Η μοιραία διαδρομή του Intercity 62 με 431 επιβαίνοντες μέχρι τη σύγκρουση – Νέες μαρτυρίες

 Η μοιραία διαδρομή του Intercity 62 με 431 επιβαίνοντες μέχρι τη σύγκρουση – Νέες μαρτυρίες

Η IC62 αναχώρησε από την Αθήνα στις 19:22 με 431 επιβαίνοντες και τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Στο σταθμό της Λάρισας αποβιβάστηκαν 81 άτομα και η αμαξοστοιχία συνέχισε την πορεία της με 350 επιβάτες.

Τη διαδρομή της μοιραίας αμαξοστοιχίας Intercity 62 από την Αθήνα ως τα Τέμπη, όπου και συγκρούστηκε με εμπορική αμαξοστοιχία που κατερχόταν από τη Θεσσαλονίκη, αποτυπώνεται στο γράφημα του ot.gr.

Αργά το βράδυ της Τρίτης, μια εμπορική αμαξοστοιχία αναχώρησε από τη Θεσσαλονίκη κινούμενη προς τον νότο. Λίγο πριν τη σήραγγα των Τεμπών, τα δύο τρένα βρέθηκαν να κινούνται με υψηλές ταχύτητες σε μονή τροχιά, με αντίθετες κατευθύνσεις. Συγκρούστηκαν μετωπικά λίγα χιλιόμετρα βορείως της Λάρισας.

Σημειώνεται ότι καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, χθες, ένα κομμένο καλώδιο ηλεκτροδότησης στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου – το οποίο μάλιστα έπεσε πάνω σε αμαξοστοιχία γεμάτη επιβάτες – οι συνθήκες στο ταλαιπωρημένο και υποσυντηρημένο σιδηροδρομικό δίκτυο έγιναν πιο δύσκολες, με αποτέλεσμα να προκληθούν επάλληλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Η Hellenic Train είχε μάλιστα ενημερώσει μέσω Telegram ότι το IC62 αναχώρησε με 48 λεπτά καθυστέρηση από τον Παλαιοφάρσαλο.

Τα μεγάλα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας δεν είναι σημερινά. Η απαξίωση των περασμένων 15 ετών, τα «αιώνια» έργα εκσυγχρονισμού που ακόμα δεν έχουν τελειώσει, η έλλειψη πόρων με αποτέλεσμα να μην έχει γίνει βαριά συντήρηση του δικτύου, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ.

Όσο δε τα προβλήματα δεν λύνονται, τόσο το δίκτυο καταρρέει, με τα αποτελέσματα να καθρεφτίζονται στις καθημερινές καθυστερήσεις, τα ακινητοποιημένα τρένα, τις βλάβες, τα χαμένα δρομολόγια.

Το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης σε όλο το μήκος του βασικού σιδηροδρομικού άξονα από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, δημιουργεί κενά ασφαλείας, οδηγώντας σε βραδυπορίες και συμβατικές – παρωχημένες μεθόδους λειτουργίας, όπως η ενημέρωση μέσω τηλεγραφήματος, που επαφίενται στη μεγάλη εμπειρία των μηχανοδηγών. Ενώ τα προβλήματα στα κλειδιά και η έλλειψη κλειδούχων, έχουν ως αποτέλεσμα την αναγκαστική λειτουργία παρακαμπτήριων στο δίκτυο, εκτός από τις περιπτώσεις που δυστυχώς εξελίσσονται σε μοιραίο παίκτη.

Νέες μαρτυρίες επιβατών

«Βιώσαμε μια κόλαση. Έχανε η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα», δήλωσε ο δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης Στέφανος Γωγάκος περιγράφοντας τις στιγμές που βίωσε στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο κ. Γωγάκος, ο οποίος επέβαινε στο πέμπτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας που είχε ξεκινήσει από Αθήνα, τραυματίστηκε στο κεφάλι και μετά τις πρώτες βοήθειες από τα πληρώματα του ΕΚΑΒ επέστρεψε με λεωφορείο στη Θεσσαλονίκη.

  • «Επέστρεφα στη Θεσσαλονίκη από εργασίες στην Αθήνα, με το γρήγορο τρένο. Φτάνοντας έξω από τη Λάρισα, ακούστηκε μία ανακοίνωση ότι υπάρχει πρόβλημα στις γραμμές και πως θα χρειαστεί να κάνουμε μία στάση 15 λεπτών. Λίγο αργότερα και ενώ είχε ξεκινήσει και πάλι το τρένο, ακούσαμε έναν εκκωφαντικό θόρυβο. Όλα τα τζάμια του βαγονιού μας έσπασαν και μέσα έμπαινε καπνός από φωτιά. Η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική», ανέφερε χαρακτηριστικά μιλώντας στο ΑΠΕ.

