Πάγωμα επιτοκίων: Πληροφορίες για ανακοινώσεις Τραπεζών- Σφοδρή σύγκρουση μετά το σχέδιο Τσίπρα – Απάντηση Σταϊκούρα, αιχμηρή δήλωση Αχτσιόγλου

 Πάγωμα επιτοκίων: Πληροφορίες για ανακοινώσεις Τραπεζών- Σφοδρή σύγκρουση μετά το σχέδιο Τσίπρα – Απάντηση Σταϊκούρα, αιχμηρή δήλωση Αχτσιόγλου

Πυκνώνουν οι πληροφορίες ότι οι διοικήσεις των τραπεζών ετοιμάζονται να ανακοινώσουν μέτρα προστασίας των πολιτών ενώ η πολιτική αντιπαράθεση βρίσκεται στα ύψη μετά τις ανακοινώσεις Τσίπρα για το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για το ιδιωτικό χρέος και τα κόκκινα δάνεια. Την πεποίθηση του ότι έχουμε φθάσει κοντά στο τέλος αύξησης των επιτοκίων εξέφρασε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, μιλώντας σε συνέδριο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι την Παρασκευή αναμένεται να ανακοινώσουν “πάγωμα” για ένα εύλογο διάστημα στα επιτόκια βάσης (Euribor ενός και τριών μηνών, libor και βασικό επιτόκιο ΕΚΤ), βάσει των οποίων τιμολογούνται τα στεγαστικά δάνεια.

  • Την ίδια ώρα πληθαίνουν οι φωνές για έκτακτη φορολόγηση των τραπεζών, ώστε να δημιουργηθούν “κουμπαράδες” για στήριξη όσων κινδυνεύουν να δουν “τα δάνειά τους να “κοκκινίζουν”. Ήδη καταγράφουν μεγάλες κερδοφορίες έχοντας σημαντικά περιθώρια μεταξύ επιτοκόων χορηγήσεων και καταθέσεων, κι αναζητούν τρόπους επιβράβευσης με μέρισμα των μετόχων.

Μετά και τις σχετικές επαφές του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα που οδήγησε σε διορθωτικές κινήσεις για την περίμετρο προστασία των ευάλωτων, έρχεται, όπως φαίνεται ένα οριζόντιο μέτρο, που θα αφορά σε όλα τα στεγαστικά δάνεια κυμαινόμενου επιτοκίου, συμπεριλαμβανομένων αυτών σε ελβετικό φράγκο, που είναι ενήμερα. Ωστόσο η δράση που θα εκταθεί σε χρόνο ανάλογα με τις επιλογές της νομισματικής πολιτικής της ΕΚΤ δε θα αφορά γενικά στα δάνεια που έχουν υποθήκη στην πρώτη κατοικία, στα μικρά επιχειρηματικά, ενώ εκτός μένουν και όσα θα χορηγηθούν στη συνέχεια.

Με βάση πληροφορίες, το κόστος για τις τράπεζες υπολογίζεται στα 200 εκατ. ευρώ και προστίθεται στο ποσό που έχουν ήδη προϋπολογίσει για την επιδότηση του 50% της αύξησης στους ευάλωτους δανειολήπτες, ήτοι πέριξ των 120 εκατ. ευρώ.

Κόντρα για το πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ

«Ο Χρήστος Σταϊκούρας εξέδωσε μια ανακοίνωση ως εκπρόσωπος των funds. Δεν περιμέναμε τίποτα διαφορετικό», υποστηρίζει η Έφη Αχτσιόγλου, προσθέτοντας πως είναι κάπως υποκριτικό ο υπουργός Οικονομικών να κατηγορεί την αξιωματική αντιπολίτευση για λαϊκισμό.

Σε σκωπτικό τόνο η τομεάρχης Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει πως το μόνο θετικό από τη σημερινή (Τετάρτη) ανακοίνωση του κ. Σταϊκούρα είναι πως ξεκίνησε την αντιπολίτευση ενάμιση μήνα νωρίτερα από ό,τι θα υποχρεωθεί πραγματικά να το κάνει: «Βλέπει μπροστά, αυτό είναι καλό».

