Εξωφρενικές ανατιμήσεις στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ – Στα ύψη κοτόπουλο, ελληνικός καφές και λάδι – Στοιχεία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών

 Εξωφρενικές ανατιμήσεις στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ – Στα ύψη κοτόπουλο, ελληνικός καφές και λάδι – Στοιχεία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών

Στοιχεία για την σοκαριστική πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν για την βασική διατροφή τους τα ελληνικά νοικοκυριά αποκαλύπτει η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας με στοιχεία, τα οποία δημοσιοποιεί το ieidiseis.

Τα πραγματικά μεγέθη της ακρίβειας όχι μόνο απέχουν δραματικά από το τεχνικά μειωμένο 7,2% του πληθωρισμού τον Δεκέμβριο και το 9,6% του μέσου πληθωρισμού το 2022, αλλά και από το νέο ρεκόρ του 15,5% στα είδη διατροφής, «στραγγαλίζοντας έτσι τους μηνιαίους προϋπολογισμούς» και στην πράξη ουσιαστικά καταργώντας το market pass, την τελευταία επικοινωνιακή κίνηση της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας παρουσιάζει τις ανατιμήσεις σε ένα ενδεικτικό καλάθι που περιλαμβάνει ελληνικό καφέ, κοτόπουλο, ελαιόλαδο, ψωμί, μακαρόνια και φρυγανιές. Η μικρότερη ανατίμηση που εντοπίζεται είναι 8% ενώ η μεγαλύτερη φτάνει το πρωτοφανές 82,62%. Αναλυτικά:

  • Ελληνικός καφές
    – επώνυμης ετικέτας 96 γρ.: αύξηση 37,68%
    – επώνυμης ετικέτας 143 γρ.: αύξηση 25%
    – επώνυμης ετικέτας 194 γρ.: αύξηση 54%
  • Κοτόπουλο
    – μπούτι 800 γρ.: αύξηση 82,62%
    – νωπό ελληνικό 1.000 γρ.: αύξηση 28,80%
    – νωπό ελληνικό 1.000 γρ.: αύξηση 38,80%
    – νωπό ελληνικό 1.000 γρ.: αύξηση 81,27%
  • Ελαιόλαδο
    – επώνυμο εκτός καλαθιού αύξηση 37,84% 
    – ιδιωτικής ετικέττας εντός καλαθιού αύξηση 8%
    – επώνυμο αύξηση 24,32%
  • Ψωμί
    – επώνυμης ετικέτας 500 γρ. σε φέτες αύξηση 18,42%
  • Μακαρόνια 
    – επώνυμα αύξηση 13,75%
  • Φρυγανιές
    – επώνυμες αύξηση 36,17%

Σχετικά Άρθρα