Νέα στοιχεία: Η ώρα της απολογίας του σταθμάρχη για την τραγωδία στα Τέμπη – “Αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί”

 Νέα στοιχεία: Η ώρα της απολογίας του σταθμάρχη για την τραγωδία στα Τέμπη –  “Αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί”

Απολογείται σήμερα Κυριακή ο σταθμάρχης της αμαξοστοιχίας στα Τέμπη, καθώς το Σάββατο, ο συνήγορός του πήρε προθεσμία αφού όπως υποστήριξε «υπήρξαν νέα στοιχεία». Σύμφωνα με τον συνήγορό του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».

Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει σοβαρές κατηγορίες όπως την κακουργηματική πράξη της διατάραξης ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά και του πλημμεληματικού χαρακτήρα αδικήματος της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, και της σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με όσα δήλωσε ο συνήγορος του σταθμάρχη κ. Στέφανος Παντζαρτζίδης ο πελάτης του «αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί» αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο οι ευθύνες να στραφούν και σε άλλα πρόσωπα.

Ο σταθμάρχης μετά τη σύλληψή του για την τραγωδία στα Τέμπη, φέρεται να ψέλλισε σε όσους τον είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο ηχητικό ντοκουμέντο που αποτυπώνει την επικοινωνία του σταθμάρχη με το μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου και του κλειδούχου, δεν ακούγονται τρεις, αλλά τέσσερις φωνές.

Ο δεύτερος μηχανοδηγός που ακούγεται στη συνομιλία, δεν είναι ο μηχανοδηγός της υπερταχείας 62, αλλά τρένου από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.

Tο βράδυ της Τρίτης η επιβατική αμαξοστοιχία κινείται στη μπλε γραμμή στο ρεύμα ανόδου προς Θεσσαλονίκη. Ο σταθμάρχης της Λάρισας στις 23.04 δίνει εντολή στο μηχανοδηγό να συνεχίσει την πορεία του, βάζοντας το τρένο στο ρεύμα καθόδου, δηλαδή εκεί που κινείται και η η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση τη Λάρισα.

Το τρένο άλλαξε πορεία, γιατί πιθανώς ο σταθμάρχης δεν άλλαξε τα κλειδιά κάτι που αν είχαν εγκατασταθεί τα σύγχρονα συστήματα θα γινόταν αυτόματα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

σύμφωνα με τα λεγόμενα του σταθμάρχη του Βόλου, Γιώργου Αποστολέρη, ο σταθμάρχης της Λάρισας είχε κάνει το ίδιο λάθος ξανά μέσα στην ίδια ημέρα. Συγκεκριμένα, λίγη ώρα πριν σημειωθεί η ανείπωτη τραγωδία, είχε βάλει και άλλο τρένο σε λάθος γραμμή. Ωστόσο, σε εκείνη την περίπτωση το αντελήφθη εγκαίρως ο μηχανοδηγός του τρένου και πρόλαβαν το κακό.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμού OPEN, μία άλλη τραγωδία απετράπη κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, όταν την περασμένη Τρίτη, λίγη ώρα πριν το δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων ο σταθμάρχης που κρατείται και θα απολογηθεί αύριο στον ανακριτή, είχε βάλει ξανά αμαξοστοιχία στη λάθος (στην αντίθετη) γραμμή.

Σύμφωνα με όσα τόνισε στο ίδιο μέσο ο σταθμάρχης του Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, ο 59χρονος είχε στείλει και τον Προαστιακό ανάποδα στη γραμμή. Ο χειριστής του προαστιακού ήταν αυτός που διαπίστωσε εγκαίρως το σφάλμα του σταθμάρχη Λάρισας και ευτυχώς το διόρθωσε, προτού συναντηθεί πάνω στην γραμμή με άλλο τρένο. «Λίγη ώρα πριν (τη σύγκρουση των δύο τρένων) το τρένο 2595 στη Λάρισα, μπήκε σε ανάποδη γραμμή. Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος -ο σταθμάρχης- βρισκόταν σε σύγχυση. Το άλλο τρένο που πήγαινε κανονικά στη γραμμή του, έκανε πίσω και ύστερα επανήλθε στην γραμμή», επισήμανε ο κ. Αποστολέρης.

Σχετικά Άρθρα