Φίλης – Τζούφη: Ζητούν εξηγήσεις από την Κεραμέως για το “λουκέτο” στο ελληνικό σχολείο Βρυξελλών

 Φίλης – Τζούφη: Ζητούν εξηγήσεις από την Κεραμέως για το “λουκέτο” στο ελληνικό σχολείο Βρυξελλών

Εξηγήσεις  απαιτούν οι τομεάρχες παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ από την Κεραμέως, όσον αφορά στο αιφνιδιαστικό κλείσιμο του Ελληνικού Σχολείου στις Βρυξέλλες.

Όπως τονίζουν, οι 160 μαθητές και οι 26 εκπαιδευτικοί του σχολείου «στην καρδιά της Ευρώπης» βρέθηκαν ξαφνικά χωρίς στέγη, τρεις μήνες πριν τη λήξη του σχολικού έτους, μετά την «εντολή εκκένωσης» που απέστειλε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Αλέξανδρος Κόπτσης.

Ο Νίκος Φίλης και η Μερόπη Τζούφη επισημαίνουν πως αν και υπήρχαν επίσημες προειδοποιήσεις για την ασφάλεια του κτηρίου, το υπουργείο Παιδείας αδιαφόρησε ως συνήθως και δεν προχώρησε σε χρηματοδότηση έργων βελτίωσης και ανακαίνισης.

Ως αποτέλεσμα, οι μαθητές πέρασαν σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης χωρίς να είναι βέβαιο πως και πότε θα επιστρέψουν στο κτήριο ή αν θα υπάρξει άλλη σχολική εγκατάσταση για να στεγάσει τις ανάγκες του νηπιαγωγείου, του δημοτικού, του γυμνασίου, του λυκείου και του ΤΕΓ.

Το κλείσιμο του σχολείου αποτυπώνει με τον πιο τραγικό τρόπο την απαξίωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, αναφέρουν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κατηγορώντας ταυτόχρονα το υπουργείο Παιδείας για συστηματική άρνηση να αναλάβει τις ευθύνες του. Μεταξύ αυτών, οι σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών, οι υπεράριθμες τάξεις, οι λιγοστές ώρες διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, οι νηπιαγωγοί που καλούνται να διδάξουν έφηβους μαθητές, τα κτηριακά ζητήματα που οδηγούν σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις σχολείων (τώρα το ελληνικό σχολείων Βρυξελλών, πριν τρεις μήνες το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μονάχου «Πυθαγόρας»).

Φίλης και Τζούφη, υπενθυμίζουν πως 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν ερώτηση τον Οκτώβριο του 2022 για τα πολλαπλά προβλήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης της Διασποράς. Η ερώτηση παραμένει αδικαιολόγητα αναπάντητη μετά από πέντε ολόκληρους μήνες.

Οι τομεάρχες Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ απευθύνουν ερωτήματα στην Υπουργό Παιδείας. Συγκεκριμένα, ρωτάνε:

  • Γιατί έκλεισε το ελληνικό σχολείο στις Βρυξέλλες και ποιοι είναι οι λόγοι ασφαλείας που επικαλείται ο γενικός γραμματέας Αλ. Κόπτσης; Ακόμα, τι έπραξε το υπουργείο για τη βελτίωση και ανακαίνιση της κτηριακής υποδομής και τι χρηματοδότηση διέθεσε;
  • Πότε πρόκειται να επαναλειτουργήσει το σχολείο, έχοντας εξασφαλίσει συνθήκες ασφάλειας για τους μαθητές; Σε αντίθετη περίπτωση, προσανατολίζεται στην ανεύρεση άλλης πιστοποιημένης σχολικής εγκατάστασης στην πόλη των Βρυξελλών και αν ναι, που θα στεγαστούν οι μαθητές μέχρι τότε;
  • Για κάθε ανεπάρκεια και διαχειριστική ανικανότητα του ίδιου του υπουργείου Παιδείας θα ενεργοποιείται η τηλεκπαίδευση, σε βάρος της παιδαγωγικής και ψυχοκοινωνικής κανονικότητας των μαθητών;
  • Σχεδιάζει να λάβει προσαρμοστικά μέτρα για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι στις επικείμενες πανελλήνιες εξετάσεις πρόκειται να αξιολογηθούν με τον ίδιο τρόπο με τους υπόλοιπους μαθητές της Διασποράς παρότι τους τελευταίους 3 μήνες θα κάνουν υποχρεωτικά τηλεκπαίδευση;
  • Πόσα κενά εκπαιδευτικών παραμένουν στο ελληνικό σχολείο του Βελγίου και στα ΤΕΓ παρότι το σχολικό έτος πλησιάζει στο τέλος του;
  • Σκοπεύει να συμμορφωθεί με τον κανονισμό της Βουλής και να απαντήσει στις ερωτήσεις των βουλευτών με θέμα την απαξίωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό;

Υπενθυμίζεται πως και οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχουν ρίξει «φως» στην ενέργεια αυτή του υπουργείου να κλείσει χωρίς καμία προειδοποίηση το Ελληνικό σχολείο Βρυξελλών. Με ανακοίνωση – παρέμβασή τους, έχουν ζητήσει άμεση λύση για το κτηριακό πρόβλημα μέχρι το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς καθώς και να υπάρξει συγκεκριμένος σχεδιασμός ώστε να βρεθεί άμεση λύση για επανέναρξη σε ασφαλείς συνθήκες ή μετεγκατάσταση του σχολείου από τον Σεπτέμβριο του 2023, σε ένα σύγχρονο ασφαλές κτήριο

Σχετικά Άρθρα