Τι πραγματικά κρύβεται πίσω από το πρώτο ταξίδι του Intercity μετά την τραγωδία των Τεμπών

 Τι πραγματικά κρύβεται πίσω από το πρώτο ταξίδι του Intercity μετά την τραγωδία των Τεμπών

Η περίφημη επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων μπάζει νερά καθώς δεν τηρούνται όροι ασφαλείας σε αρκετά τμήματα τα οποία τέθηκαν ξανά σε λειτουργία μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, με συνέπεια να μην εκτελούνται τα προγραμματισμένα δρομολόγια.

Ο εκτελών χρέη διοικητή στο Υπ. Μεταφορών χθες ταξίδεψε στο πρώτο ταξίδι του Intercity μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη έχοντας και τις κάμερες δίπλα του επιβαίνοντας στο πρώτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας 882 Αθήνα-Καλαμπάκα. Το δρομολόγιο είχε τελικό προορισμό την Καλαμπάκα, ενώ ο Γ. Γεραπετρίτης κατέβηκε λίγο έξω από την Αθήνα…

Από τις 22 Μαρτίου, οπότε και επανεκκίνησαν τα πρώτα δρομολόγια, τα μισά σχεδόν δεν πραγματοποιούνταν, καθώς δεν παρέχονταν εγγυήσεις για την ασφαλή διέλευση εργαζομένων και επιβατών, ενώ μέχρι και σήμερα ο προαστιακός προς Κιάτο-Αίγιο δεν λειτουργεί, με τον μεταβατικό υπουργό Μεταφορών να αναγκάζεται χθες να απαντήσει πως αυτό θα γίνει «προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τα οποία γίνονται κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες προς τη διαδρομή για Κιάτο».

Στις δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ο Γ. Γεραπετρίτης, εκτός από το θέμα της επανεκκίνησης, αναφέρθηκε και στο θέμα της διερεύνησης του δυστυχήματος στα Τέμπη, σημειώνοντας πως «η έρευνα προχωράει με ταχείς ρυθμούς και θα έχουμε σύντομα τα αποτελέσματά της», χρησιμοποιώντας μάλιστα και το ρητορικό, όπως έχει αποδειχθεί τις περισσότερες φορές, αφήγημα ότι αυτή «θα φτάσει μέχρι τέλους». Για την ολοκλήρωση της ανάταξης του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης ο Γ. Γεραπετρίτης επανέλαβε το χρονικό ορόσημο του τέλους Σεπτεμβρίου.

Με τα σημερινά πρωτόκολλα διεξάγεται ένα δρομολόγιο ανά κατεύθυνση με χαμηλότερες ταχύτητες (100 χλμ. σε σημεία χωρίς σηματοδότηση), το οποίο συνεπάγεται μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής (5,5 ώρες το Αθήνα-Θεσσαλονίκη αντί 4 ωρών), ενώ προβλέπονται δύο σταθμάρχες ανά σταθμό (γεγονός που έχει κρατήσει κλειστούς σταθμούς λόγω έλλειψης προσωπικού), δύο μηχανοδηγοί ανά αμαξοστοιχία και ένα τρένο ανά σήραγγα.

Επίσης, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Hellenic Train, χθες «το σύστημα GSMR τέθηκε σε λειτουργία από τον πλοηγό του Διαχειριστή Υποδομής πριν την είσοδο στη σήραγγα των Τεμπών, εξασφαλίζοντας την επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών».

Ωστόσο, αυτό που έγινε στην πράξη, καθώς το σύστημα GSMR δεν έχει πιστοποιηθεί ακόμη στα τρένα (η ΓΑΙΑΟΣΕ κατέθεσε τις σχετικές αιτήσεις στη ΡΑΣ μόλις τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2023), ήταν ο χειρισμός της συσκευής εντός του συρμού με ευθύνη ενός υπαλλήλου του ΟΣΕ, καθώς οι υπάλληλοι της Hellenic Train αρνούνται να αναλάβουν την ευθύνη να το κάνουν.

Ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Ν. Παππάς σχολίασε:

  • «Έναν μήνα μετά την τραγωδία στα Τέμπη η επανεκκίνηση των δρομολογίων δεν συμβαδίζει με τις εξαγγελίες… Δρομολόγια που εξαγγέλθηκαν, όπως του προαστιακού από Θεσσαλονίκη για Λάρισα αλλά και αυτά από Αθήνα για Κιάτο, δεν πραγματοποιούνται. Σταθμοί παραμένουν κλειστοί διότι δεν επαρκούν σταθμάρχες και κλειδούχοι. Τι κάνει, λοιπόν, η κυβέρνηση Μητσοτάκη;» αναρωτήθηκε σκωπτικά. Για να δώσει ο ίδιος την απάντηση αμέσως μετά, πως πρόκειται για «ένα επικοινωνιακό σόου που προσβάλλει τους πολίτες. Και ενώ έχει αφήσει τον σιδηρόδρομο σε εγκατάλειψη, συνεχίζει την προσπάθεια συγκάλυψης για την τραγωδία.

Σχετικά Άρθρα