Παπαθανάσης: Οι τιμές στο Καλάθι του Νοικοκυριού έχουν μειωθεί κατά τουλάχιστον 20%

Οι τιμές στο Καλάθι του Νοικοκυριού έχουν μειωθεί κατά τουλάχιστον 20%, μεσοσταθμικά δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και ΕπενδύσεωνΝίκος Παπαθανάσης και πρόσθεσε ότι αναμένεται η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού ώστε για ορισμένα, από τα είδη που περιλαμβάνονται στο Καλάθι του Νοικοκυριού να ενταχθεί υποχρεωτικά, τουλάχιστον, ένα επώνυμο προϊόν και με ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας.

Ο Νίκος Παπαθανάσης, πραγματοποίησε σήμερα επίσκεψη σε καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Lidl» και «Market In», καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση στις τιμές των προϊόντων στο Καλάθι του Νοικοκυριού.

Τον αναπληρωτή υπουργό συνόδευαν ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος και ο διοικητής της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), Χαράλαμπος Μελισσινός.

Όπως ανέφερε ο κ. Παπαθανάσης: «Συνολικά, η λειτουργία του Καλαθιού έχει δείξει ότι έχει συγκρατήσει τις τιμές. Από την έναρξη της λειτουργίας του μέχρι και σήμερα η μέση αξία του Καλαθιού έχει μειωθεί κατά περίπου 20%. Ταυτόχρονα, όλο αυτό το διάστημα, η ΔΙΜΕΑ, πραγματοποιεί συνεχώς ελέγχους, και δειγματοληπτικούς και κατόπιν καταγγελιών, σε όλες τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ. Για την προστασία των καταναλωτών λειτουργεί και η γραμμή Καταναλωτή, το 1520, αλλά και ο νέος ιστότοπος υποβολής καταγγελιών, kataggelies.gov.gr, όπου μπορούν οι συμπολίτες μας να καταγγείλουν, είτε επώνυμα είτε ανώνυμα, οποιαδήποτε πρακτική δεν συνάδει με τις ορθές εμπορικές πρακτικές».

Ο αναπληρωτής υπουργός προσέθεσε ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη η οποία έχει ένα κρατικό εργαλείο, τον e-καταναλωτή, όπου οι πολίτες μπορούν καθημερινά και σε πραγματικό χρόνο να βρίσκουν τις τιμές των προϊόντων. Επίσης, υπενθύμισε ότι έχει θεσπιστεί ένα πλαφόν στο ποσοστό κέρδους, σύμφωνο με το ποσοστό κέρδους που υπήρχε το καλοκαίρι του 2021, μια εποχή κανονικότητας, το οποίο οι εταιρείες δεν μπορούν να υπερβούν.

«Συνεχίζουμε λοιπόν με μια δέσμη μέτρων να προστατεύουμε τους καταναλωτές» είπε ο κ. Παπαθανάσης και προσέθεσε ότι «σε αυτά τα μέτρα σύντομα θα προστεθεί και το market pass, το οποίο θα προσφέρει πρόσθετη στήριξη στους καταναλωτές που βρίσκονται αντιμέτωποι με αυτό το κύμα εξωγενούς ακρίβειας. Το market pass να σας θυμίσω ότι θα επιστρέφει στους συμπολίτες μας το 10% των αγορών τους».

Περίπου το 6%-8% καταλήγουν στην επιβολή προστίμου

Ο κ. Παπαθανάσης σημείωσε ακόμη ότι «από τους ελέγχους που πραγματοποιούνται περίπου το 6%-8% καταλήγουν στην επιβολή προστίμου». «Και μιας και πολλά έχουν ειπωθεί το τελευταίο διάστημα να διευκρινίσουμε ότι κατά την διαδικασία των ελέγχων κάνουμε αναγωγή στην τιμή μονάδος του προϊόντος και στο βάρος» επισήμανε και προσέθεσε: «Θα πρέπει όμως να πούμε ότι οι περισσότερες αλυσίδες έχουν εναρμονιστεί στις οδηγίες και όπως παρατηρούμε είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις παρατυπιών».

«Οι έλεγχοι είναι συνεχόμενοι και είναι και ηλεκτρονικοί πλέον» τόνισε ο ίδιος και σημείωσε: «Περνάμε σε μία νέα εποχή. Να θυμίσουμε άλλωστε ότι έχουμε δημιουργήσει μια ολόκληρη υπηρεσία ελέγχων που δεν υπήρχε πριν. Αν συγκρίνετε, θα διαπιστώσετε ότι κατά την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υπήρξαν μηδενικοί έλεγχοι, σε μηδέν σημεία με μηδέν προσωπικό. Αντίθετα σήμερα, έχουμε χιλιάδες ελέγχους, πρόστιμα εκατομμυρίων και καθημερινή παρουσία παντού».

Από την πλευρά του ο διοικητής της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), Χαράλαμπος Μελισσινός σημείωσε ότι τα συνεργεία ελέγχου είναι καθημερινά στην αγορά και ελέγχουν τις τιμές των σούπερ μάρκετ και των λοιπών εταιρειών που εντάσσονται στην διατροφική αλυσίδα.

«Την τελευταία περίοδο, από τους ελέγχους που πραγματοποιούμε, προκύπτει ότι τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν στην αρχή λειτουργίας του Καλαθιού, όσον αφορά στη σήμανση και την επάρκεια έχουν εξομαλυνθεί και εντοπίζονται πλέον λίγες σχετικές παραβάσεις. Παράλληλα μέσα από καθημερινούς ελέγχους παρακολουθούμε και τις τιμές, για να εντοπίσουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας» ανέφερε ο κ. Μελισσινός.

Τέλος ο γενικός γραμματέας Σωτήρης Αναγνωστόπουλος σημείωσε ότι «η επιτυχία του εγχειρήματος φαίνεται ότι βρίσκει μιμητές και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως στη Γαλλία».