ΡΑΕ: Έλεγχοι στους παρόχους για ρήτρα και εφαρμογή επιδοτήσεων

 ΡΑΕ: Έλεγχοι στους παρόχους για ρήτρα και εφαρμογή επιδοτήσεων

Η ΡΑΕ μετά από πολλές καταγγελίες από καταναλωτές, ζήτησε από τις εταιρείες προμήθειας να στείλουν μέχρι το τέλος του μήνα το σύνολο της βάσης δεδομένων που έχουν και αφορούν αναλυτικά τα στοιχεία των λογαριασμών που έστειλαν σε κάθε έναν από τους πελάτες τους, στο διάστημα από 1η Σεπτεμβρίου 2021 έως και Μάϊο του 2022. Σκοπός είναι να μελετήσει αν έχουν κάνει κανονικά τις χρεώσεις, αν τα ποσά που χρέωσαν για ρήτρες αναπροσαρμογής είναι σύμφωνα με τις συμβάσεις που έχουν υπογράψει με τους πελάτες τους καθώς και αν έχουν περάσει σωστά στους λογαριασμούς τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η κυβέρνηση.

Ο Ρυθμιστής εκτιμά πως η πρωτοβουλία αυτή είναι απαραίτητη, ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στον κλάδο της λιανικής. Επίσης, η βάση δεδομένων έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία στη δεδομένη συγκυρία, καθώς επιτρέπει στην Αρχή να διασταυρώνει κατά πόσο οι προμηθευτές εφαρμόζουν σωστά τις επιδοτήσεις που παρέχει η πολιτεία, για την ελάφρυνση των καταναλωτών.

Ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τον έλεγχο των παρόχων, η ΡΑΕ έχει επίσης στα σκαριά μία ηλεκτρική πλατφόρμα με την οποία θα μπορεί να παρακολουθεί τις εμπορικές πρακτικές κάθε παρόχου, αλλά και όλης της λιανικής αγοράς συνολικά. Γι’ αυτό τον σκοπό, κάθε εταιρεία θα καταχωρίζει την πλατφόρμα μία μεγάλη γκάμα πληροφοριών – από τα οικονομικά της στοιχεία, και τα διαθέσιμα τιμολόγιά της, μέχρι τις εντολές αποκοπής που έχει δώσει και τα παράπονα που έχουν υποβάλει για αυτήν πελάτες της.

Από τα στοιχεία αυτά, χάρις στο e-εργαλείο θα παρακολουθείται με αυτοματοματοποιημένο τρόπο το «προφίλ» όλων των παροχών. Έτσι, για παράδειγμα από το report μίας εταιρείας θα μπορούν να εντοπιστούν τυχόν περιπτώσεις αισχροκέρδειας, δηλαδή χρεώσεων που «μεταφράζονται» σε υπερβολικά υψηλό περιθώριο κέρδους.

Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα να «έρθουν στο φως» τυχόν κρούσματα χρεώσεων κάτω από το κόστος, από κάποια εταιρεία που ενδεχομένως θα θελήσει με αυτό τον τρόπο να αυξήσει την πελατειακή της βάση.

Παράλληλα “τρέχουν” από τη ΡΑΕ δύο διαδικασίες ελέγχου για 12 εταιρείες προμήθειας:

  • Η πρώτη αφορά το αν έχουν τηρήσει την υποχρέωση που έχουν να ειδοποιήσουν έγκαιρα τους καταναλωτές για αλλαγές στον τύπο τιμολογίου στις οποίες προχώρησαν. Για παράδειγμα όταν πέρασαν τη ρήτρα σε πελάτες που πλήρωναν μέχρι τότε τιμολόγια άλλου τύπου.
  • Η δεύτερη αφορά το αν έχουν διαφάνεια στα τιμολόγιά τους και κατά τη διαδικασία “πώλησης” των προγραμμάτων τους.

Πηγή: news247.gr

Σχετικά Άρθρα