Τα σούπερ μάρκετ αύξησαν τα κέρδη τους παρά τη μείωση της κατανάλωσης

 Τα σούπερ μάρκετ αύξησαν τα κέρδη τους παρά τη μείωση της κατανάλωσης

Αύξηση τζίρου της τάξης του 6,9% το 2023 για τα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, η οποία αποδίδεται αποκλειστικά σε ανατιμήσεις που άγγιξαν το 10%, μιας και οι καταναλωτές αγόρασαν λιγότερα προϊόντα

Screenshot%202023 03 06%20at%2011.47.20%20PM
Screenshot%202023 03 06%20at%2011.48.14%20PM

Όπως αναφέρει το imerisia.gr ο ρυθμός ανάπτυξης τον Ιανουάριο του 2023 είναι σημαντικά μειωμένος από τα διψήφια ποσοστά που εμφανιζει η αγορά τους τελευταίους μήνες του 2022, εξέλιξη η οποία αποδίδεται από τους αναλυτές και στις έντονες χιονοπτώσεις που οδήγησαν σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.

Screenshot%202023 03 06%20at%2011.55.58%20PM 0

Τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας καθώς και τα προϊόντα σπιτιού ξεχώρισαν με διψήφια ποσοστά ανόδου σε τζίρο. 

Screenshot%202023 03 06%20at%2011.58.40%20PM

Σε όγκους μόνο η giga κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και φροντίδας ενισχύθηκαν. 

Screenshot%202023 03 06%20at%2011.58.50%20PM

Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, τα καθαριστικά και άλλα προϊόντα για το σπίτι, ενώ μόνο τα κατεψυγμένα τρόφιμα υποχώρησαν σε σχέση με τον περυσινό Ιανουάριο. 

Screenshot%202023 03 07%20at%2012.01.05%20AM

Από την άλλη πλευρά οι περισσότερες κατηγορίες εμφάνισαν πτώση σε όγκους, με μεγαλύτερη στα κατεψυγμένα τρόφιμα, τα γαλακτοκομικά και τα υλικά για μαγειρική. Την καλύτερη, συγκριτικά, βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα μη αλκοολούχα ποτά. 

Screenshot%202023 03 07%20at%2012.03.06%20AM

Συνεχίστηκε, με ακόμα μεγαλύτερη ένταση, η υπεραπόδοση της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αφού έκλεισαν το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%, ξεκίνησαν τη φετινή χρονιά στο +21,3%, πέντε φορές μεγαλύτερη από αυτήν των branded προϊόντων.

Screenshot%202023 03 07%20at%2012.04.52%20AM

Σε ό,τι αφορά στις τιμές, οι μέσες ανατιμήσεις στα προϊόντα σταθερού barcode ανήλθαν σε 9,8% (μετά το 6,8% του 2021 και το 1,9% του 2020).
Ειδικότερα, ανά κατηγορία οι αυξήσεις ήταν: 8,9% στα τρόφιμα, 10,9% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 14,6% στα προϊόντα για το σπίτι. 

Screenshot%202023 03 07%20at%2012.06.48%20AM

Διψήφιες ανατιμήσεις, καταγράφησαν σχεδόν στις μισές κατηγορίες. 

Screenshot%202023 03 07%20at%2012.07.34%20AM

Η διαφορά στην ανάπτυξη μεταξύ αξίας και όγκου πωλήσεων είναι εμφανής, επιβεβαιώνοντας ότι από πέρυσι ότι η βελτίωση του τζίρου είναι αποκλειστικά… έργο ανατιμήσεων. 

Screenshot%202023 03 07%20at%2012.09.04%20AM

Χάρη στην κατηγορία των τροφίμων, οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) καθώς στις υπόλοιπες κατηγορίες καταγράφηκε μείωση. 

Screenshot%202023 03 07%20at%2012.10.05%20AM

Αναφορικά με τις πωλήσεις προϊόντων πάγκου, αυτές αναπτύχθηκαν με ρυθμό 6,6%, με μόνο τα ψάρια και τα λαχανικά να χάνουν έδαφος από πέρυσι. 

Screenshot%202023 03 07%20at%2012.11.25%20AM

Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, εξακολουθούν να ξεχωρίζουν τα hyper markets τα οποία πρωταγωνίστησαν την τελευταία τριετία, χάρη κυρίως στους μεγαλύτερους χώρους τους αλλά και τη σαφώς μεγαλύτερη ποικιλία σε κωδικούς προϊόντων. Ωστόσο τους τελευταίους μήνες εμφανίζουν διψήφια ποσοστά ανόδου και τα πολύ μικρά καταστήματα. 

Screenshot%202023 03 07%20at%2012.12.46%20AM