Πόσο κοστίζει το “πρόγραμμα Τσίπρα”- Ο ισχυρισμός της κυβέρνησης για 23,6 δισ και η κοστολόγηση της Αχτσιόγλου για 5,6 δισ

 Πόσο κοστίζει το “πρόγραμμα Τσίπρα”- Ο ισχυρισμός της κυβέρνησης για 23,6 δισ και η κοστολόγηση της Αχτσιόγλου για 5,6 δισ

Με δύο διαφορετικές προσεγγίσεις κοστολογείται το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, που εξαγγέλθηκε στην ΔΕΘ. Κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση υπολογίζουν το δημοσιονομικό κόστος, η μεν πρώτη σε 23,5 δις ενώ η δεύτερη σε 5, 6 δις.

Η ουσία όμως πίσω από την αντιπαράθεση και τη φανερή ενόχληση κρύβεται προφανώς στο κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την επόμενη ημέρα και τη μαραθώνια συνέντευξη Τύπου του Αλέξη Τσίπρα με τις προτάσεις και τις τοποθετήσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης οι οποίες παραπέμπουν σε ένα διαφορετικό ηγετικό προφίλ.

Ανάλυση: Το νέο προφίλ του Τσίπρα- Η στόχευση στο “ενδιάμεσο εκλογικό κοινό”

Τόσο το υπουργείο Οικονομικών, όσο και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιδόθηκαν σε μπαράζ αμφισβητούμενων από την Κουμουνδούρου ανακοινώσεων στην προσπάθειά τους να αποδομήσουν τα όσα ανέφερε από το Βελλίδειο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

 Η Κουμουνδούρου απάντησε ξεκάθαρα καταγγέλλοντας επιχείρηση αποπροσανατολισμού και επαναφέροντας τα δεδομένα στη βάση των όσων πραγματικά δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας.

Η τοποθέτηση Οικονόμου

Καταρχάς τη σημερινή συνέντευξη Τύπου του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιχείρησε να απαξιώσει ο Γιάννης Οικονόμου. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιβεβαίωσε ότι το Μαξίμου επιμένει να ζει στο 2015 και κατηγόρησε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για «ακατάσχετη παροχολογία».

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

“Το κρεσέντο ακατάσχετης παροχολογίας, που ξεκίνησε χθες, κορυφώθηκε με τη σημερινή τρικυμιώδη παρουσία του κ. Τσίπρα. Στο τέλος του διημέρου κανείς πολίτης δεν πήρε πειστική απάντηση για τα φλέγοντα ζητήματα που τον απασχολούν, αφού ο κ. Τσίπρας επιδόθηκε σε υποσχέσεις προς όλους, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση.

Πολύ περισσότερο όταν τον βαρύνει ένα ιστορικό αποτυχίας τόσο κραυγαλέο, που κανείς δεν μπορεί να το παραβλέψει. Παρότι επιχείρησε να δικαιολογήσει την περιορισμένη απήχησή του, λέγοντας ότι δεν εμπιστεύεται τις δημοσκοπήσεις, η συνολική ανερμάτιστη παρουσία του αρκεί για να εξηγηθεί το γιατί η κοινωνία δεν τον εμπιστεύεται.

Τελικά, το μόνο που κατάφερε είναι να δημιουργήσει ακόμα περισσότερα ερωτήματα για το αν προσωπικά αντιλαμβάνεται τις δραματικές επιπτώσεις των όσων υπόσχεται χωρίς μέτρο και σύνεση. Όλοι, πάντως, κατανοούν ότι ο κ. Τσίπρας μπορεί να υπόσχεται τα πάντα, χωρίς κόστος, αφού δεν θα κληθεί να τα εφαρμόσει.

Η διεθνής πραγματικότητα και το μέγεθος των προκλήσεων επιβάλλουν σταθερότητα, συνέπεια και συνέχεια. Όχι αερολογίες και μυθεύματα, όχι πειραματισμούς, όχι ανευθυνότητα”

  • Στον Γιάννη Οικονόμου απάντησε άμεσα ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζοντας την κυβερνητική υποκρισία και κοροϊδία.

