• 12 Μαΐου, 2021

Volkswagen: Αυξήσεις και εφάπαξ πριμ σε 120.000 εργαζόμενους- IG Metall: Επιβράβευση γιατί στήριξαν στην πανδημία- “Ευελιξία” με ρεπό αντί μπόνους

 Volkswagen: Αυξήσεις και εφάπαξ πριμ σε 120.000 εργαζόμενους- IG Metall: Επιβράβευση γιατί στήριξαν στην πανδημία- “Ευελιξία” με ρεπό αντί μπόνους

WOLFSBURG, GERMANY – MARCH 11: Cars by German automaker Volkswagen AG stand parked in one of two towers at the Autostadt customer reception center at the Volkswagen factory on the day of VW’s annual press conference on March 11, 2010 in Wolfsburg, Germany. VW Chairman Martin Winterkorn admitted that VW had been affected by the worldwide financial crisis in 2009, though reported that many of VW’s brands reported growth, especially in China. VW customers who come to Wolfsburg to pick up their car in person receive their new car after a robot extracts the car from one of the two towers and brings it to them via an automated, underground transport system. Each of the two towers hold 400 cars. (Photo by Sean Gallup/Getty Images)

Η σχετική συμφωνία με το συνδικάτο IG Metall αφορά 120.000 εργαζόμενους, οι οποίοι απασχολούνται στα έξι γερμανικά εργοστάσια της Volkswagen, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Από τον Ιανουάριο του 2022 οι εργαζόμενοι θα λάβουν αύξηση 2,3%, ενώ τον Ιούνιο θα τους δοθεί εφάπαξ πριμ 1.000 ευρώ για την εργασία τους σε καιρούς πανδημίας. Επιπλέον, τον Σεπτέμβριο κάθε εργαζόμενος της VW στη Γερμανία θα λάβει έκτακτη επιδότηση 150 ευρώ στo ταμείο για την επικουρική σύνταξη που προσφέρει η επιχείρηση.

“Οι εργαζόμενοι στήριξαν την επιχείρηση για να φέρει θετικά αποτελέσματα ακόμη και σε δύσκολους καιρούς πανδημίας και δικαιούνται να καρπωθούν το μερίδιό τους γι αυτή την επιτυχία”, δηλώνει ο επικεφαλής της διαπραγμάτευσης από την πλευρά του συνδικάτου IG Metall Τόρστεν Γκρέγκερ. Αρχικά βέβαια το συνδικάτο ζητούσε μισθολογικές αυξήσεις 4%, με το επιχείρημα ότι τα τελευταία τρία χρόνια οι μισθοί είχαν παραμείνει στάσιμοι. Από την πλευρά του ο επικεφαλής διαπραγματευτής της VW Άρνε Μαϊσβίνκελ έκανε λόγο για ένα “δίκαιο και συνετό αποτέλεσμα” στον τελικό συμβιβασμό.

Περισσότερα χρήματα ή ελεύθερος χρόνος;

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της συμφωνίας είναι η ρήτρα, με την οποία δίνεται σε όλους το δικαίωμα να επιλέξουν ανάμεσα σε εφάπαξ επίδομα και επιπλέον ρεπό. Ο Άρνε Μαϊσβίνκελ δηλώνει στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA) ότι “ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων προτιμά να εξασφαλίσει περισσότερο ελεύθερο χρόνο” και όχι πάντα περισσότερα χρήματα. Σε αυτό συμφωνεί και ο Μπερντ Όστερλο, εκπρόσωπος των εργαζομένων στην Volkswagen. “Αυτή είναι η σύγχρονη τάση”, λέει ο ΄Οστερλο στο τηλεοπτικό δίκτυο ARD. “Bλέπω κι εγώ ότι οι νεότεροι προσπαθούν να μοιράσουν τον εργάσιμο χρόνο τους με ευελιξία, όπως τους βολεύει καλύτερα. Θέλαμε να εξασφαλίσουμε αυτό το δικαίωμα επιλογής για όλους τους εργαζόμενους της επιχείρησης και τώρα, για πρώτη φορά, τα καταφέραμε”.

Dieselgate: Διεκδικούν αποζημιώσεις οι Έλληνες ιδιοκτήτες| newmoney

Δεν ήταν αυτονόητη η συμφωνία με το προσωπικό της VW. Από τις αρχές Ιανουαρίου έγιναν συνολικά πέντε γύροι διαπραγματεύσεων, δεν έλειψαν οι προειδοποιητικές απεργίες, ενώ ο επικεφαλής του συνδικάτου IG Metall Γιόργκ Χόφμαν δήλωνε πρόσφατα στην κυριακάτικη Bild ότι “μεγάλες επιχειρήσεις όπως η Daimler και η VW προσφέρουν παχυλά μερίσματα. Νομίζω ότι όποιος πληρώνει πλουσιοπάροχα τους μετόχους, θα πρέπει να εξασφαλίζει μία αξιοπρεπή αμοιβή και στους εργαζόμενους”.

Πηγή: DW