Η τομεάρχης Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία επισημαίνει πως ο κ. Σταϊκούρας είναι ο υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη που κατήργησε κάθε προστασία της πρώτης κατοικίας, θέσπισε τον πτωχευτικό που ρευστοποιεί τις περιουσίες των πολιτών κι οδηγεί στον πλειστηριασμό των πρώτων κατοικιών, νομοθέτησε έναν εξωδικαστικό για να μην ρυθμίζουν τα χρέη τους οι πολίτες, χωρίς καμία δεσμευτικότητα για τα funds και τις τράπεζες, στήριξε διά νόμου την ανεξέλεγκτη, αφορολόγητη και κερδοσκοπική δράση των funds στα οποία μεταβιβάστηκαν τα κόκκινα δάνεια από τις τράπεζες, αύξησε κατά 40 δισ. το ιδιωτικό χρέος, αδιαφόρησε για τις καταχρηστικές και αθέμιτες πρακτικές των funds που διαλύουν την καθημερινότητα των πολιτών, δεν γνώριζε, δεν έλεγξε, δεν ασχολήθηκε με τον κ. Πάτση και τον κ. Παπαθανάση.

Η βουλευτής Επικρατείας αναφέρει πως ο υπουργός Οικονομικών επανήλθε την Τετάρτη με το αφήγημα των στρατηγικών κακοπληρωτών απαξιώνοντας τα εκατομμύρια των συμπολιτών που έχουν οφειλές, εστιάζοντας η ίδια σε επτά σημεία:

  1. «Χαρακτήρισε αβάσιμη την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με το ενωσιακό δίκαιο. Πιάστηκε για άλλη μια φορά αδιάβαστος. Η ευρωπαϊκή οδηγία επιτρέπει σε κάθε κράτος να νομοθετήσει υποχρεωτικούς μηχανισμούς για τη ρύθμιση των οφειλών των φυσικών προσώπων. Η ΝΔ δεν ήθελε να το κάνει. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα το κάνει.
  2. Εξαπέλυσε επίθεση κατά του νόμου Κατσέλη, του πλαισίου που προστάτευσε την πρώτη κατοικία των λαϊκών και μεσαίων στρωμάτων την περίοδο της χρηματοπιστωτικής κρίσης, και ταυτόχρονα προσέβαλε για ακόμη μια φορά τους δεκάδες χιλιάδες των δανειοληπτών που ρύθμισαν τις οφειλές τους και προστατεύτηκαν, καθώς το 80% των αιτήσεων υπαγωγής γίνονταν δεκτές από τα δικαστήρια. Προφανώς ο κ. Σταϊκούρας θα επιθυμούσε να μην υπήρχε ούτε τα προηγούμενα χρόνια προστασία της πρώτης κατοικίας και οι γενικευμένοι πλειστηριασμοί που γίνονται επί των ημερών του να γίνονταν εδώ και χρόνια.
  3. Διέγνωσε αντιφάσεις στην υποχρεωτικότητα του μηχανισμού που θα θεσπίσει ο ΣΥΡΙΖΑ για Τράπεζες και funds. Προφάσεις εν αμαρτίαις. Υποχρεωτικότητα δεν σημαίνει απουσία δικλίδων ασφαλείας σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του δανειστή. Η δυνατότητα προσφυγής στο δικαστήριο διασφαλίζει ακριβώς ότι σε κάθε περίπτωση θα υπάρξει βιώσιμη ρύθμιση για τον οφειλέτη, δεσμευτική για τον πιστωτή.
  4. Υποστήριξε ότι με την πρώτη εναλλακτική του εξωδικαστικού μηχανισμού ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να ανταμείψει τους στρατηγικούς κακοπληρωτές. Προφανώς δεν άκουσε ή δεν γνωρίζει την έννοια των όρων, καθώς η γενική προϋπόθεση για την ένταξη σε οποιαδήποτε εναλλακτική της ρύθμισης είναι η μόνιμη και γενική αδυναμία πληρωμών ληξιπρόθεσμων οφειλών και η απουσία καταδολιευτικής ή απατηλής συμπεριφοράς, που επιβεβαιώνεται μέσα από άρση τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου. Θα είχε όμως ενδιαφέρον, αφού τον απασχολούν τόσο οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, να εξηγήσει πώς επιτρέπει σήμερα στους servicers και τα funds να απαιτούν από τους πολίτες εφάπαξ πληρωμές υψηλών ποσών για να μην προχωρήσουν σε πλειστηριασμούς, με αποτέλεσμα να γλυτώνουν τα ακίνητά τους κάποιοι και οι πραγματικά αδύναμοι να πετιούνται στον δρόμο.
  5. Μίλησε για καταστροφή της κουλτούρας πληρωμών που τάχα θα επέλθει με την ΠΝΠ αναστολής των πλειστηριασμών, παραποιώντας ευθέως τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για ΠΝΠ αναστολής πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας με βάση τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια που θέτει το νέο πρόγραμμα.
  6. Σχολίασε δηκτικά τη φορολόγηση των εταιρειών διαχείρισης. Την ώρα που κάθε κόκκινο δάνειο που μεταβιβάστηκε με τον “Ηρακλή” και κάθε τιτλοποίηση που έγινε επί των ημερών του συνοδεύτηκε από πλήρη και καθολική φοροαπαλλαγή (κατ’ εφαρμογή του άρθρου 14 ν. 3156/2003).