Ο Νάσος Ηλιόπουλος υπογραμμίζει τα όσα συμβαίνουν σε Γερμανία και Γαλλία με τις εθνικοποιήσεις, κατηγορώντας την κυβέρνηση για «θράσος» και επισημαίνοντας ότι «Ο κ. Μητσοτάκης κάθε μέρα επιδεικνύει με διάφορους τρόπους την αγωνία του να παραμείνει με κάθε τρόπο στην εξουσία ευνοώντας την παρέα του».

Χρειάζεται πραγματικά πολύ θράσος να επικαλείται κανείς τη διεθνή πραγματικότητα, όταν σε Γερμανία και Γαλλία οι εθνικοποιήσεις εταιρειών ενέργειας βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη και υλοποιούνται.

Στην Ελλάδα του κ. Μητσοτάκη οι πολίτες έχουν μείνει εντελώς απροστάτευτοι στη ΔΕΗ και τα καρτέλ ενέργειας που, υπό την προστασία του, δεν χάνουν ευκαιρία κάθε μήνα να ορμούν στα εισοδήματα των πολιτών και να απολαμβάνουν υπερκέρδη.

Κι αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα της κυβερνητικής υποκρισίας και κοροϊδίας.

Ο κ. Μητσοτάκης κάθε μέρα επιδεικνύει με διάφορους τρόπους την αγωνία του να παραμείνει με κάθε τρόπο στην εξουσία ευνοώντας την παρέα του. Προκειμένου να πετύχει αυτόν τον στόχο δεν διστάζει να πλήξει τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα, τους θεσμούς και την ίδια τη Δημοκρατία. Όσο καταρρέει τόσο πιο ανάλγητος και επικίνδυνος γίνεται.

Σύντομα τον λόγο θα έχουν οι πολίτες. Οι οποίοι πολίτες θα κληθούν να απαντήσουν στα μόνο πραγματικό ερώτημα: προοδευτική συμμαχία ή «Αγία Οικογένεια».

Η κοστολόγηση του ΥΠΟΙΚ

Ακολούθησε το ΥΠΟΙΚ και η κοστολόγηση των μέτρων:

«Ο κ. Τσίπρας εξαγγέλλει ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, μιας ΔΕΗ που την άφησε ο ίδιος χρεοκοπημένη, με παράλληλη θέσπιση πλαφόν στη λιανική. Αυτό σηματοδοτεί ότι η διαφορά στο κόστος παραγωγής, που εξαρτάται από τις διεθνείς τιμές φυσικού αερίου, από το κόστος πώλησης, θα επιβαρύνει απευθείας τον κρατικό Προϋπολογισμό. Εάν οι τιμές λιανικής οριστούν στα επίπεδα προ της κρίσης και με τις σημερινές τιμές φυσικού αερίου, αυτό σημαίνει δημοσιονομικό κόστος και αύξηση του πρωτογενούς ελλείμματος της χώρας 12 δις ευρώ ετησίως!».

«Πιο συγκεκριμένα, η χώρα εισάγει 70 TW φυσικού αερίου ετησίως, εκ των οποίων 50 TW κατευθύνονται στην ηλεκτροπαραγωγή και το κόστος εισαγωγής από  30 ευρώ ανά Mwh βρίσκεται σήμερα στα 200 ευρώ ανά Mwh, ενώ πριν λίγες ημέρες ήταν άνω των 300 ευρώ ανά Mwh. Αυτό σημαίνει μια αύξηση του κόστους, με τις σημερινές τιμές, περί των 12 δισ. ευρώ ετησίως, που θα αποτελεί απευθείας έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού», αναφέρει η ανακοίνωση.

Παράλληλα -σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ- ο κ. Τσίπρας εξαγγέλλει παρέμβαση στο Ελληνικό χρηματιστήριο ηλεκτρικής ενέργειας με ανώτατο όριο τιμών και αποσύνδεση της χονδρεμπορική τιμής ρεύματος από την τιμή φυσικού αερίου. «Να ενημερώσουμε τον Κ. Τσίπρα αυτό ακριβώς ήδη κάνει το επιτυχημένο Ελληνικό Μοντέλο που προσπαθούν να αντιγράψουν σήμερα οι άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες», προσθέτει η ανακοίνωση.

