Αυτό είναι το εξώδικο του ΟΣΕ στους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια- Η ομολογία και η αμέλεια του οργανισμού (vid)

 Αυτό είναι το εξώδικο του ΟΣΕ στους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια- Η ομολογία και η αμέλεια του οργανισμού (vid)

Με εξώδικο απάντησε η διοίκηση του ΟΣΕ στους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, ζητώντας μέτρα προστασίας και προβάλλοντας το συγκεκριμένο θέμα ως μείζων. Ο ΟΣΕ προσπαθούσε να δικαιολογήσει την κατάσταση, ενώ χαρακτηρίζει τα αιτήματα «ως παντελώς απαράδεκτα».

Στο εξώδικό του ο ΟΣΕ συνεχίζει απαντώντας για το ETCS: «Προφανώς υπάρχει άγνοια των διαδικασιών χρήσης του συγκεκριμένου συστήματος, καθότι σε όσα τμήματα λειτουργεί η ΣΙΔ-Τ/Δ, ο παρατρόχιος εξοπλισμός του ETCS είναι ήδη πιστοποιημένος ή υπό πιστοποίηση και σταδιακά παραδίδεται προς χρήση, όμως αυτό που κυρίως εκκρεμεί και πρέπει να διασφαλιστεί είναι η λειτουργικότητα του επιτρόχιου εξοπλισμού των συρμών και από αυτό κινδυνεύει κυρίως στην παρούσα φάση η αδυναμία πλήρους και ορθής χρήσης του».

Όπως αποκαλύπτει το Open, απαντώντας σε όσα είπαν οι εργαζόμενοι για τη μη λειτουργία της τηλεματικής στους σταθμούς, η διοίκηση του οργανισμού αναφέρει στο εξώδικό της: «το δίκτυο του ΟΣΕ δεν διέθετε ποτέ ολοκληρωμένο σύστημα τηλεματικής».

«Το σύστημα λόγω έλλειψης συντήρησης και διαχειριστικών προβλημάτων των σχετικών συμβάσεων σταμάτησε να λειτουργεί. Παρόλα αυτά και παρά την πλήρη απαξίωση των συστημάτων τα προηγούμενα έτη, πρόσφατα το τεχνικό προσωπικό του ΟΣΕ ανάταξε και έθεσε σε λειτουργία το σύστημα της τηλεματικής σε όσους σταθμούς ήταν τεχνικά δυνατόν», ανέφερε επίσης.

Στην αναφορά των εργαζόμενων για τους 3 εκτροχιασμούς σε διάστημα 2 μηνών ο ΟΣΕ ανέφερε στο εξώδικο: «Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα περιστατικά έλαβαν χώρα σε δίκτυο που λειτουργεί τόσο η Σ/Δ όσο και η Τ/Δ και οφείλονται σε εσφαλμένο χειρισμό από ανθρώπινο λάθος».

Ακολούθως τονίζει ότι «έγιναν κάτω από συνθήκες που οι ταχύτητες ήταν της τάξεως των 10-20 χλμ./ω, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις ασήμαντες υλικές ζημιές τόσο στο τροχαίο υλικό όσο και στις υποδομές».

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο σταθμός, η εργοδοσία του ΟΣΕ αρνούνταν τις συζητήσεις με τους υπαλλήλους που επεσήμαναν τις ελλείψεις στον τομέα της ασφάλειας.

Ειδικότερα, ένα από τα σωματεία που ανήκουν στην ομοσπονδία του ΟΣΕ, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης που αποτελείται από τους οδηγούς, είχε στείλει εξώδικα αναφέροντας τα προβλήματα στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων και στις 31 Οκτωβρίου του 2022.

Ενδεικτικά, το εξώδικο γράφει μεταξύ άλλων: «Ζητάμε την άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, etcs και της ασφάλειας του δικτύου η οποία έχει καταστεί εδώ και χρόνια προβληματική».

Σύμφωνα με τον εργατολόγο, Γιάννη Καρούζο, σε αυτά τα αιτήματα, ο ΟΣΕ απάντησε με εξώδικα στους εργαζόμενους αναφέροντας ότι όλα όσα υποστηρίζουν είναι συκοφαντικά και ότι θα υποστούν τις συνέπειες.

Ζητούσαν από τους εργαζομένους υψηλές ταχύτητες με ελλιπή συστήματα ασφαλείας

Και το κερασάκι στην τούρτα το βάζει μια άλλη καταγγελία των εργαζομένων που επίσης φέρνει στο φως της δημοσιότητας το enikos.gr. Όπως προκύπτει από άλλο εξώδικο των εργαζομένων που απευθύνεται πως την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι συνδικαλιστές  «έχετε την πρόθεση να προβείτε σε αύξηση του μέγιστου ορίου ταχύτητας των αμαξοστοιχιών στο τμήμα Κιάτο – Λιόσια από  115 χλμ σε 160 χλμ .. χωρίς όμως προηγουμένως να έχετε φροντίσει να προβείτε στην ενεργοποίηση του συστήματος τηλεδιοίκησης (δηλαδή αυτόματης φωτοσήμανσης)».

Με άλλα λόγια οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι όχι μόνον απαιτούσαν να λειτουργούν τα τρένα με σοβαρές ελλείψεις σε επίπεδο ασφάλειας … αλλά ταυτόχρονα ζητούσαν από τους μηχανοδηγούς να ανεβάζουν ακόμη περισσότερο τις ταχύτητες στα δρομολόγια.

Δείτε (εδώ) ολόκληρο το εξώδικο

Σχετικά Άρθρα