Όσο για την ιδιαιτέρως αναβαθμισμένη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση που έχει διασφαλίσει στους πολίτες αναφορικά με τα χρέη τους, του συστήνουμε να δοκιμάσει να την αναλύσει στους πολίτες που έχουν χάσει τον ύπνο τους από την αγωνία για την πορεία των χρεών τους και τους πλειστηριασμούς».

Η απάντηση Σταϊκούρα στις ανακοινώσεις Τσίπρα

Νωρίτερα με μία μακροσκελή ανακοίνωση το υπουργείο Οικονομικών απαντά σημείο προς σημείο στις προεκλογικές εξαγγελίες Τσίπρα για τη ρύθμιση του ιδιωτικού χρέους, τα «κόκκινα» δάνεια και την προστασία της πρώτης κατοικίας.

Στην ανακοίνωση-απάντηση του υπουργείου Οικονομικών σε όσα είπε ο κ. Τσίπρας στη σχετική εκδήλωση του κόμματός του την Τρίτη, γίνεται λόγος για «εμπαιγμό της κοινωνίας» και «προεκλογικό πυροτέχνημα» με ανεδαφικές προτάσεις, μέσα από ένα νέο κρεσέντο λαϊκισμού του ΣΥΡΙΖΑ που «δεν διστάζει να εργαλειοποιήσει τις αγωνίες και τις ελπίδες πολλών χιλιάδων πολιτών για ψηφοθηρικούς λόγους».

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται, οι ανακοινώσεις του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ και του επιτελείου του αποτελούν εμπαιγμό για την κοινωνία, καθώς περιλαμβάνουν:

1. Μια διφορούμενη υποχρεωτικότητα συμμετοχής των πιστωτών στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Από τη μία, το σχέδιο επιβάλλει υποχρεωτικότητα συμμετοχής των πιστωτών στην πρόταση ρύθμισης οφειλών και από την άλλη προσφυγή στο δικαστήριο, αν δεν ισχύσει η (υποτίθεται θεσπισμένη) υποχρεωτικότητα.

Η πρόταση αυτή, πέραν του ότι αντιφάσκει, είναι πέρα για πέρα έωλη και αβάσιμη καθώς αγνοεί παντελώς τους ευρωπαϊκούς κανόνες, που θέτουν και το πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορούν να κινηθούν τα κράτη-μέλη για την προληπτική αναδιάρθρωση.

Η Ελλάδα, ως κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και ως εκ τούτου δεσμευόμενη από τις υποχρεώσεις που θέτουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες, ακολουθεί – ως όφειλε – τις δεσμεύσεις που τίθενται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

2. Την επαναφορά πρακτικών του «Νόμου Κατσέλη» (Νόμος 3869/2010), με την πρόβλεψη για προσφυγή στο δικαστήριο σε περίπτωση μη λήψης πρότασης ρύθμισης από τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, με υποτίθεται σύντομη διαδικασία.

Ενας νόμος ο οποίος, για πολλά έτη, καταστρατήγησε την κουλτούρα πληρωμών στη χώρα μας.

Ενας νόμος που αποτέλεσε το καταφύγιο στρατηγικών κακοπληρωτών.

