• 24 Ιουνίου, 2021

Πώς το Yachting μπορεί να εξελιχθεί σε κερδοφόρα πηγή τουριστικής ανάπτυξης

 Πώς το Yachting μπορεί να εξελιχθεί σε κερδοφόρα πηγή τουριστικής ανάπτυξης

Όλοι όσοι ασχολούνται με το yachting, γνωρίζουν πως πρόκειται για τον κλάδο που θα ήταν λογικό, σε μια περίοδο υγειονομικής κρίσης, να στηριχθεί, αναδειχθεί και προβληθεί περισσότερο από κάθε άλλον, καθότι προσφέρει στον ταξιδιώτη ιδιωτικότητα και ασφάλεια. Όμως , ως είθισται, το μόνο που υπάρχει είναι οι φιλότιμες προσπάθειες η καλή θέληση μερικών επαγγελματιών ή παραγόντων του κλάδου, οι οποίοι με κάθε τρόπο προσπαθούν να τον αναδείξουν.

Δυστυχώς σε μια χώρα με τεράστιες ακτογραμμές και πολυνησία ασύγκριτη με οποιονδήποτε άλλο ευρωπαϊκό προορισμό, επενδύουμε κατ’ επιταγήν των tour operators στην προώθηση και ανάπτυξη ενός τουριστικού μοντέλου που δεν μας διαφοροποιεί σε ΤΙΠΟΤΑ από τους άλλους μεσογειακούς ανταγωνιστικούς προς εμάς προορισμούς.

  • Ξενοδοχεία all inclusive, sea and sun experience, continental breakfast και international κουζίνα στον μπουφέ κάθε ξενοδοχείου, ακόμα και τα προγράμματα ψυχαγωγίας εντός των ξενοδοχειακών μονάδων απαιτούν προέγκριση από τον tour operator και είναι πανομοιότυπα ανεξάρτητα αν ο πελάτης βρεθεί στο Sharm el Sheikh της Αιγύπτου, στην Αττάλεια της Τουρκίας ή στην Ρόδο.

Εκατομμύρια δαπανώνται για την διαφήμιση και προώθηση της Ελλάδας στο εξωτερικό και αναρωτιέται κανείς, πόσα εξ΄ αυτών πάνε στοχευμένα σε έναν κλάδο που αποδεδειγμένα στηρίζει τα μικρά απομονωμένα μέρη και νησιά της χώρας, τις τοπικές κοινωνίες, καθώς τα χρήματα που ξοδεύουν οι πελάτες ενός σκάφους είναι πολλαπλάσια του μέσου τουρίστα που επιλέγει τις διακοπές του σε ένα ξενοδοχείο σήμερα.

  • Αναρωτηθήκαμε ποτέ γιατί οι μαρίνες σε χώρες όπως η Τουρκία, η Κροατία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία είναι γεμάτες και διαρκώς εκσυγχρονίζονται; Γιατί δεν γίνονται επενδύσεις εδώ και πολλά χρόνια στην χώρα αυτή στο κομμάτι των υποδομών και όταν γίνονται προσπαθούμε να τις φρενάρουμε; Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται ποτέ ουσιαστικά ο κλάδος στην καμπάνια της χώρας; Σε πόσα ναυτικά σαλόνια/εκθέσεις ανά τον κόσμο εκπροσωπείται η χώρα επίσημα ως προορισμός; Γιατί οι Έλληνες δεν επιλέγουν το σκάφος για διακοπές; Και χιλιάδες ακόμα ερωτήματα που έχουμε όλοι στο μυαλό μας.

Το πρόβλημα δεν είναι ουσιαστικά η εκάστοτε κυβέρνηση ή η πολιτική που ακολουθεί ο ΕΟΤ στην προώθηση, ούτε οι tour operator, ούτε οι ξενοδόχοι, ούτε οι τοπικές αρχές, παρά μόνον το γεγονός πως εδώ και δεκαετίες δεν υπάρχει ουσιαστική σύμπνοια στον κλάδο του yachting ευρύτερα, ούτε καν στο πιο απλό και κοινό για όλους κομμάτι της προώθησης και του marketing, καθώς η ταυτότητα είναι μια και ενιαία, ανεξάρτητα σε ποια ένωση ανήκει ο καθένας, η Ελλάδα ως προορισμός yachting.

Οι απαντήσεις βρίσκονται μπροστά μας, αλλά πάντα αποτινάσσοντας κάθε ευθύνη από πάνω μας, προφασιζόμενοι πιο σημαντικά και ουσιαστικά θέματα που συνήθως όχι μόνο δεν επιλύονται αλλά προκαλούν και πιο βαθύ διχασμό στο πέρας των χρόνων στην προσπάθεια εξυπηρέτησης προσωπικών ή εταιρικών συμφερόντων.

  • Η ομοψυχία και η συνεργασία των θεσμικών φορέων που συνθέτουν το ελληνικό yachting, έννοιες ανύπαρκτες την δεδομένη χρονική στιγμή, τόσο ιδιωτικών όσο και δημόσιων ή δημοτικών, αποτελεί για εμάς το μοναδικό εργαλείο αναγέννησης και αναβάθμισης τόσο του προορισμού, όσο και του θαλάσσιου τουρισμού εν γένει. Αυτός ο δρόμος, είναι ο πιο τελεσφόρος, προκειμένου, να πάψει το yachting να αποτελεί τον “φτωχό συγγενή” του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.

Όλοι μπορούμε με ευκολία να συνάγουμε τα πολλαπλά και ποικίλα οφέλη που θα αποκόμιζε η χώρα μας, οι επιχειρήσεις που σχετίζονται με τον κλάδο και οι φορείς του, από την άνθιση του θαλάσσιου τουριστικού προϊόντος και η παρούσα χρονική συνθήκη είναι αδιαμφισβήτητα η καταλληλότερη για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Μπορούμε; Μπορούμε, γιατί είμαστε ξεχωριστοί, αρκεί να είμαστε και ενωμένοι!
Αυτός ο δρόμος, είναι ο πιο τελεσφόρος, προκειμένου, να πάψει το yachting να αποτελεί τον “φτωχό συγγενή” του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.