Ο Λιγνάδης δεν ήταν μόνος του – Καλλιτέχνες μιλούν ανοιχτά για κύκλωμα – Πολιτική ολιγωρία στα όρια της συγκάλυψης

 Ο Λιγνάδης δεν ήταν μόνος του – Καλλιτέχνες μιλούν ανοιχτά για κύκλωμα – Πολιτική ολιγωρία στα όρια της συγκάλυψης

Σε υπόθεση με κάμποσες παραφυάδες, που μοιάζει με ομερτά και στη δίνη της έχει περιπέσει η κυβέρνηση, εξελίσσεται το ζήτημα Λιγνάδη. Τα παράπονα είναι διαρκή και το κλίμα τεταμένο, αφού η οικογένεια Λιγνάδη ήταν γνωστή και μία εξαιρετέα στην Αθήνα. Αν κι ορισμένοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι θεωρούν πως η Λίνα Μενδώνη δεν θα μπορούσε  να κάνει κάτι παραπάνω απ΄ αυτό που έκανε, δηλαδή να πάει την υπόθεση στον εισαγγελέα, άλλοι κυρίως βουλευτές βλέπουν την υπόθεση αυτή να λειτουργεί σωρευτικά πάνω στα λάθη, που έγιναν με την πανδημία και τον χιονιά και να δημιουργείται πολιτικό θέμα για την κυβέρνηση.

Της Άννας Φραγκάκη, Παναγιώτη Ι. Δρίβα

Η υπόθεση του Δημήτρη Λιγνάδη μοιάζει να είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, στην οποία φαίνεται να εμπλέκονται κι άλλα άτομα κι εκτός από Ελληνόπουλα, ανήλικα παιδιά, φέρεται να είχε έρθει σε επαφή με δεκάδες προσφυγόπουλα, που βρίσκονταν στα χέρια του «καλλιτέχνη» με το πρόσχημα του «θα σε κάνω αστέρι».

  • «Δεν βρίσκει κάποιος κάθε μέρα παιδιά, για να ικανοποιήσει τα πάθη του. Κάποιοι του τα φέρνουν», μας ανέφερε καλλιτεχνική πηγή. Και αυτό δεν συνέβη μία φορά, λένε.

Η φημολογία δίνει και παίρνει την ώρα που είναι να καταθέσει για το ζήτημα αυτό ο πρόεδρος του ΣΕΗ, Σπύρος Μπιμπίλας ενώ τα όσα ακούγονται στον καλλιτεχνικό χώρο συγκλονίζουν ακόμη και τους πιο υποψιασμένους, για το πώς προσέγγιζε παιδιά το κύκλωμα με το πρόσχημα της διδασκαλίας.

  • «Ο Λιγνάδης δεν ήταν μόνος του. Ο Λιγνάδης δεν πήγαινε με κορίτσια. Και εδώ υπάρχουν και κορίτσια, που βρέθηκαν σ’ αυτήν την κατάσταση», μας ανέφερε πηγή. «Υπήρχαν μεταναστόπουλα. Κι αυτά κάποιος τα πήγε εκεί. Και μπορεί να μην ξέρεις, αλλά όταν ένα παιδί, σου λέει δεν θέλω να ξαναπάω εκεί κι ύστερα κι άλλο κι άλλο τότε κάτι συμβαίνει».

Οι καταγγελίες, που έχουν φτάσει στο πειθαρχικό του ΣΕΗ για διάφορα ζητήματα είτε βιασμών είτε σεξουαλικής παρενόχλησης στον χώρο δουλειάς, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες είναι εκατοντάδες. Το κίνημα #Metoo στην Ελλάδα άρχισε μόλις να δείχνει πόσο σάπιο υπόστρωμα υπήρχε κάτω απ΄ όλα αυτά και πόσοι επιτήδειοι εκμεταλλεύθηκαν παιδιά, αφού φαίνεται, πως ο Δημήτρης Λιγνάδης, που πήρε προθεσμία να απολογηθεί δεν ήταν μόνος του.

Ηθοποιοί αφήνουν να εννοηθεί ότι ο Λιγνάδης δεν δρούσε μόνο για τον εαυτό του αλλά ως διαμεσολαβητής και γι΄ άλλα πρόσωπα, υπεράνω υποψίας, όχι μόνο από τον καλλιτεχνικό χώρο.