Ενας νόμος που μετέθετε το πρόβλημα, καθώς η έκδοση της δικαστικής απόφασης καθυστερούσε σημαντικά και, εν τέλει, μετά από πολλά χρόνια αναμονής για την εκδίκαση, τα δικαστήρια απέρριπταν μεγάλο ποσοστό των υποθέσεων, με αποτέλεσμα οι δανειολήπτες να βρίσκονται αντιμέτωποι με υπέρογκες αρρύθμιστες οφειλές, επιβαρυμένες και με τόκους υπερημερίας.

3. Την παροχή δύο εναλλακτικών προτάσεων μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, εκ των οποίων η μία θα προβλέπει συντομότερη διάρκεια αποπληρωμής (άρα, μεγαλύτερη δόση) και σημαντικό «κούρεμα».

Με δεδομένο ότι το «πορτοφόλι» του ιδιώτη είναι ένα και πρέπει να μοιραστεί μεταξύ των υποχρεώσεών του, αυτή η πρόταση για μεγαλύτερη δόση ευνοεί μόνον στρατηγικούς κακοπληρωτές, που ενώ έχουν οικονομική δυνατότητα, δεν αποπληρώνουν τις οφειλές τους. Αυτούς θέλει να ανταμείψει ο ΣΥΡΙΖΑ, προσφέροντας μεγαλύτερο «κούρεμα».

4. Την αποπληρωμή της αξίας της κατοικίας σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (από 10 έως 35 χρόνια) και με μηνιαία δόση που να μην υπερβαίνει τα 3/10 του εισοδήματος.

Δεν γνωρίζουμε τον μαθηματικό τύπο υπολογισμού αυτής της δόσης, αλλά μάλλον η Αξιωματική Αντιπολίτευση γνωρίζει τη μαγική φόρμουλα εφαρμογής.

Επίσης, η πρόταση για επιδότηση της μηνιαίας δόσης της ρύθμισης οφειλών από το κράτος σε ποσοστό 50%, έχει σημαντικό δημοσιονομικό κόστος.

5. Την καθολική αναστολή πλειστηριασμών με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου έως την εφαρμογή του νέου προγράμματος.

Πέρα από την προφανή αντίφαση – καθώς η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν εκείνη η οποία κατήργησε την προστασία της πρώτης κατοικίας και έλαβε σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών για τη διεξαγωγή πλειστηριασμών – η πρόταση αυτή οδηγεί, αναπόφευκτα, στο να μην παραμείνει ούτε ένας συνεπής δανειολήπτης στη χώρα, στη μόνιμη και απόλυτη καταστροφή της κουλτούρας πληρωμών που χτίστηκε με δυσκολίες και στον απόλυτο εμπαιγμό των συνεπών δανειοληπτών. Επιπλέον, οδηγεί στο να μη δοθεί ούτε ένα νέο δάνειο, καθότι απαξιώνει εντελώς την έννοια της εξασφάλισης, η οποία είναι προϋπόθεση για τη χορήγηση νέου δανείου.

6. Την αναφορά σε «νομοθετική ρύθμιση» των δανείων σε ελβετικό φράγκο, χωρίς όμως να εξηγείται τι είναι αυτό που ο ΣΥΡΙΖΑ υπόσχεται να ρυθμίσει.

Και είναι λογική η αόριστη αυτή αναφορά άνευ ουσιαστικού αντικειμένου, καθώς η Αξιωματική Αντιπολίτευση γνωρίζει καλά ότι τόσο η Ευρωπαϊκή Οδηγία για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο όσο και οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί από τα Ελληνικά δικαστήρια δεν επιτρέπουν τη θέσπιση ρυθμίσεων με αναδρομική ισχύ.

7. Την αναφορά στη φορολόγηση των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων.

Να θυμίσουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, με νομοθετική πρωτοβουλία του, θέσπισε φορολογικές απαλλαγές στις εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων – μέσω του Νόμου 4354/2015. (Συγκεκριμένα, μέσω του άρθρου 3Α, το οποίο προστέθηκε με νεότερη τροποποίηση το έτος 2016).