«Ο κ. Τσίπρας προτείνει επιπλέον πλαφόν στην τιμή φυσικού αερίου. Αυτό κ. Τσίπρα θα γίνει μονομερώς από την Ελλάδα, παρεμβαίνοντας στο Ολλανδικό χρηματιστήριο φυσικού αερίου; Ή θα μείνει η χώρα χωρίς φυσικό αέριο και ηλεκτρισμό;», διερωτάται το υπουργείο και επισημαίνει πως «ο κ. Τσίπρας εξήγγειλε φορολόγηση των υπερκερδών στην Ενέργεια και ότι μέσω του μηχανισμού αυτού θα συλλέξει 3 δις ευρώ. Να ενημερώσουμε τον κ. Τσίπρα ότι μέσω του μηχανισμού διακράτησης των κερδών της Ελληνικής Κυβέρνησης σε μόλις 2,5 μήνες, έχουν ήδη εισπραχθεί 2 δισ. ευρώ και μέχρι τέλους του έτους αναμένεται να συλλεχθούν περί τα 5 δισ. ευρώ, χρήματα που κατευθύνονται απευθείας για εκπτώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος των πολιτών»

 Η απάντηση από την τομεάρχη Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Έφη Αχτσιόγλου, προς το υπουργείο Οικονομικών:

Πιο αναλυτική ήταν η τοποθέτηση της τομεάρχη Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, η οποία αποδόμησε με κάθε λεπτομέρεια την κινδυνολογική τοποθέτηση του υπουργείου Οικονομικών για την χθεσινή ομιλία του Αλέξη Τσίπρα.

Σε μια προφανή προσπάθεια τρομοκράτησης περί νέων μνημονίων το υπουργείο υποστήριξε ότι οι εξαγγελίες του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ σημαίνουν χειροτέρευση του πρωτογενούς αποτελέσματος της χώρας κατά 11,2% το 2023 (από πλεόνασμα 1% σε έλλειμμα άνω του 10%) και χειροτέρευση του πρωτογενούς αποτελέσματος κατά 5% για κάθε ένα από τα επόμενα έτη (από πλεόνασμα 2% σε έλλειμμα 3% το 2024 και μετέπειτα).

Η Έφη Αχτσιόγλου υπογράμμισε ότι «όταν μία κυβέρνηση αναζητά εναγωνίως το ψέμα και τη διαστρέβλωση, για να τρομάξει τους πολίτες απέναντι σε ένα σαφές και ξεκάθαρο πολιτικό πρόγραμμα που στηρίζει τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία, τότε αντιλαμβάνεται ότι ο πολιτικός της χρόνος τελειώνει οριστικά» και απάντησε αναλυτικά και βήμα βήμα.

Αναλυτικά:

Όταν μία κυβέρνηση αναζητά εναγωνίως το ψέμα και τη διαστρέβλωση, για να τρομάξει τους πολίτες απέναντι σε ένα σαφές και ξεκάθαρο πολιτικό πρόγραμμα που στηρίζει τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία, τότε αντιλαμβάνεται ότι ο πολιτικός της χρόνος τελειώνει οριστικά.

Για το κόστος ενέργειας το Υπουργείο Οικονομικών νομίζει ότι μία κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. θα συνεχίσει να επιδοτεί την αισχροκέρδεια. Κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια.

Πρώτον, στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος αποσυνδέεται από αυτή του φυσικού αερίου, πράγμα που άλλες χώρες της ΕΕ έχουν σπεύσει εδώ και μήνες να κάνουν, ενώ πλέον προβλέπεται και στις προτάσεις της Κομισιόν.

Δεύτερον, τα περιθώρια κέρδους των ηλεκτροπαραγωγών καθώς και της ΔΕΠΑ παραμένουν ιλιγγιώδη. Αυτά, στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. περικόπτονται και δεν επιδοτούνται από τα δημόσια ταμεία, όσο δύσκολο κι αν είναι να το καταλάβει η κυβέρνηση.