«Από την έντονη πρόσκρουση τινάχτηκα στον αέρα και χτύπησα το κεφάλι μου στο ταβάνι. Πολλοί επιβάτες έπεσαν από τις θέσεις τους, ούρλιαζε ο κόσμος. Τα φώτα έσβησαν και ως μόνο εφόδιο είχαμε τους φακούς από τα κινητά τηλέφωνα. Μετά ήρθαν οι άνθρωποι του ΟΣΕ, άνοιξαν τις πόρτες και βγήκαμε σιγά σιγά έξω. Περπατώντας σε χωματόδρομο βγήκαμε σε ένα ξέφωτο, όπου μας περίμεναν τα ασθενοφόρα. Είχα αίματα στο κεφάλι, μας περιποιήθηκαν και στη συνέχεια μας έβαλαν στα λεωφορεία να γυρίσουμε στη Θεσσαλονίκη», συμπλήρωσε.

Αρκετοί φοιτητές, σύμφωνα με τον κ. Γωγάκο, βοήθησαν άλλους επιβάτες που ήταν εγκλωβισμένοι και που είχαν τραυματιστεί και δεν μπορούσαν μόνοι τους να βγουν από το τρένο, ενώ συμπλήρωσε πως η πληρότητα του συγκεκριμένου δρομολογίου ήταν στο 100%. «Συχνά ταξιδεύω με τρένο για την Αθήνα και επιστρέφω πάλι πίσω. Αυτή τη φορά, όλα τα βαγόνια ήταν γεμάτα και όλες οι θέσεις κατειλημμένες. Ευχαριστώ τον Θεό που είμαι ζωντανός».

Ένα εικοσάλεπτο πριν από τις 12 τα μεσάνυχτα ο επιχειρηματίας Στέλιος Ρίμπας δέχτηκε τηλεφώνημα από την 25χρονη κόρη του Αλεξάνδρα, η οποία ταξίδευε από Αθήνα για Θεσσαλονίκη με το τρένο.

  • «Με κάλεσε το παιδί μέσα σε πανικό, λίγα λεπτά μετά το συμβάν. Βρισκόταν στο έκτο βαγόνι, το προτελευταίο. Επικρατούσε σκοτάδι, καθώς το μισό βαγόνι ήταν μέσα στο τούνελ και το υπόλοιπο εκτός. Υπήρχε φωτιά και καπνός παντού», ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ ο κ. Ρίμπας.

«Μου είπε ότι ήταν καλά στην υγεία της και την προέτρεψα να βρει τρόπο να απομακρυνθεί από το τρένο. Σιγά σιγά, μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες των βαγονιών, τους καθοδήγησαν σε ασφαλές σημείο, όπου τους παρέλαβαν λεωφορεία του ΚΤΕΛ, έχοντας νωρίτερα καταγράψει τα στοιχεία τους, για να επιστρέψουν στη Θεσσαλονίκη. Σε όλη αυτή την τραγωδία και τον χαμό ήταν τυχερή μαζί με τους υπόλοιπους», συμπλήρωσε ο πατέρας της 25χρονης.

«Δεν υπάρχουν λέξεις να περιγράψουν το συμβάν. Είναι πολύ βαρύ αυτό που βλέπουμε. Μία άμορφη μάζα σιδερικών», ανέφερε, από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος του δήμου Τεμπών Γιώργος Ντόντος, ο οποίος βρέθηκε από τα πρώτα λεπτά στον τόπο της τραγωδίας.

«Το πρώτο βαγόνι είναι καμένο, το δεύτερο μία μάζα και το τρίτο εκτροχιασμένο. Το δυστύχημα έγινε στο σημείο του Ευαγγελισμού, λίγο πιο κάτω από εκεί που σκοτώθηκαν τα παιδιά του ΠΑΟΚ. Όπως ενημερωθήκαμε από τους κατοίκους της περιοχής η πρόσκρουση ήταν τόσο έντονη που ένιωσαν σαν να έγινε σεισμός. Σε ακτίνα 5 χλμ κάποιοι που ήταν ξύπνιοι νόμιζαν πως σημειώθηκε σεισμική δόνηση», πρόσθεσε κ.Ντόντος εκφράζοντας τα ειλικρινή του συλλυπητήρια του στις οικογένειες των θυμάτων.

Σχετικά Άρθρα