Κόλαφος το ετήσιο report του Reuters: Μηδενική αξιοπιστία τα ελληνικά ΜΜΕ – Οι έλληνες ενημερώνονται από τα social media

 Κόλαφος το ετήσιο report του Reuters: Μηδενική αξιοπιστία τα ελληνικά ΜΜΕ – Οι έλληνες ενημερώνονται από τα social media

Το ετήσιο report του Reuters Institute for the Study of Journalism δημοσιεύθηκε την Τετάρτη, 15 Ιουνίου, με τα αποτελέσματά του να μην τιμούν για ακόμη μια χρονιά, την Ελλάδα. Ο ερευνητικός οργανισμός του πανεπιστημίου της Οξφόρδης θέτει στο επίκεντρο της μελέτης του τη Δημοσιογραφία -κυρίως στο διαδίκτυο- προσπαθώντας να ερμηνεύσει τις τάσεις που αναπτύσσονται, αναδεικνύοντας παράλληλα σημαντικά θέματα από τον χώρο των ΜΜΕ.

Σχεδόν τέσσερις στους δέκα (38%) αποφεύγουν την ειδησεογραφία μετ επιτάσεως όταν το 2017 ο μέσος όρος ήταν στο 29%. Στα υπόψη ότι το 2021 η έρευνα έδειξε ότι η  ντίτζιταλ  δημοσιογραφία  εμφάνισε «κέρδος» στην εμπιστοσύνη του κοινού.

Σκεφτείτε ότι ενδεικτικά στη Βραζιλία το ποσοστό απόρριψης είναι σχεδόν διπλάσιο του μέσου όρο της έρευνας και στην Αγγλία ένας στους δύο «αποφεύγει τις ειδήσεις».

Στοιχείο για ανακατεύθυνση των ΜΜΕ αποτελεί το γεγονός ότι οι νέοι 35 ετών και κάτω -σε εκείνους δηλαδή που «επενδύουν» θεωρητικά τα μίντια για να έχουν συνέχεια και μέλλον- δηλώνουν ότι οι η ειδησεογραφική ατζέντα τους ρίχνει την ψυχολογία.

Κάποιοι (νέοι πάντα) -σε ποσοστό όχι αμελητέο (17%)- είπαν ότι η ειδησεογραφία γίνεται αιτία για εντάσεις/διαφωνίες που θα ήθελαν να αποφύγουν ή ότι τους κάνει να αισθάνονται (16%) ευάλωτοι/ανυπεράσπιστοι/αδύναμοι. Η πρόσθεση, απλώς, δείχνει την πρόθεση.

Σημαντικό ποσοστό νέων λέει ότι αποφεύγει τις ειδήσεις διότι του είναι δύσκολο να τις παρακολουθήσει -εδώ έρχεται η διαπίστωση των ερευνητών και του Νικ Νιούμαν ότι είναι δυσδιάκριτο το τί είναι ή δεν είναι είδηση εξαιτίας του όγκου πληροφοριών ιδίως στις ιστοσελίδες- υποδηλώνοντας ότι οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερα ώστε σύνθετα ρεπορτάζ να είναι κατανοητά και εύληπτα.

Αν και η έρευνα πραγματοποιήθηκε πριν από την ρωσική εισβολή, ευρήματα από πέντε χώρες  δείχνουν ότι η αποφυγή ειδήσεων έχει αν αυξητική τάση, αν μη τι άλλο.

Η Φινλανδία αποτελεί το «Έβερεστ» αξιοπιστίας/εμπιστοσύνης στις 46 χώρες της έρευνας με ποσοστό που προσεγγίζει το 70%.

Στον αντίποδα βρίσκεται η Ελλάδα παρέα με την Ταϊβάν, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, τη Γαλλία (λίγο καλύτερη εικόνα από την Ελλάδα), τις ΗΠΑ.

Μανώλης Δράκος