Τρίτον, στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. το σύνολο του επιχειρηματικού κινδύνου και των διακυμάνσεων του κόστους παραγωγής δεν μετακυλίεται στον καταναλωτή, το νοικοκυριό και τη μικρομεσαία επιχείρηση, ούτε χρηματοδοτείται από το κράτος. Αναλαμβάνεται και από τους παίκτες της αγοράς όπως σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα που λειτουργεί με κανόνες.

Τα 12 δισ. λοιπόν που αθροίζει το Υπουργείο Οικονομικών στο κόστος των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. υπάρχουν μόνο στην πολιτική στήριξης της αισχροκέρδειας. Δηλαδή στην πολιτική της ΝΔ.

Ως προς τα υπόλοιπα μέτρα που εξήγγειλε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., το Υπουργείο Οικονομικών συμφωνεί ως φαίνεται με την κοστολόγησή μας πλην τριών εξαιρέσεων:

Το κόστος της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής των μισθών δημοσίων υπαλλήλων. Εδώ είναι προφανές ότι το Υπουργείο Οικονομικών παραθέτει το μεικτό κόστος και όχι το καθαρό κόστος του μέτρου, δεδομένου ότι ένα μέρος των αυξήσεων επιστρέφει δια των φόρων στο δημόσιο. Αν γίνει η αποφορολόγηση, τότε επιβεβαιώνεται το κόστος του μέτρου που παραθέσαμε εξ αρχής.

Το κόστος της καταβολής των αναδρομικών στους συνταξιούχους. Εδώ το Υπουργείο Οικονομικών δεν διαφωνεί με την κοστολόγηση, αλλά προβάλει ότι η δαπάνη θα εγγραφεί όλη σε μια χρονιά. Ξεχνά όμως σκοπίμως ότι το πώς εγγράφεται η δαπάνη είναι ζήτημα του τρόπου με τον οποίο νομοθετείται ένα μέτρο και αναγνωρίζεται η υποχρέωση. Επομένως, φυσικά και η δαπάνη μπορεί να εγγραφεί σε τρεις χρονιές εφόσον κάθε χρόνο νομοθετείται η αναγνώριση και η καταβολή συγκεκριμένου ποσού οφειλής.

Το κόστος της μείωσης του ΦΠΑ στα τρόφιμα. Εδώ το Υπουργείο Οικονομικών διογκώνει τεχνητά το κόστος προφανώς βασισμένο (πράγμα που αποκρύπτει) στα αυξημένα έσοδα από ΦΠΑ που έχει το 2022 -ακριβώς λόγω της ακρίβειας και της πολιτικής μη παρέμβασης στην αγορά. Εργαλειοποιεί δηλαδή για ακόμη μια φορά την ακρίβεια. Πόσο άραγε έχει αυξηθεί η αφαίμαξη των πολιτών από τον ΦΠΑ στα τρόφιμα φέτος; Θα τολμήσει να το πει στους πολίτες; Τα στοιχεία του 2019 (περίοδος εκτός πανδημίας) επιβεβαιώνουν ότι το κόστος μείωσης του ΦΠΑ στα τρόφιμα είναι αυτό που αναφέρουμε, δηλαδή τα 960 εκατ.

Ως προς το σκέλος των εσόδων, να ενημερώσουμε την κυβέρνηση ότι η φορολόγηση των πραγματικών υπερκερδών στο σύνολο του τομέα της ενέργειας ουδεμία σχέση έχει με τον υποτιθέμενο μηχανισμό που νομοθέτησε η ίδια πριν δυο μήνες και επιτρέπει τεράστιο περιθώριο κέρδους στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας και ακόμη περισσότερα υπερκέρδη στη λιανική σε σύγκριση ακόμη και με τη ρήτρα αναπροσαρμογής που υποτίθεται θα καταργούσε.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. εισηγείται τη φορολόγηση όλων των πραγματικών υπερκερδών, που είναι εξάλλου δημοσιοποιημένα, των εταιρειών παραγωγής ενέργειας, αλλά και διύλισης και εμπορίας πετρελαίου και παροχής αερίου. Τα υπερκέρδη αυτά αθροίζουν 4,1 δισ. Η φορολόγηση τους κατά 90% θα εισφέρει στα δημόσια ταμεία 3,69 δισ.

