Μετρό Πειραιά: Οι σοβαρές καταγγελίες για βλάβες και εισροή υδάτων προκάλεσαν την παρέμβαση Ντογιάκου – Τι απαντά η εταιρεία

 Μετρό Πειραιά: Οι σοβαρές καταγγελίες για βλάβες και εισροή υδάτων προκάλεσαν την παρέμβαση Ντογιάκου – Τι απαντά η εταιρεία

Την παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, προκάλεσε δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο υπήρξε εισροή υδάτων σε σήραγγα της γραμμής του μετρό από το λιμάνι του Πειραιά και ειδικότερα μεταξύ των σταθμών Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, ενώ παράλληλα έχουν καταγραφεί ακόμη 390 βλάβες και αστοχίες τους τελευταίους μήνες στα νέα τμήματα.

Αφορμή αποτέλεσε η αποκαλυπτική έκθεση 19 σελίδων που έφερε στο φως η ιστοσελίδα Data Journalists η οποία καταγράφει μια σειρά από βλάβες, αστοχίες και αβαρίες που βρίσκονται στα χέρια των υπευθύνων και που θέτουν σοβαρό ζήτημα ασφάλειας για χιλιάδες επιβάτες του Μετρό στον Πειραιά. Ένα έργο που εγκαινιάστηκε μόλις τον περασμένο Νοέμβριο και που κόστισε 470.000.000 ευρώ, παρουσιάζει ακόμα και εισροή υδάτων σε ένα μεγάλο σημείο του.

Συγκεκριμένα, η εισροή υδάτων ξεκινάει από το τούνελ το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικού Θεάτρου. Η σήραγγα που μπάζει νερά είναι μόνο μια από τις 390 βλάβες που έχουν διαπιστωθεί τους τελευταίους μήνες. Η ΣΤΑΣΥ, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, έχει ζητήσει με επιστολές να γίνουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό», ωστόσο το πρόβλημα δεν έχει λυθεί.

Στην ανάλυση των υδάτων που εισρέουν, διαπιστώθηκε πως πρόκειται για θαλασσινό νερό. Στα έγγραφα που δημοσίευσε η ιστοσελίδα έχουν καταγραφεί 391 συγκεκριμένες βλάβες σε όλο το νέο δίκτυο Αγία Μαρίνα – Πειραιάς, από τον Ιούλιο του 2022 μέχρι το τέλος του έτους.

Έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένοι σύνδεσμοι και άλλες αστοχίες εμφανίζονται και στα υπόλοιπα τμήματα προς τους σταθμούς Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλό, Αγία Βαρβάρα και Αγία Μαρίνα. Επιπλέον βλάβες όπως αισθητήρες που δεν λειτουργούν, οθόνες μόνιτορ για τους οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», πόρτες ασφαλείας που βγάζουν «ψευδή συναγερμό», αστοχίες στα επικοινωνιακά δίκτυα, στην ηλεκτρική τροφοδοσία, στα συστήματα πυρανίχνευσης, στις κάμερες ασφαλείας, στον φωτισμό, τον κλιματισμό, τις κυλιόμενες σκάλες ακόμη και στα ρολόγια για ενημέρωση των επιβατών έχουν καταγραφεί στην έκθεση.

Ενδεικτικά παρουσιάζονται κάποιοι από τους πίνακες που δημοσίευσε η ιστοσελίδα Data Journalists:

«Αττικό Μετρό»: Απόλυτα αξιόπιστη και ασφαλής η επέκταση στον Πειραιά

Απαντώντας στα σημερινά δημοσιεύματα, η «Αττικό Μετρό» σημειώνει πως «το τμήμα της σήραγγας στην περιοχή του σταθμού “Πειραιάς”, στο οποίο πρόσφατα εμφανίστηκαν μικρές διαρροές νερού με μορφή “στραγγιδίων”, κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 2017.

Το έργο παραδόθηκε για χρήση στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ στις 07.10.22.

Προ της έναρξης της λειτουργίας του τμήματος της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «Μανιάτικα – Πειραιάς – Δημοτικό Θέατρο» ουδέποτε είχαν παρατηρηθεί διαρροές σε αυτό το τμήμα ούτε οξειδώσεις στις τροχιές και όλες οι μετρήσεις που διενεργήθηκαν βρέθηκαν εντός των επιτρεπτών ορίων.

Εμφανίστηκαν μετά την έναρξη της λειτουργίας και αμέσως η Αττικό Μετρό Α.Ε. ζήτησε από τον ανάδοχο, μέσω διαδοχικών επιστολών, να προβεί στις απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες.

Επισημαίνεται ότι οι Διεθνείς Προδιαγραφές κατασκευής σηράγγων Μετρό δεν αποκλείουν την πιθανή, περιορισμένης έκτασης, παρουσία υγρασιών, ενώ ταυτόχρονα ο σταθμός “Πειραιάς” είναι στεγανός.

Το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έθεταν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του Μετρό.

Σήμερα η σιδηροτροχιά και η ηλεκτροφόρος τροχιά έχουν πλήρως αποκατασταθεί, χωρίς να παρατηρούνται νέες διαρροές ή επανεμφάνιση οξειδώσεων.

Κατά τα λοιπά οι όποιες βλάβες αναφέρονται από τη ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. δεν είναι ασυνήθεις στην έναρξη λειτουργίας τέτοιων σύνθετων έργων όπως το Μετρό, είναι επουσιώδεις και αντιμετωπίζονται το ταχύτερο δυνατό από την Ανάδοχο Κοινοπραξία, στο πλαίσιο της εγγύησης του Έργου, υπό την επίβλεψη της Αττικό Μετρό Α.Ε. και δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα ασφάλειας στη λειτουργία του συστήματος.

Καταλήγοντας, το φαινόμενο των περιορισμένης έκτασης διαρροών και οξειδώσεων που εμφανίστηκε μετά τη θέση σε λειτουργία του έργου και οι όποιες επουσιώδεις βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. αντιμετωπίζονται εγκαίρως και επιτυχώς.

Το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα.

Η Αττικό Μετρό Α.Ε. διαθέτει εμπειρία πάνω από τριάντα χρόνια στην κατασκευή έργων Μετρό, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα των υποδομών της».

Σχετικά Άρθρα