοπίο μεταξύ εργαζομένων, δηλαδή μισθωτών, και εργοδοτών, σύμφωνα με το neakriti.gr.

Οι καταγγελίες αυτές βρίσκονται στο “μικροσκόπιο” της Επιθεώρησης Εργασίας, η οποία αναμένεται να αναλάβει δράση τις επόμενες ημέρες, με τους εκπροσώπους του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου να υποστηρίζουν πως κανένας εργαζόμενος δεν πρέπει να αισθάνεται φόβο ή ανησυχία, αλλά θα πρέπει να προβαίνει σε καταγγελίες μέσω των συνδικάτων που ανήκει.

Ειδικότερα, το neakriti.gr έχει κάνει σαφές μέσα από τα ρεπορτάζ της πως η έλλειψη εργασιακού προσωπικού είναι μεγάλη στις ξενοδοχειακές μονάδες, με τα στοιχεία να δείχνουν 30% περισσότερη έλλειψη στα ξενοδοχεία της Κρήτης σε σχέση με πέρυσι.

Στα πλαίσια αυτά, υπογράφηκε και η τοπική συλλογική σύμβαση εργασίας, η οποία κηρύχθηκε ως γενικώς υποχρεωτική πριν λίγες εβδομάδες, με σκοπό να προσφέρει ελκυστικά κίνητρα στους εργαζόμενους. Ωστόσο, φαίνεται πως οι συμπεριφορές των ξενοδόχων αλλά και των προϊσταμένων συνεχίζουν και αποτελούν ένα μόνιμο πρόβλημα.

Όπως αναφέρει ο γενικός γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου και πρόεδρος του Σωματείου Μαγείρων και Ζαχαροπλαστών ν. Ηρακλείου Νεκτάριος Μωυσάκης, το φαινόμενο της λεκτικής παραφροσύνης, που κάνει αισθητή την παρουσία του από πέρυσι, έχει ενισχυθεί.

«Δυστυχώς, ζούμε τον εργασιακό εκφοβισμό στο μεγαλείο του. Εργαζόμενοι γίνονται θύματα λεκτικής και αντισυναδελφικής συμπεριφοράς. Το πρόβλημα του εργασιακού εκφοβισμού είναι αρκετά μεγάλο στο Ηράκλειο και στην Κρήτη γενικότερα», είπε.

Ωστόσο, το πρόβλημα δε σταματάει εκεί. Ο κ. Μωυσάκης, μιλώντας αποκλειστικά στο neakriti.gr σημείωσε πως από φέτος έχουν ξεκινήσει δύο πρακτικές φαύλες, που δεν υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια. Ξενοδοχειακές μονάδες δηλώνουν τους εργαζομένους τους ότι δουλεύουν στο εξωτερικό, αλλά στην πραγματικότητα δουλεύουν στην Ελλάδα. Αυτό, όπως αναφέρει ο εκπρόσωπος του Εργατικού Κέντρου, πραγματοποιείται στα πλαίσια μιας προσπάθειας να μειωθεί το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών που ο εργοδότης είναι υποχρεωμένος να καταθέσει.

«Φέτος, βλέπουμε μία προσπάθεια από 3-4 ξενοδοχειακούς ομίλους, που οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες βρίσκονται στο εξωτερικό, να έχουν δηλώσει τους εργαζόμενούς τους στο εξωτερικό αν και δουλεύουν στην Ελλάδα. Δηλαδή, Έλληνες πολίτες που δουλεύουν στα ξενοδοχεία του Ηρακλείου είναι δηλωμένοι εργασιακά σε χώρες του εξωτερικού. Αυτό γίνεται καθώς οι ξενοδόχοι θέλουν να μειώσουν τις ασφαλιστικές εισφορές που είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν. Και ρωτάω εγώ υπεύθυνα: Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν οι ξενοδόχοι να προσελκύσουν προσωπικό να εργαστεί; Η Επιθεώρηση Εργασίας το γνωρίζει. Έχει κάνει εμπεριστατωμένη έρευνα και σε εύλογο χρονικό διάστημα θα πραγματοποιήσει μηνύσεις», σημείωσε.

Τα φετινά προβλήματα… δεν έχουν τέλος. Δεν είναι μόνο οι παραπάνω συμπεριφορές αυθαιρεσίας, αλλά και η στάση κάποιων ξενοδοχείων να προβάλλουν ψεύτικα έγγραφα και χαρτιά, τα οποία επιβάλλουν “ποινικές ρήτρες”, ως ένα εργαλείο ώστε ο εργαζόμενος να μη φύγει από τη μέση της τουριστικής περιόδου.

Σχετικά Άρθρα