Προφάσεις εν αμαρτίαις λοιπόν οι ανέξοδες κραυγές, για ένα πρόγραμμα ρεαλιστικό που απαντά στις κοινωνικές ανάγκες.

Μακάρι βέβαια ο δημόσιος διάλογος να διεξαγόταν σ’ αυτό το επίπεδο. Δυστυχώς η ΝΔ έχει επιλέξει έναν άλλο δρόμο.

Μιλά για απάτη όταν:

Ο κ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ 2021 έκανε λόγο για αυξήσεις έως 2 ευρώ στους λογαριασμούς ρεύματος και φέτος οι εργαζόμενοι χρειάζονται 2 κατώτατους μισθούς για ρεύμα λόγω των αυξήσεων.

Η κυβέρνηση προέβλεπε στον Προϋπολογισμό 0,8% πληθωρισμό το 2022 και τον Αύγουστο ο πληθωρισμός ήταν στο 11,4%.

Υποσχόταν φορολογική ελάφρυνση και έχει φεσώσει με 2,5 δισ. περισσότερο ΦΠΑ τους πολίτες στο 7μηνο, αφήνοντας ανεξέλεγκτη την ακρίβεια.

Έταζε δικαιοσύνη στους απόμαχους της δουλειάς και τελικά τους έκοψε τη μόνιμη 13η σύνταξη -πλήρη για χαμηλές και αναλογική για ψηλότερες συντάξεις- και τώρα “πουλάει” ως επίτευγμα τις αυξήσεις που προβλέπονταν ήδη από νόμο του 2017.
Ως προς την αποστροφή ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. έβαλε τη χώρα στα μνημόνια το 2014, την παραδίδουμε στη χλεύη των πολιτών.

Καταληκτικά, το πρόγραμμα που εξήγγειλε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. είναι σαφές και κοστολογημένο.

Για τον πρώτο χρόνο εφαρμογής τους, έχει δαπάνες 9,35 δισ. και έσοδα 3,74 δισ. Δηλαδή δημοσιονομικό κόστος 5,6 δισ. Με τη διάφορα ότι στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. τα λεφτά φεύγουν από τις εταιρείες ενέργειας και πηγαίνουν στον πολίτη, και όχι το αντίστροφο όπως πράττει η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη.

Αναλυτικά η κοστολόγηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Μέτρα με δημοσιονομική επίπτωση στον κρατικό προϋπολογισμό

Από την πλευρά των δαπανών

  1. Ανάκτηση ποσοστού Δημοσίου στη ΔΕΗ: 340 εκ.
  2. Μείωση ΕΦΚ καυσίμων στον κατώτερο συντελεστή ΕΕ (πετρέλαιο κίνησης, πετρέλαιο θέρμανσης, βενζίνη, φυσικό αέριο): 1,5 δις/ έτος
  3. Μη καταβολή ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο : 160 εκ./χρόνο
  4. Μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα : 960 εκ./χρόνο
  5. Τιμαριθμική αναπροσαρμογή στους μισθούς δημοσίων υπαλλήλων: 1,3 δις για το 2023 με πληθωρισμο 8,9% για το 2022
  6. Αναδρομικά στους συνταξιούχους : 2,5 δις σε 3 ετήσεις δόσεις: 830 εκ. για το 2023
  7. 13η σύνταξη: 830 εκ./έτος (καθαρά)
  8. Αναπροσαρμογή συντάξεων : 600 εκ. για το 2023
  9. Αύξηση αφορολόγητου στις 10.000 για όσους ήδη καλύπτονται από αφορολόγητο : 223 εκ / χρόνο
  10. θέσπιση αφορολόγητου στις 10.000 για ελ. Επαγγελματίες – αυτοαπασχολούμενους : 160 εκ./χρόνο
  11. Κατάργηση τέλους επιτηδεύματος: 400 εκ/χρόνο
  12. νέο ΕΣΥ (μισθολόγιο, προσλήψεις )- 2 δις σε βάθος τετραετίας-
    500 εκ για το 2023
  13. Παιδεία- ολιστικό σχέδιο: 291 εκ για το 2023
  14. Ενίσχυση ΑΜΕΑ: αύξηση αναπηρικού επιδόματος 140 εκ./έτος (τα υπόλοιπα μέτρα για ΑΜΕΑ χρηματοδοτούνται από ταμείο ανάκαμψης)
  15. Επίδομα Μητέρας (επέκταση και αύξηση): 325 εκ./χρόνο
  16. Επέκταση του επιδόματος μητρότητας στις αυτοαπασχολούμενες, ελεύθερες επαγγελματίες και αγρότισσες από τους 4 στους 9 μήνες: 70 εκ./χρόνο
  17. Ειδική άδεια μητρότητας σε αυτοαπασχολούμενες, ελεύθερες επαγγελματίες, αγρότισσες : 90 εκ/χρόνο
  18. Βρεφονηπιακοί και σχολικά γεύματα (επέκταση): 380 εκ./χρόνο
  19. Στεγαστική πολιτική : επίδομα ενοικίου 255 εκ./έτος
    Η τράπεζα στέγης χρηματοδοτείται από εσπα και ταμείο ανάκαμψης

