Οι αλλαγές στο “Καλάθι του νοικοκυριού” – Τα νέα προϊόντα

 Οι αλλαγές στο “Καλάθι του νοικοκυριού” – Τα νέα προϊόντα

Τις αλλαγές που θα εφαρμοστούν άμεσα στο «καλάθι του νοικοκυριού» και τα προϊόντα που προστίθενται ειδικά για την Σαρακοστή ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ο κ. Γεωργιάδης, ξεκίνησε την τοποθέτησή του από ένα νέο μέτρο, το οποίο υποχρεώνει τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να αλλάξουν τα ταμπελάκια τιμών ώστε να φαίνεται ευκρινώς η τιμή ανά μονάδα ή κιλό. Στόχος είναι να μπει «στοπ» στο κόλπο με τις μικρότερες ποσότητες που δίνονται στην ίδια τιμή.

Με μεγάλα γράμματα στα ταμπελάκια η τιμή μονάδας

«Θα τα πω συνοπτικά. Σε ό,τι αφορά τα όσπρια, που ως τώρα είχαμε μόνο τη γενική κατηγορία, πλέον θα γίνεται χωριστή αναφορά σε φακές, φασόλια και ρεβίθια. Επιπλέον, ως τώρα είχαμε πάριζα ή γαλοπούλα. Πλέον θα έχουμε και πάριζα και γαλοπούλα. Σήμερα έχουμε για το κοτόπουλο μια κατηγορία. Στο εξής θα έχουμε κοτόπουλο ολόκληρο και κοτόπουλο σε μέρη, σε κομμάτια» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Στο «καλάθι του νοικοκυριού», επιπρόσθετα, μπαίνουν το νωπό μοσχάρι, το πλήρες γάλα υψηλής παστερίωσης και το γάλα υψηλής παστερίωσης με χαμηλά λιπαρά. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδης στο «καλάθι» μπαίνουν το λευκό τυρί και «κάτι που ζητούσαν πολλοί, και η σοκολάτα».

Το «καλάθι της Σαρακοστής»

Στη συνέχεια, ο υπουργός αναφέρθηκε στο «καλάθι της Σαρακοστής», δηλαδή τα σαρακοστιανά προϊόντα που θα μπουν στο «καλάθι του νοικοκυριού».

«Έχουμε ετοιμάσει και την πρότασή μας για το “καλάθι της Σαρακοστή” που απασχολεί το καταναλωτικό κοινό. Για την περίοδο της Σαρακοστής, εκτός από τις κατηγορίες που ήδη υπάρχουν και αναφέραμε, προσθέτουμε χαλβά, νηστίσιμες σαλάτες (αλοιφές) και κατεψυγμένα θαλασσινά με δυο τουλάχιστον δυο είδη σε κάθε αλυσίδα, ώστε να προσφέρουμε στους καταναλωτές τα βασικά αγαθά που απαρτίζουν το τραπέζι της Σαρακοστής», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τι αλλάζει στα ταμπελάκια των σούπερ μάρκετ

O κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι πλέον οι αλυσίδες θα πρέπει να δείχνουν με μεγάλα γράμματα στα ταμπελάκια την τιμή ανά μονάδα. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα έχουν ένα μήνα περιθώριο για να χρησιμοποιήσουν τα νέα ταμπελάκια, ενώ θα ακολουθήσουν πρόστιμα.

«Ο στόχος αυτού του μέτρου είναι να μην είναι εφικτή σε καμία περίπτωση η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού με βάση τις συσκευασίες. Ο κάθε καταναλωτής θα ελέγχει για κάθε προϊόν αν αυξάνεται η τιμή μονάδος. Έτσι η περιεκτικότητα στη συσκευασία καθίσταται αδιάφορο μέγεθος», τόνισε ο υπουργός.

Όπως γνωστοποίησε ο υπουργός τα πρόστιμα είναι: στον ΑΒ 319.900 ευρώ (που είναι το δεύτερο μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί σε σούπερ μάρκετ) ενώ δημοσιοποιήθηκε το όνομα και άλλων αλυσίδων αν και τα πρόστιμα είναι χαμηλότερα από 50.000 ευρώ διότι είναι υπότροπες. Πρόκειται για την εταιρεία Lidl στην οποία επιβλήθηκε πρόστιμο 26.680 ευρώ ενώ πρόστιμο επιβλήθηκε και στην εταιρεία Γαλαξίας 21.387 ευρώ και 9.380 ευρώ στην εταιρεία Κρητικός και υπάρχουν και συστάσεις σε άλλες δυο εταιρείες.

Οι αλυσίδες ισχυρίζονται ότι υπάρχουν και ανθρώπινα λάθη αλλά δεν δικαιολογούνται πολλά λάθη σημείωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι τα πρόστιμα θα λειτουργήσουν παιδαγωγικά. Η παρούσα πολιτική ηγεσία θα πράξει το καθήκον της για τον έλεγχο της αγοράς.

«Τα πρόστιμα, σημείωσε ο υπουργός, δεν σημαίνει ότι κατά κανόνα παραβιάζουν τον νόμο αλλά, όχι σε λίγες περιπτώσεις, υπήρξε παραβίαση του ποσοστού κέρδους σε ένα τμήμα προϊόντων και εντός και εκτός καλαθιού, σε μεγαλύτερο κομμάτι εκτός καλαθιού».

Ο υπουργός κάλεσε τις αλυσίδες λιανεμπορίου να είναι προσεκτικές διότι όπως τόνισε «δεν είμαστε διατεθιμένοι να χαριστούμε, θα υπερασπιστούμε τα συμφέροντα των καταναλωτών . Οι νόμοι είναι ισχυροί και εφαρμόζονται και σε άλλες χώρες ενώ σταθερά ο πληθωρισμός τροφίμων στη χώρα μας να είναι πολύ κάτω του μέσου όρου οπότε τα μέτρα λειτουργούν».

Σχετικά Άρθρα