• 31 Οκτωβρίου, 2020

Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ για το ναυπηγείο που θέλει η Cosco στο Πέραμα

 Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ για το ναυπηγείο που θέλει η Cosco στο Πέραμα

Παρέμβαση για τα σχέδια της Cosco να ιδρύσει ναυπηγείο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ.

“Χαράτσι” 20% στο εφάπαξ σχεδιάζει η κυβέρνηση

Με μια κοινή τους δήλωση ο τομεάρχης Ναυτιλίας της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νεκτάριος Σαντορινιός, ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας και ο πρώην γενικός γραμματέας Λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης, ζητούν από την κυβέρνηση να βάλει φρένο σε σχέδια της Cosco, τονίζοντας πως εάν συμβεί κάτι τέτοιο  θα δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό μονοπώλιο που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει στο κλείσιμο εκατοντάδων επιχειρήσεων του κλάδου και μεγάλο αριθμό εργαζομένων, στην ανεργία.

Τα τρία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι η άρνηση του ΟΛΠ να δεσμευτεί γραπτώς για τη μη ίδρυση ναυπηγείου στο Πέραμα έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία και αναστάτωση σε μικρομεσαίους επιχειρηματίες και εργαζόμενους στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και υπογραμμίζουν ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. οφείλει να αντιληφθεί πως οι επιχειρήσεις της Ζώνης και οι εργαζόμενοι σε αυτήν αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας. «Αντί λοιπόν να κλείνει το μάτι σε όσους επιδιώκουν την υλοποίηση επιχειρηματικών σχεδίων που θα τις οδηγήσουν στο κλείσιμο, να τοποθετηθεί με σαφήνεια, σε όλα τα επίπεδα και να προχωρήσει στην εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη στήριξη τους», προσθέτουν.

Στη συνέχεια, θυμίζουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κατά τη περίοδο της διακυβέρνησής του, πριν την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης, ως πρωτοβουλίες προστασίας της ναυπηγοεπισκευής, προχώρησε στην επέκταση των μισθώσεων, στη ρύθμιση χρεών και τη διαγραφή προσαυξήσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, καθώς και στην εκκίνηση των διαδικασιών για την επισκευή και συντήρηση των δεξαμενών.

Ακόμη όμως και μέσω της Σύμβασης Παραχώρησης, που κυρώθηκε με το νόμο 4404/2016, εξασφάλισε ένα πλαίσιο βιωσιμότητας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου. Θεσμοθέτησε την ανεμπόδιστη πρόσβαση στις υποδομές του λιμανιού, δεν επέτρεψε στην ΟΛΠ Α.Ε. τη δυνατότητα ίδρυσης ναυπηγείου και υποχρέωσε τον επενδυτή να προχωρήσει στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό της Ζώνης, με επενδύσεις 55 εκατομμυρίων. Μέσω νομοθετικών διατάξεων προχώρησε στην ίδρυση και ενίσχυση θεσμικών εργαλείων για την παρακολούθηση της Σύμβασης και τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, όπως η Δημόσια Αρχή Λιμένων(ΔΑΛ), την οποία και κατάργησε η Ν.Δ., αλλά και η ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ). Επιπλέον, η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) απέρριψε την πρόταση της ΟΛΠ Α.Ε. για δημιουργία ναυπηγείου Mega Yachts, καθώς και για ίδρυση ναυπηγείου σε όλο το λιμάνι.

«Αποτελεί χρέος της ελληνικής κυβέρνησης να διασφαλίσει την εφαρμογή των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης και τα όσα αυτή ορίζει, των αποφάσεων της ΕΣΑΛ, καθώς και της πρόσφατη απόφαση της ΡΑΛ για τη λειτουργία της ναυπηγοεπισκευής στο λιμάνι του Πειραιά. Η αναγνώριση στη Βουλή, έστω και καθυστερημένα και υπό την πίεση των κινητοποιήσεων, από τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη, ότι η Σύμβαση Παραχώρησης (που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση) δεν επιτρέπει την ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου στον ΟΛΠ, θα μείνει γράμμα κενό περιεχομένου, αν η κυβέρνηση στο σύνολο της δεν αξιοποιήσει έμπρακτα το πλαίσιο που θέσπισε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, και αν συνεχίσει να εκπέμπει αντιφατικά μηνύματα», συμπληρώνουν.