Σύνολο από την πλευρά των δαπανών: 9,35 δις.

Από την πλευρά των εσόδων:

  1. Φορολόγηση 90% υπερκερδών εταιρειών : 3,69 δις
  • παραγωγής ενέργειας (2,2 δις το τελευταίο έτος)
  • διύλισης και εμπορίας πετρελαίου (1,6 δις εκτίμηση καθαρών υπερκερδών για σύνολο 2022 βασισμένη σε καθαρά υπερκέρδη α’ εξαμήνου 2022)
  • παροχής αερίου (300 εκ. εκτίμηση καθαρών υπερκερδών τελευταίου έτους)
  1. Φορολόγηση μερισμάτων άνω των 50.000 ευρώ με συντελεστή 10% : 50 εκ./χρόνο

Εκτίμηση συνόλου από την πλευρά των εσόδων: 3,74 δις

Δημοσιονομικό αποτέλεσμα: -5,61 δις

Η κοστολόγηση Σταϊκούρα

Η ανακοίνωση από το υπουργείο κάνει λόγο για «δημοσιονομικό κόστος μέτρων για το 2023: 11,5 δις ευρώ και επιπλέον 12 δις ευρώ για το πλαφόν στο ρεύμα, σύνολο: 23,5 δις ευρώ! Μόνιμο δημοσιονομικό κόστος χωρίς το πλαφόν στο ρεύμα για κάθε ένα από τα επόμενα έτη: 10 δις ευρώ! Σε αυτά προφανώς δεν έχει συμπεριλάβει τα 2,1 δις ευρώ το κόστος μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών και εισφοράς αλληλεγγύης, εκτός εάν σκοπεύει να τα επαναφέρει».

«Αυτό σηματοδοτεί χειροτέρευση του πρωτογενούς αποτελέσματος της χώρας κατά 11,2% το 2023 (από πλεόνασμα 1%, οδηγούμαστε σε έλλειμμα 10% – χειρότερο από το 2020 που είχαμε πανδημία) και χειροτέρευση του πρωτογενούς αποτελέσματος κατά 5% για κάθε ένα από τα επόμενα έτη (από πλεόνασμα 2%, οδηγούμαστε σε έλλειμμα 3%). Με άλλα λόγια, η χώρα τίθεται εκτός στόχων προγράμματος σταθερότητας και απευθείας σε αδυναμία κάλυψης των χρηματοδοτικών της αναγκών. Συνεπώς, ο κ. Τσίπρας ή λέει ψέματα ή προτείνει νέα μνημόνια, ακριβώς όπως έκανε και το 2014, χωρίς κανένα σεβασμό για τις θυσίες των Ελλήνων όλα αυτά τα χρόνια και χωρίς να μαθαίνει από τα λάθη του», καταλήγει το υπουργείο Οικονομικών.

Παναγιώτης Δρίβας