8. Την αναβάθμιση των Κέντρων Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

Η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους έχει ήδη αναπτύξει σύστημα εξ αποστάσεως ραντεβού μέσω της υπηρεσίας myegdixlive, με σημαντική επισκεψιμότητα και ποσοστό ικανοποίησης άνω του 97%, προσφέροντας έτσι υψηλού επιπέδου ψηφιακή εξυπηρέτηση στους πολίτες.

Βεβαίως, σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ,  «όλες οι παραπάνω ουτοπικές εξαγγελίες, παραπλανητικές υποσχέσεις, αντιφάσεις και ασάφειες δεν έχουν καμία σχέση με τα έργα και τις ημέρες της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που:

νομοθέτησε την εφαρμογή των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών τον Μάιο του 2017,

κατέθεσε τροπολογία για αυτεπάγγελτη δίωξη και αυτόφωρη διαδικασία για όσους εμποδίζουν ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς τον Δεκέμβριο του 2017,

κατήργησε – οριζόντια – την προστασία της 1ης κατοικίας τον Φεβρουάριο του 2019,

νομοθέτησε ένα αναποτελεσματικό πρόγραμμα παροχής κρατικής επιδότησης για την προστασία της 1ης κατοικίας, με αυστηρά κριτήρια, που απευθύνονταν σε «κόκκινους» δανειολήπτες μέχρι το έτος 2018, διάρκειας μόλις 6 μηνών, και στο οποίο δεν υποβλήθηκε καμία αίτηση,

παρέδωσε στην κυβέρνηση της ΝΔ το ιδιωτικό χρέος σε ύψος που υπερέβαινε τα 238 δισ. ευρώ,

παρέδωσε στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τα «κόκκινα» δάνεια στο επίπεδο του Δεκεμβρίου του 2014, δηλαδή περίπου στο 43,5% του συνόλου των δανείων, ενώ όλες οι ευρωπαϊκές χώρες εμφάνιζαν εντυπωσιακά αποτελέσματα στη μείωση των «κόκκινων» δανείων,

προέβη στην 3η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, προσθέτοντας αχρείαστο νέο κόστος στο Δημόσιο και αυξάνοντας το δημόσιο χρέος κατά 5,4 δισ. ευρώ,

μεταβίβασε τα δάνεια των τραπεζών στα funds, δίνοντας τους τη δυνατότητα να ασκήσουν αναγκαστικά μέτρα εκτέλεσης.

Απέναντι στις ανεδαφικές αυτές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζεται, «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει αποδείξει, διαχρονικά, ότι αντιμετωπίζει με αίσθημα ευθύνης, ορθολογισμού, αξιοπιστίας και κοινωνικής ευαισθησίας το ζήτημα του ιδιωτικού χρέους» και αναλυτικά υπενθυμίζεται ότι:

«Εχουμε λάβει ένα ευρύ πλέγμα μέτρων, συνολικού ύψους άνω των 57 δισ. ευρώ, προκειμένου να στηρίξουμε το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και τη ρευστότητα των επιχειρήσεων, αποτρέποντας – στο μέτρο του εφικτού – τη διόγκωση του ιδιωτικού χρέους.

Νομοθετήσαμε σύγχρονα εργαλεία για την ορθή παρακολούθηση και διαχείριση του ιδιωτικού χρέους, όπως είναι η ίδρυση του Κεντρικού Μητρώου Πιστώσεων και η ίδρυση του Παρατηρητηρίου Πιστοληπτικής Επέκτασης.

Ενισχύσαμε τις τράπεζες και τις εταιρειες διαχείρισης απαιτήσεων, προκειμένου αυτές να ρυθμίζουν διμερώς μη-εξυπηρετούμενα δάνεια νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Ήδη, μέσω και του προγράμματος «Ηρακλής», τα «κόκκινα» δάνεια στα χαρτοφυλάκια των τραπεζών, από 44% τον Ιούνιο του 2019, συρρικνώθηκαν σε περίπου 8,5% το Δεκέμβριο του 2022, ενώ παράλληλα, οι διμερείς ρυθμίσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ) και της Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, ανέρχονται σε 68 δισ. ευρώ για το διάστημα 2019-2023, έναντι ρυθμίσεων ύψους μόλις 5,6 δισ. ευρώ το 2019 και 4,6 δισ. ευρώ το 2018, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της ΕΕΤ.