Εκφράζουν δε επιφυλάξεις πως ενδεχομένως υπήρχαν και πρόσωπα ακόμη κι από την πολιτική σκηνή, τα οποία γνώριζαν τη δράση του ή και συμμετείχαν στο κύκλωμα και φρόντισαν να τον σώζουν κάθε φορά.

“Η χιονοστιβάδα του#metoo συμπαρασύρει στο διάβα της πρόσωπα, θεσμούς και παγιωμένες καταστάσεις που κατάφεραν να συνθλίψουν προσωπικότητες και καριέρες. Άντρες και γυναίκες σπάνε τη σιωπή τους και ζητούν κάθαρση του θεάτρου, του αθλητισμού, της πολιτικής από ανθρώπους που, όχι απλά είναι «επικίνδυνοι», αλλά εκμεταλλεύονταν την ισχύ και τη θέση τους για να υποχρεώσουν στις πιο ακραίες και χυδαίες συμπεριφορές νέους και νέες (ακόμα και ανήλικα παιδιά όπως φαίνεται) που κυνηγούσαν το όνειρο τους”, ανέφερε σε δήλωσή της στο libre, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας, Τάνια Ελευθεριάδου και προσθέτει:

  • “Δυστυχώς, η κ. Μενδώνη καθυστέρησε να λάβει πρωτοβουλίες για να έρθουν στο φως οι βαρύτατες καταγγελίες εναντίον του κ. Λιγνάδη, δεν στάθηκε ουσιαστικά στο πλευρό των καταγγελλόμενων, ενώ διαχειρίστηκε με τρομακτική προχειρότητα, αλαζονεία, καθυστέρηση και αδιαφορία τις τεράστιες αποκαλύψεις. Η παραμονή στη θέση της, φέρει την υπογραφή του κ. Μητσοτάκη. Ως εκ τούτου, όλες οι κινήσεις της βαραίνουν τον ίδιο τον πρωθυπουργό».

Βήμα, βήμα η πορεία με οσμή συγκάλυψης

Πέραν όμως των όποιων ισχυρισμών, φημών ή δηλώσεων όταν κάποιος ανατρέξει στο ιστορικό της πολύκροτης υπόθεσης, πέραν της ουσίας του αποτρόπαιου εγκλήματος όπως περιγράφεται σαφώς στο ένταλμα σύλληψης, διαπιστώνεται ολιγωρία, που αγγίζει τα όρια της συγκάλυψης.

  • Ήδη από πριν τις εκλογές του Ιουλίου ο κ. Λιγνάδης γνώριζε ότι θα γίνει καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, όπως προκύπτει από σχετικό βίντεο.
  • Η Υπουργός Πολιτισμού αμέσως μετά τις εκλογές κατήργησε το διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί από την κα Ζορμπά για τη θέση και έχρισε απευθείας καλλιτεχνικό διευθυντή τον κ. Λιγνάδη.
  • Στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η κα Μενδώνη, σε επίμονες ερωτήσεις της αντιπολίτευσης υπερθεμάτιζε για το ήθος του κ. Λιγνάδη.
  • Η Λίνα Μενδώνη διέψευσε τα περί παραίτησης του καλλιτεχνικού διευθυντή, μετά από σχετικές πληροφορίες που είχε δημοσιεύσει η δημοσιογράφος Έλενα Ακρίτα, κάνοντας λόγο για ανυπόστατες φήμες.
  • Στις 6 Φλεβάρη η Λίνα Μενδώνη και η κυβέρνηση αγνόησαν την ανατριχιαστική καταγγελία του Νίκου Σ. στο 2020mag.gr για τον βιασμό του από «γνωστό σκηνοθέτη του Εθνικού».
  • Στις 12 Φεβρουαρίου κατατίθεται ερώτηση στη Βουλή από την αξιωματική αντιπολίτευση προς την Υπουργό Πολιτισμού για συγκάλυψη της υπόθεσης Επίσης η Σία Αναγνωστοπούλου αποκάλυψε (σε συνέντευξη στο Κόντρα) πως είχε ενημερώσει αμέσως για τις καταγγελίες τον υφυπουργό κ. Γιατρομανωλάκη, αλλά η κυβέρνηση πάλι δεν έκανε τίποτα.
  • Στις 13 Φλεβάρη ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας με ανάρτησή του καλούσε τον κ. Μητσοτάκη να πάρει θέση για τις καταγγελίες.
  • Όταν παραιτήθηκε ο κ. Λιγνάδης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Ταραντίλης, έκανε λόγο για «προσωπικούς λόγους», αποσυνδέοντας την παραίτηση με τις καταγγελίες ενώ κατηγορούσε τον ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά τον Αλέξη Τσίπρα για χυδαιότητες.

