Τέμπη/Νεότερα στοιχεία: Τα σενάρια για την έκρηξη που προκάλεσε την φωτιά – Η σοβαρή καταγγελία για τον μηχανοδηγό του Intercity – Η πρόχειρη διόρθωση στις βάρδιες

 Τέμπη/Νεότερα στοιχεία: Τα σενάρια για την έκρηξη που προκάλεσε την φωτιά – Η σοβαρή καταγγελία για τον μηχανοδηγό του Intercity – Η πρόχειρη διόρθωση στις βάρδιες

Κάθε μέρα όλο και περισσότερες είναι οι αποκαλύψεις για τα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία των Τεμπών. Ερωτηματικά παραμένουν ακόμη για το πως προκλήθηκε η σφοδρή έκρηξη, με αποτέλεσμα την φονική πυρκαγιά ενώ και μια νέα καταγγελία, αυτή την φορά για τον μηχανοδηγό του Intercity και το κατά πόσο ήταν σε θέση να οδηγεί, δημιουργεί έντονους προβληματισμούς.

Τα σενάρια για την έκρηξη

Μυστήριο συνεχίζει να παραμένει η μεγάλη έκρηξη που ακολούθησε δευτερόλεπτα μετά την μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Μέχρι σήμερα, 9 μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα δεν έχει δοθεί καμία επίσημη απάντηση, για τα αίτια που την προκάλεσαν.

Η ανάλυση της εικόνα τόσο το πρώτο πρωινό μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα όσο και των πλάνων που κατέγραψε το drone του Mega από το σημείο που έχει τοποθετηθεί ό,τι απέμεινε από τα δύο τρένα, οδηγούν σε σημαντικά συμπεράσματα.

Καταρρίπτουν τις αρχικές εκδοχές για την έκρηξη και κάνουν όπως φαίνεται πιο επιτακτική την ανάγκη της διερεύνησης, για να απαντηθεί ίσως το μεγαλύτερο μυστήριο πίσω από την εθνική τραγωδία.

Σήμερα, από τις εικόνες στα συντρίμμια των 2 τρένων προσπαθούμε να κάνουμε μια ανασύνθεση για να διαπιστώσουμε πως ήταν οι αμαξοστοιχίες πριν τη σφοδρή μετωπική σύγκρουση. Να δούμε σε ποια τμήματα εκδηλώθηκε φωτιά, πού οδηγούν τα ευρήματα στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας και τελικά πώς εξηγείται αυτό το φλεγόμενο μανιτάρι που σηκώθηκε στα Τέμπη, όταν τα δύο τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά.

Μεγάλη ποσότητα καύσιμης ύλης

Από το μοιραίο Intercity 62 που είχε 8 βαγόνια διασώθηκαν τα 5. Τα δύο πρώτα βαγόνια εξαϋλώθηκαν εντελώς, ενώ από το τρίτο βαγόνι έμεινε μόνο το μισό. Οι λαμαρίνες τους έλιωσαν σε θερμοκρασίες 1.300 βαθμών Κελσίου και παρέσυραν στον θάνατο ακαριαία δεκάδες επιβάτες

Είναι σαφές ότι η έκρηξη κρύβει μεγάλη ποσότητα καύσιμης ύλης, όμως ακόμα δεν έχει εντοπιστεί η πηγή της.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι η φωτιά μετά την έκρηξη περιορίστηκε σε ένα πολύ συγκεκριμένο σημείο και δεν επεκτάθηκε προς τα πίσω.

Γρίφος με τα «χαμένα» βαγόνια της μετωπικής

Σύμφωνα με τον Κώστα Λακαφώση, οι μηχανές των τρένων δεν κάηκαν και από εκεί μπορούμε να καταλάβουμε πως κάτι συνέβη στα πρώτα βαγόνια, καθώς τα δύο λείπουν εντελώς ενώ το τρίτο είναι μισοκαμμένο. Από τα βαγόνια μπορούμε να βρούμε μόνο τους φορείς και τίποτα άλλο.

Όσον αφορά, την εμπορική αμαξοστοιχία λείπουν δύο κοντέινερ. Το κάθε βαγόνι παίρνει 12 kg φρέον αλλά αυτή η ποσότητα δεν μπορεί να δημιουργήσει τόσο μεγάλη έκρηξη.

Η σοβαρή καταγγελία για τον μηχανοδηγό του Intercity

Μιλώντας στην εκπομπή του Live News ο συνάδελφος και φίλος του μηχανοδηγού του μοιραίου Intercity 62 είπε πως προκύπτουν προβληματισμοί γύρω από το γεγονός ότι ο οδηγός δεν ενημέρωσε μόλις είδε ότι πήγαινε στο ρεύμα καθόδου.

«Ο συγχωρεμένος είχε περάσει θέμα υγείας μεγάλο. Αν ήταν ικανός να οδηγήσει, δεν μπορώ να το κρίνω εγώ. Δεν ξέρω αν ήταν σε κατάσταση που μπορούσε να οδηγήσει τρένο. Εγώ το κατέθεσα, πληροφορία είχα, την κατέθεσα στην ανακρίτρια. Είχε θέμα σοβαρό».

Ο εργαζόμενος του ΟΣΕ ισχυρίστηκε πως το λάθος είναι του σταθμάρχη, ωστόσο ανέφερε πως εάν ο μηχανοδηγός το είχε αντιληφθεί έγκαιρα τότε θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία και δεν θα χάνονταν τόσες ανθρώπινες ψυχές.