Υλοποιήσαμε και παρακολουθούμε στενά την πορεία του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, με βάση τον Νόμο 4738/2020. Μηχανισμός που, τους τελευταίους μήνες, καταγράφει σημαντική πρόοδο: περισσότερες από 4.346 επιτυχείς ρυθμίσεις σε σύνολο αρχικών οφειλών 1,42 δισ. ευρώ, ενώ τους τελευταίους 4 μήνες ο μέσος όρος ρυθμίσεων που επιτυγχάνεται σε μηνιαία βάση υπερβαίνει τις 500. Ενδεικτικό, επίσης, είναι ότι ο μέσος εβδομαδιαίος ρυθμός εγκρίσεων κατά τις τελευταίες εβδομάδες είναι περί τις 150 αιτήσεις, ενώ και η εγκρισιμότητα έχει ανέλθει περί το 70%. Τα αποτελέσματα αυτά το καθιστούν το πιο επιτυχημένο εργαλείο των τελευταίων 12 ετών για την αντιμετώπιση του σοβαρού ζητήματος του ιδιωτικού χρέους, μεταξύ αυτών που θέσπισαν διαδοχικές κυβερνήσεις. Υπενθυμίζεται ότι στον εξωδικαστικό μηχανισμό που θέσπισε ο ΣΥΡΙΖΑ, από τις 63.400 επιχειρήσεις και επαγγελματίες που εισήλθαν στην πλατφόρμα, μόνο 7.300 υπέβαλαν αίτηση και, εξ αυτών, μόλις 2.200 ολοκλήρωσαν επιτυχώς τη διαδικασία ρύθμισης οφειλών.

Βελτιώσαμε, με στοχευμένες παρεμβάσεις, το υφιστάμενο εργαλείο του εξωδικαστικού μηχανισμού, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες της κοινωνίας, ώστε μεταξύ άλλων:

Να υποχρεώνουμε την αιτιολόγηση μη συναίνεσης στην πρόταση ρύθμισης που παράγει ο αλγόριθμος, τόσο των χρηματοδοτικών φορέων όσο και του οφειλέτη, και να πραγματοποιείται δημόσια ανάρτηση αυτής στην πλατφόρμα.

Να διευρύνουμε το πεδίο εφαρμογής του εξωδικαστικού μηχανισμού, για να μπορούν να εντάσσονται οφειλέτες και με μία και μοναδική οφειλή.

Να εντάξουμε και νέες κατηγορίες οφειλών που μπορούν να ρυθμιστούν, όπως είναι οι οφειλές υπέρ τρίτων που εισπράττονται από τη φορολογική διοίκηση.

Να καταργήσουμε την ποινή προεξόφλησης των οφειλών προς το Δημόσιο και να μειώσουμε το επιτόκιο ρύθμισης αυτών σε 3% σταθερό.

Παράλληλα, διευρύνουμε κατά 30% τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια για την ένταξη των ευάλωτων ενήμερων δανειοληπτών στο πρόγραμμα επιδότησης της δόσης στεγαστικών δανείων του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος».

Συνεπώς, καταλήγει η ανακοίνωση, «σε πλήρη αντιδιαστολή με τα κούφια λόγια και τις ψεύτικες υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δρα με αίσθημα ευθύνης, ορθολογισμού, αξιοπιστίας και συνέπειας.

Δεν εμπαίζουμε τους πολίτες, αλλά τους στηρίζουμε ουσιαστικά και με ρεαλιστικές, βιώσιμες λύσεις.

Δεν κρύβουμε τα προβλήματα «κάτω από το χαλί», αλλά απαντάμε σε αυτά με αποφασιστικότητα και μεθοδικότητα.

Δεν ενισχύουμε τους στρατηγικούς κακοπληρωτές αλλά αντιθέτως επιβραβεύουμε με έμπρακτο τρόπο τους συνεπείς πολίτες.

Δεν επαναφέρουμε τις παθογένειες του παρελθόντος, αλλά διαμορφώνουμε τις κατάλληλες οικονομικές συνθήκες ώστε να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά και δυναμικά το ζήτημα του ιδιωτικού χρέους».

Σχετικά Άρθρα