Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Η κατάργηση των καλλιτεχνικών και άλλων μαθημάτων αντιτίθεται στους θεμελιωμένους σκοπούς της εκπαίδευσης όπως προβλέπονται από το Σύνταγμα.”

 Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Η κατάργηση των καλλιτεχνικών και άλλων μαθημάτων αντιτίθεται στους θεμελιωμένους σκοπούς της εκπαίδευσης όπως προβλέπονται από το Σύνταγμα.”

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κατέθεσαν 41 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία του βουλευτή Α’ Αθήνας και Τομεάρχη Παιδείας Νίκου Φίλη για την κατάργηση ή / και τον περιορισμό των μαθημάτων καλλιτεχνικών, έρευνας (projects) και κοινωνικοοικονομικών επιστημών από το Γενικό Λύκειο»

Οι βουλευτές επισημαίνουν τα εξής: – Καταργείται κάθε καλλιτεχνικό μάθημα από το Λύκειο (Καλλιτεχνική Παιδεία, Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο)- απομακρύνονται τα μαθήματα από το πεδίο των κοινωνικών επιστημών (Κοινωνιολογία, Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης & Δημοκρατία, Ελληνικός & Ευρωπαϊκός Πολιτισμός) .- Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ παραθέτουν αναλυτικά τους πίνακες των μαθημάτων για όλες τις τάξεις του Λυκείου και επισημαίνουν όλες τις αλλαγές. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ συμπεραίνει πως η διαμόρφωση του νέου ωρολογίου προγράμματος για το Γενικό Λύκειο αποτυπώνει την επιδίωξη της κυβέρνησης να μετατρέψει το δημόσιο σχολείο σε ένα αποστειρωμένο και ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, εξοβελίζοντας τα καλλιτεχνικά μαθήματα, τα μαθήματα από το πεδίο των κοινωνικών επιστημών και των μαθημάτων έρευνας (projects) της Α’ και Β’ τάξης.

Τονίζουν πως η κατάργηση των καλλιτεχνικών και των κοινωνικοοικονομικών μαθημάτων αντιτίθεται στους θεμελιωμένους σκοπούς της εκπαίδευσης, οι οποίοι ορίζονται ήδη από το ν.1566/1985 καθώς και το Σύνταγμα. 

Οι μεταβολές της Υπουργού:- Απομακρύνουν τους μαθητές από τη γνώση των κοινωνικών θεσμών και διαδικασιών, την κοινωνική ευαισθητοποίηση και την απρόσκοπτη ένταξή τους στα διάφορα κοινωνικά περιβάλλοντα, – Αποτελούν και συνειδητή προσπάθεια συρρίκνωσης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. 

Σε ότι αφορά την κατάργηση των μαθημάτων σχεδίου, τα οποία είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα και προαπαιτούμενα για την εισαγωγή σε μια σειρά από πανεπιστημιακές σχολές (πχ: Αρχιτεκτονική, Σχολές Καλών Τεχνών, Γραφιστική, Συντήρηση Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης), ωθεί απροκάλυπτα τους μαθητές στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα και στερεί κάθε δυνατότητα ίσων ευκαιριών στους υποψήφιους φοιτητές.

Τέλος Μείζον ζήτημα προκύπτει και με τους εκπαιδευτικούς που μένουν δίχως αντικείμενο διδασκαλίας. Πιο ειδικά, οι εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών ειδικοτήτων (Εικαστικών, Μουσικής και Θεατρολογίας) και οι Κοινωνιολόγοι «εξορίζονται» πλήρως από τα γενικά λύκεια. Ακόμα, συνέπειες θα υποστούν και οι Οικονομολόγοι. 

Οι καταργήσεις θα έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια χιλιάδων οργανικών θέσεων μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς και θέσεων εργασίας αναπληρωτών, επαναφέροντας μνήμες από την κατάργηση ειδικοτήτων και τη διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου-Μητσοτάκη το 2013. 

Έτσι, οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ρωτούν την Υπουργό:

1. Έπειτα από ποια επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση λήφθηκε η απόφαση κατάργησης ή/και περιορισμού των μαθημάτων καλλιτεχνικών, έρευνας (projects) και κοινωνικοοικονομικών επιστημόνων από το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου; Υπήρξε διάλογος και συναίνεση με τους φορείς της εκπαίδευσης; Υπάρχει σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ);

2. Ποιος είναι ο αριθμός μαθητών που δηλώνουν τα εν λόγω μαθήματα στην αρχή του σχολικού έτους;

3. Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζονται σχέδια διαθεσιμότητας μόνιμων εκπαιδευτικών και μείωσης του αριθμού των αναπληρωτών, οι οποίοι λόγω της απόφασης μένουν δίχως αντικείμενο διδασκαλίας;

4. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να διατηρηθούν οι οργανικές θέσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών των συγκεκριμένων κατηγοριών ΠΕ, οι οποίες αποκτήθηκαν έπειτα από 10 και πλέον χρόνια «περιφοράς» των εκπαιδευτικών στην ελληνική επικράτεια;

5. Προτίθεται να καταργήσει τα μαθήματα «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο» και από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή σε σχολές και τμήματα των ΑΕΙ που το έχουν ως προ-απαιτούμενο ή υπάρχει συνειδητή ανακατεύθυνση των μαθητών που επιθυμούν να εξεταστούν στα συγκεκριμένα ειδικά μαθήματα, στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα;

Σχετικά Άρθρα