«Ο σταθμάρχης το έκανε το λάθος. Δεν μπορεί να πει ψέματα ότι δεν το έκανε. Ο συγχωρεμένος γιατί δεν το κατάλαβε; Αν ο μηχανοδηγός το καταλάβαινε δεν θα γινόταν τίποτα. Φαίνεται η διαγώνιος. Στρίβει το τρένο ολόκληρο, το τρένο στρίβει. Αυτός έπρεπε να το κοκαλώσει το τρένο πριν μπει απέναντι στην άλλη γραμμή. Έπρεπε να το κοκαλώσει και να πει «γιατί με οδηγείς στην άλλη γραμμή;».

Δεν θα γινόταν τίποτα. Δεν θα σκοτώναμε κόσμο. Ούτε έκανε εκφώνηση ο μηχανοδηγός. Είναι υποχρεωμένος να το πει. Με το που φεύγει από τον σταθμό κάθε τρένο, είναι υποχρεωμένος όπου περνάει να φωνάζει. Το μυαλό μου πάει ή μιλούσε στο κινητό, ή το θέμα υγείας», κατέληξε. Όπως είπε και ο ίδιος, έχει καταθέσει στις ανακριτικές Αρχές σχετικά με όσα ισχυρίστηκε.

Διόρθωσαν τις ώρες αλλαγής στις βάρδιες μετά τη σύγκρουση των τρένων

Όπως αναφέρθηκε στην εκπομπή TLive με την Τατιάνα Στεφανίδου, ο 59χρονος σταθμάρχης που κατηγορείται μεταξύ άλλων για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατέθεσε είπε πως η ώρα της παράδοσης – παραλαβής που καταγράφεται σε ένα βιβλίο, άλλαξε μετά το συμβάν στα Τέμπη και αυτό που έγραψαν οι δύο συνάδελφοι αρχικά, σβήστηκε με διορθωτικό.

Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης είχε τη βάρδια από τις 22:00 έως τις 07:00 και ο συνάδελφός του είχε την προηγούμενη βάρδια από τις 14:00 έως τις 23:00, που σημαίνει ότι για τουλάχιστον 1 ώρα θα έπρεπε να δουλεύουν μαζί.

Ωστόσο, ο κατηγορούμενος κατέθεσε πως δεν πρόλαβε να ενημερώσει τον προϊστάμενό του, πως ο παλιός σταθμάρχης είχε αποχωρήσει από τις 22:15 με 22:20 και ο νεότερος είχε αποχωρήσει λίγο νωρίτερα από τις 22:05 έως και τις 22:10.

«Διαπίστωσα από την κατάθεση του προϊσταμένου μου, αυτός είχε δώσει εντολή στους σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας να καθίσουν μέχρι τις 23:00 μέχρι να περάσει και η αμαξοστοιχία 62», κατέθεσε ο 59χρονος.

«Ο κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδια του παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος και αυτή η παράδοση – παραλαβή καταγράφεται εγγράφως στο βιβλίο, όπου σε αυτό αναγράφεται η ώρα έναρξης και λήξης της προηγούμενης βάρδιας. Μετά το συμβάν, η ώρα παράδοσης – παραλαβής είχε αλλάξει με διορθωτικό στο βιβλίο», είπε ο 59χρονος.

«Δεν θυμάμαι ποια ήταν η ώρα που έγραψαν ότι ανέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του παλιού σταθμάρχη είναι γύρω στις 22:20 και του νέου γύρω στις 22:10», κατέθεσε μέσα σε άλλα ο 59χρονος.

Γενηδούνιας: Ο μηχανοδηγός του Intercity πέρασε επιτυχώς τις ιατρικές εξετάσεις – Δεν ανεστάλη η απεργία

Στη διάψευση δημοσιευμάτων που αφορούν στην υγεία του νεκρού μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας Intercity 62 προχώρησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας, επαναλαμβάνοντας ότι είχε περάσει με επιτυχία ιατρικές εξετάσεις στα μέσα Νοεμβρίου.

Σε ανάρτησή του στο Facebook, ο κ. Γενηδούνιας, που είδε με τους υπόλοιπους σιδηροδρομικούς τον υπουργό Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη ξεκαθαρίζει ότι καμία απεργία δεν ανεστάλη μετά τη συνάντηση.

Σε κάθε περίπτωση, διευκρίνισε ότι η πλευρά των μηχανοδηγών περιμένει «γραπτώς τις προτάσεις της κυβέρνησης», προκειμένου να υπάρξει ασφαλής επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων.

Αναλυτικά η ανάρτηση του προέδρου των μηχανοδηγών:

«1. Με αφορμή «διαρροές» . Ο Μηχανοδηγός του intercity είχε περάσει ΕΠΙΤΥΧΩΣ ιατρικές εξετάσεις στις 15/11/22.
2. Καμία απεργία δεν ανεστάλη μετά την συνάντηση με τον νέο Υπουργό Μεταφορών.
3. Περιμένουμε ΓΡΑΠΤΩΣ τις προτάσεις της Κυβέρνησης για τα μέτρα που προτείνει.
Συνεχίζουμε σοβαρά και υπεύθυνα».

Σχετικά Άρθρα