Παράλληλα ερωτήματα προκύπτουν και από τα όσα είπε η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στη συνέντευξη τύπου αλλά και το χρονικό διάστημα που κατέθεσε τη μηνυτήρια αναφορά – υπόμνημα στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ζητώντας  να διερευνηθεί η υπόθεση σε βάθος από τη δικαιοσύνη.

Καταρχάς ενώ υπάρχουν οι φρικτές καταγγελίες και από τον Νίκο Σ. (6 Φεβρουαρίου) καθώς και η μήνυση κατά Λιγνάδη από τον Βασίλη -αδίκημα το οποίο έχει παραγραφεί- η αντίδραση της κ. Μενδώνη εκδηλώνεται μόνο εφόσον κατατίθεται η δεύτερη μήνυση για ανάλογα αδικήματα τα οποία αφορούν το 2010 και επομένως είναι ποινικώς διώξιμα.

Επίσης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης η κ. Μενδώνη ανέφερε ότι «ρώτησαν» τον κ. Λιγνάδη και τους έπεισε πως πρόκειται για ψέματα. Έμπειροι πολιτικοί παρατηρητές επισημαίνουν πώς από τα λεγόμενα Μενδώνη προκύπτουν δύο ερωτήματα:

  • Ποιοι εκτός της κας Μενδώνη επικοινώνησαν και ρώτησαν;
  • Και από πότε υπουργοί και μέλη της κυβέρνησης έχουν ανακριτικές αρμοδιότητες και αντί να απευθυνθούν στη Δικαιοσύνη, ανέλαβαν αυτοί την «ανακριτική διαδικασία»;

Ο κατηγορούμενος Δημήτρης Λιγνάδης φέρεται να συνδέεται και με την περίφημη υπόθεση του 2012 για κύκλωμα trafficking γύρω από το περιβόητο σπίτι στο Μεταξουργείο, το οποίο είχε τεθεί υπό παρακολούθηση και ξαφνικά η υπόθεση… τέθηκε στο αρχείο.

Επιπροσθέτως υπάρχει και η υπόθεση Γεωργιάδη με την εν γένει διαχείριση της. Ο κ. Νίκος Γεωργιάδης είχε καταδικαστεί πρωτόδικα για ασέλγεια σε ανήλικα στη Μολδαβία, ωστόσο η ποινική δίωξη σταμάτησε λόγω παραγραφής. Τότε σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του κ. Γεωργιάδη ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης του είχε πει «να μείνει λίγο πίσω μέχρι να ξεχαστεί το θέμα», ενώ στο δικαστήριο είχε καταθέσει ως μάρτυρας υπεράσπισης η τότε τομεάρχης της ΝΔ, Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, ενώ είχαν δώσει το παρόν και πολλά άλλα στελέχη της ΝΔ.

Ασφαλώς το θέμα της συγκάλυψης εφόσον στοιχειοθετείται πολιτικά, ξεπερνά τις όποιες ενδεχομένως προσωπικές φιλίες, και η υπόθεση ανεξαρτήτως των πολιτικών συνεπειών θα πρέπει να φθάσει στο τέλος, ειδικά αν η δικαστική έρευνα και διερεύνηση δείξει ότι δεν επρόκειτο για μεμονωμένη περίπτωση εμμονικής κατά συρροή εγκληματικής ροπής, αλλά για ένα πολυπλόκαμο κύκλωμα παιδεραστίας.

Σχετικά Άρθρα