Καταρρέει η Virgin Australia – Είχε ζητήσει κρατική ενίσχυση

 Καταρρέει η Virgin Australia – Είχε ζητήσει κρατική ενίσχυση

Η Virgin Australia έγινε η πρώτη αεροπορική εταιρεία της περιφέρειας Ασίας – Ειρηνικού που “καταρρέει” υπό το βάρος της κρίσης της πανδημίας του κοροναϊού, καθώς η αυστραλιανή αεροπορική έχει στερηθεί σχεδόν το σύνολο των εσόδων της λόγω των μέτρων αυστηρού περιορισμού στα ταξίδια.

Ειδικοί διαχειριστές της Deloitte, οι οποίοι έχουν αναλάβει την εδρεύουσα στο Μπρίσμπεϊν αεροπορική εταιρεία, θέτουν ως στόχο την αναδιάρθρωση της επιχείρησης και την εξεύρεση νέων ιδιοκτητών εντός των ερχόμενων μηνών. Άνω των 10 σχημάτων έχουν εκφράσει ενδιαφέρον, τόνισε νωρίτερα σήμερα η Deloitte.

Η Virgin Australia μπαίνει μαζί με την FlyBe – τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα εσωτερικού του Ηνωμένου Βασιλείου μέχρι τον Μάρτιο, όταν και κατέρρευσε – στο κλαμπ των αεροπορικών εταιρειών που “λυγίζουν” υπό το βάρος του κορονοϊού. Τα “απαγορευτικά” σε εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις ανά τον κόσμο έχουν πλήξει σημαντικά τον κλάδο, ο οποίος διεθνώς εκπέμπει σήμα κινδύνου, αιτούμενος κρατικές ενισχύσεις.

Η Virgin Australia έχει “βγάλει” σε αναγκαστική άδεια το 80% των 10.000 υπαλλήλων της, ενώ θα συνεχίσει ορισμένες πτήσεις για μεταφορά εργαζομένων, φορτίων, καθώς και για τον επαναπατρισμό Αυστραλών πολιτών. Το Πρόγραμμα Τακτικών Επιβατών της VA αποτελεί ξεχωριστή εταιρεία και δεν έχει ενταχθεί στην ειδική διαχείριση.

Ο Vaughan Strawbridge, ένας από τους τέσσερις διαχειριστές εκ μέρους της Deloitte, δηλώνει, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, ότι το μέλλον της εταιρείας θα έχει ξεκαθαρίσει εντός των επόμενων δύο ή τριών μηνών. Προς το παρόν, στα σχέδια του διαχειριστή δεν βρίσκεται κάποια ριζική αλλαγή στις δραστηριότητες της VA ή η απόλυση μέρους των εργαζομένων της.

“Γενικά έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα όταν πουλάς κάτι σαν σύνολο, οπότε αυτή είναι και η πρώτη επιλογή μας”, είπε ο Strawbridge, μιλώντας σε εκπροσώπους του Τύπου.

Τα δανειακά βάρη της Virgin Australia ξεπερνούσαν τα 5 δισ. αυστραλιανών δολαρίων (3,2 δισ. δολ.) στα τέλη του 2019.

Η εταιρεία ζήτησε από την αυστραλιανή κυβέρνηση δάνειο 1,4 δισ. αυστραλιανών δολαρίων εν μέσω της κρίσης, με την Καμπέρα να αντιπροτείνει την ανάληψη δράσης από πλευράς των μετόχων της εταιρείας. Η τελευταία έκκληση της Virgin Australia’s ήταν για κρατική ενίσχυση ύψους 200 εκατ. αυστραλιανών δολαρίων, η οποία και απορρίφθηκε τη Δευτέρα.

Η εταιρεία ελέγχεται κατά το μεγαλύτερο μέρος της από άλλα αεροπορικά σχήματα, με τις Singapore Airlines, Etihad Airways, HNA Group and Nanshan Group να κατέχουν η καθεμιά τους από περίπου 20% της εταιρείας, ενώ ο όμιλος Virgin του Ρίτσαρντ Μπράνσον ελέγχει περί το 10% της εταιρείας. Η Etihad ανακοίνωσε ότι δεν έχει τη δυνατότητα να παράσχει χρηματοδότηση, καθώς έχει να αντιμετωπίσει τη δική της κρίση λόγω του κορονοϊού. Η Singapore Airlines αρνήθηκε να σχολιάσει ζητήματα σχετικά με την επένδυσή της, η HNA έπραξε το ίδιο, ενώ η Nanshan δεν απάντησε σε σχετικό ερώτημα.

Σε επιστολή του προς το προσωπικό της Virgin τη Δευτέρα, ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Μπράνσον ανέφερε ότι οι αεροπορικές του δραστηριότητες σε Βρετανία και Αυστραλία στις οποίες έχει εμπλοκή δεν θα μπορέσουν να επιβιώσουν χωρίς κρατικές ενισχύσεις.

Η Virgin Australia διέθετε στα τέλη του 2019 1,1 δισ. αυστραλιανά δολάρια σε ρευστό, ωστόσο εδώ και χρόνια βρίσκεται στη σκιά της Qantas στην αγορά της Αυστραλίας, ενώ δεν παρουσιάζει κερδοφορία εδώ και επτά χρόνια.

Η διαπραγμάτευση της μετοχής της VA ανεστάλη νωρίτερα εντός του Απριλίου.

Πηγή: capital.gr

Σχετικά Άρθρα